Tyskland import

Gaze

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
sthlm
Hoj
Vill ha gixxer 600 cbr600rr
Vad måste man betala vid import från tyskland om man ska bilar ner o köper hojen ?
 
Resa... Ev. tullskatt/importskatt eller vad det heter, om hojen är yngre än 2 år eller gått mindre än 400 mil tror jag det var.

Sen 2020:- (Var det för mig) när du ska regbesiktiga.

Sök, finns mååånga trådar om import.
 
Kay skrev:
Resa... Ev. tullskatt/importskatt eller vad det heter, om hojen är yngre än 2 år eller gått mindre än 400 mil tror jag det var.

Sen 2020:- (Var det för mig) när du ska regbesiktiga.

Sök, finns mååånga trådar om import.
tror det är 6 mån OCH 600 mil
 
Kay skrev:
Resa... Ev. tullskatt/importskatt eller vad det heter, om hojen är yngre än 2 år eller gått mindre än 400 mil tror jag det var.

Sen 2020:- (Var det för mig) när du ska regbesiktiga.

Sök, finns mååånga trådar om import.

Vet du vad tull/importskatt ligger på ?
 
Du får betala exportskyltar om du ska köra hem cykeln och kör man igenom Danmark måste man lösa skyltar för att få köra på deras vägar.
Och du får betala för ägarbytar pappren, inget mer har jag för mig.
 
Munken skrev:
Du får betala exportskyltar om du ska köra hem cykeln och kör man igenom Danmark måste man lösa skyltar för att få köra på deras vägar.
Och du får betala för ägarbytar pappren, inget mer har jag för mig.


Om man tar i bil då?
 
Minst 6 månader och 600 mil annars får du betala svensk moms istället för den 16% tyska.

Farhzugebreif :

Kolla så allt stämmer med det ,annars har du problem när du skall reggbesiktiga ALLT måste stämma.


Kolla på http://www.vv.se/templates/page3____989.aspx om regler för att importera och registrera fordon.
(sidan verkar lite kajko)
En reggbesiktining kostar ca 2100:-
 
Last edited:
Då behöver d inte bli så dyrt me andra ord?
 
Gaze skrev:
Vad måste man betala vid import från tyskland om man ska bilar ner o köper hojen ?
Du behöver bara betal moms om fordonet har mindre än 600 mil, köp inom EU iö ej import.
Betal reg avgift ca 1500 är den endra extra kostnaden.
 
Färja 700(24hT&R)-1400(T&R) + regbes 2000 + skyltavgift 300-500 + bensin 1500-3000 + mat och sprit till dig och din polare 3000?
 
Gaze skrev:
Vad måste man betala vid import från tyskland om man ska bilar ner o köper hojen ?

Tänk på att hojen måste ha varit påställd i minst 6 månader (alltså nyttjad i trafik) OCH gått minst 600 mil. Om dessa krav ej uppfylls åker du på momsplikt i Sverige. Detta gäller med andra ord även de hojar som rent modellmässigt är äldre och inte bara -04 och -05. Köper du en f.d banhoj som ej varit reggad för trafik så drabbas du av momsplikt även om den skulle vara en "-91:a".
 
jag vet inte hur alla andra som skrivit är insatta, men följande fick jag betala för min importhoj.

bortsett från resa mm


registreringsbesiktning + att man var tvungen att bekosta en vägning av fordonet blev för mig ca 2000:- men om stationen har egen våg blir det lite billigare.


sedan tar det en helvets tid på besiktningen, jag var nog där i 2,5-3 timmar innan regbes + kontrollbes + besöket på soptippen för vägning


bara vägningen kosta 350 om jag inte missminner mig.
 
gsxr 750 skrev:
Färja 700(24hT&R)-1400(T&R) + regbes 2000 + skyltavgift 300-500 + bensin 1500-3000 + mat och sprit till dig och din polare 3000?

:va det blir alltså: 700-1400+200+300-500+1500-3000+3000 = 800 kr?

:tungan

flåt... var tvungen :rodnar
 
wonderwizard skrev:
jag vet inte hur alla andra som skrivit är insatta, men följande fick jag betala för min importhoj.

bortsett från resa mm


registreringsbesiktning + att man var tvungen att bekosta en vägning av fordonet blev för mig ca 2000:- men om stationen har egen våg blir det lite billigare.


sedan tar det en helvets tid på besiktningen, jag var nog där i 2,5-3 timmar innan regbes + kontrollbes + besöket på soptippen för vägning


bara vägningen kosta 350 om jag inte missminner mig.

Hubalingen...Min regbesiktning totalt 25 minuter med allt inkluderat (inklusive vägning som de kan utföra på Bilprovningn)
 
Så dyrt kommer d inte bli om hojen kostar 3300 euro låter toppen
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top