Grym hyosung..

Såg att dom även hade en 125:a av samma modell i en tidning, någon som vet nått om den och vad priset hamnar på, slåss med papa om 2takt mot hans 4takt och den såg ju skaplig ut så kunde ju ta en tit tänkte jag.
Skicka ett pm om nån vet nått om 125:an :)
 
Hyosung är på väg in i GP-racing (minns inte om det var 125, 250 eller MotoGP) så det märket kommer nog att växa i Europa precis som diverse koreanska biltillverkare har gjort.
 
Riktigt schysst. Ser dock rätt futtigt ut med ett 160(?)-däck till den annars breda bakdelen.

Ädit: Eller är det tom 140? Klart, storleken har ingen betydelse säger dom, men ändå...
 
sandstream skrev:
Hyosung är på väg in i GP-racing (minns inte om det var 125, 250 eller MotoGP) så det märket kommer nog att växa i Europa precis som diverse koreanska biltillverkare har gjort.

Men frågan är ju hur kvaliteten är? Det är ju viss skillnad på en VW, Dkw, beämwe och en Kia, eller Daewoo.
 
Taskig finish :(

På 2-hjulmässan förra året tittade jag på en sådan för att jämföra med SV:n.
Kvalitet och finish så ut att vara i en klass för sig, till det sämre vill säga.
Gjutskägg på plastdetaljerna och lacken såg ut som att man gjort den med sprayburk (knottrig och flammig).
Sen att de hävdar att det är SV-motorn kan inte stämma. Cyllindrarna och kåporna, ja hela motorn ser helt annorlunda ut vid närmare titt.
Jag provsatt den dessutom och själva helhetsintrycket är lågbudget så det stänker om det.
SV:n är ju iofs också en typ av lågbudget, men ändå i en helt annan division.

Kom ihåg att man oftast får vad man betalar för.
 
Bear in da wood skrev:
På 2-hjulmässan förra året tittade jag på en sådan för att jämföra med SV:n.
Kvalitet och finish så ut att vara i en klass för sig, till det sämre vill säga.
Gjutskägg på plastdetaljerna och lacken såg ut som att man gjort den med sprayburk (knottrig och flammig).
Sen att de hävdar att det är SV-motorn kan inte stämma. Cyllindrarna och kåporna, ja hela motorn ser helt annorlunda ut vid närmare titt.
Jag provsatt den dessutom och själva helhetsintrycket är lågbudget så det stänker om det.
SV:n är ju iofs också en typ av lågbudget, men ändå i en helt annan division.

Kom ihåg att man oftast får vad man betalar för.

Det är inte SV-motorn rakt av men de har rätt mycket gemensamt, vad jag vet. Kommer inte ihåg exakt hur det var men Hyosung tillverkade SV-motorn för Suzuki ett tag och baserade sin egen motor på SVns, tror jag.
 
försäkringsklass 3 enligt ena blocket-annonsen betyder att den verkligen ÄR billig i försäkring...
Vettig förstahoj?
 
Thesod skrev:
försäkringsklass 3 enligt ena blocket-annonsen betyder att den verkligen ÄR billig i försäkring...
Vettig förstahoj?

Vad baseras sånt på egentligen? :va
Frågan är ju om man ska ha lågbudgethojar som förstahoj. Trasslar dom, är trista att köra osv så är nog risken stor att många lägger av efter en säsong :(
 
Jag har den nakna versionen av den där hojen. Har kört 106 mil med den i sommar och satans så kul det har varit. Jag har väl inte direkt någonting att jämnföra med utan tycker bara att den har varit underbar som första hoj. Jag håller på och ska troligtvis bygga om min lite, figter lykta och grejer.
Att köra då... Ja, min hoj utan kåpa kan väl bli lita jobbig i farter över 160, men det är väl det flesta hojar utan kåpa kanske. Vet inte om dom har ändrat utväxling och sådant där på R versionen av Comet, annars lär den väl ha en verklig hastighet på ca 220-230 utav vad jag har läst om min hoj, har faktiskt inte pressat min så jag vet inte.

Coola Ola skrev:
Det är inte SV-motorn rakt av men de har rätt mycket gemensamt, vad jag vet. Kommer inte ihåg exakt hur det var men Hyosung tillverkade SV-motorn för Suzuki ett tag och baserade sin egen motor på SVns, tror jag.

Jo något sådant är det, att dom license byggde motorn åt Suzuki. Men vad jag har förstått så är det en aning mer pulver i den här en den i SV'n, 79hk och 73nm. Räcker gott åt mig än så länge :tummenupp
 
ola_sandin skrev:
Ja, den är ju ganska lik sv:n. Men den ser riktigt ball ut med ups och helkåpa.

varför inte sätta helkåpa på din sv istället, mkt billigare o mkt snyggare,bifogar en bild på min gamla.
 

Bifogat

  • SV400025.jpg
    SV400025.jpg
    123.1 KB · Visningar: 350
  • SV400022.jpg
    SV400022.jpg
    119.8 KB · Visningar: 215
Last edited:
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top