Köpa Honda VTR, vad bör man betala?

ipil

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Röd Kryssnings missil :)
Har hittat en Honda VTR 1000 Firestorm. Helt orginal, Röd, 830 mil, års 01 dock uttagen 02.

Vad bör man betala för den? Han begär 74 000kr. Rimligt? :confused:

Har varit ute och provat den och den gå som en klocka plus inte en skroma på den mer eller mindre.

Var det vid 01 de uppdaterade modelen? Större tank osv...

Tacksam för all hjälp!

lite saftigt kanske.. men 65-70 är den nog värd..

800mil e ju ingenting för den hojen.. min har gått 4000mil och förutom ett par vurpor och standard grejerna (drivpaket oljefilter etc) så är ingenting mekat med den.. :tummenupp

.. kan tillägga att jag piskar den HÅRT!.. fullt ös medvetslös.. :tungan

Lät lite dyrt. Slipon eller andra roligheter kan ju höja priset lite kanske, 2 st pipor kostar ju ett par kronor. Så köp en som redan har! :) En kompis till mig ska kanske köpa en -01 VTR SP1 utagen -02 för 70k. Så en F borde ju vara lite billigare. Tror det var -01 den fick större tank (behövs) och lite mer digital instrumentering.

Titta gärna in på http://vtr.nu och ställ fler frågor där. :tummenupp

[Edit] Min har gått 4200mil, nu har 2'an gett sig, men det är mitt fel. Annars inga problem.

Last edited:
Det priset kan du få en ny för om jag inte minns galet. Tokdyrt för den modellen!

ipil skrev:
Har hittat en Honda VTR 1000 Firestorm. Helt orginal, Röd, 830 mil, års 01 dock uttagen 02.

Vad bör man betala för den? Han begär 74 000kr. Rimligt? :confused:
Var det vid 01 de uppdaterade modelen? Större tank osv...

Jo, from -01 är det större tank och annan instrumentering, samt förbättrat stöldskydd. Svårt med prisbilden på VTR.. Man kan ju köpa en fabriksny -03 hos tex http://www.actionsports.se för 79.900 kr. Ingen som kladdat på pärlan innan.... för bara några tusenlappar till.. IOFS får man inte den "förlängda garantin" som Honda Sverige står för då man köper hos en "vanlig" handlare, men VTR håller närapå Volvo Amazon kvalité, så ingen större fara... överlever den första året så... Bättre hitta en 01-03 för 70-75.000 kr med ljudförskönare (som du ändå kommer köpa dig), innerskärm osv, då är den värd pengarna, annars bättre köpa en ny pararellimporterad, tycker i alla fall jag... Bättre lägga dom insparade slantarna på att tex byta gaffelfjädrarna bums..

/B

Last edited:
tycker med att det verkar dyrt.... han va inte intresserad av att pruta en penny verkar det som :( ...

kan man få ner den till en 65 000 eller så måste det vara ett rätt bra köp.

Tack för Hjälpen!

ipil skrev:
tycker med att det verkar dyrt.... han va inte intresserad av att pruta en penny verkar det som :( ...

kan man få ner den till en 65 000 eller så måste det vara ett rätt bra köp.

Tack för Hjälpen!
Annars kan du få köpa min sp 1 till rätt pengar.Pm om du e sugen.

Nja.. hehe

Jag har precis tagit lappen. Körde upp och övningskörde på en firestorm. Kärlek vid första vridet på gasen:)

Känns som man få börja lite lungt... :hihi

Dock skulle jag mest av allt hitta en Silverfärgad storm. Gahhh så snygga dom är!

ipil skrev:
Dock skulle jag mest av allt hitta en Silverfärgad storm. Gahhh så snygga dom är!

Håller med.. silver Firestorm är nog den snyggaste! Men då blir det en -98a med "liten 16-literstank"... såvida inte någon lackat om en nyare... Å andra sidan så är det ju inte SÅ långt mellan mackarna... :tungan

/B

ipil skrev:
Varför just en 98a :confused:

Grå/silver fanns bara -98, och tex orange fanns bara -99 (med reservation för att jag tappat minnet helt, eller att någon kanske lackat om en annan årsmodell, eller ev. sidoimport)

/B

Där ser man, kan ju vara en bra anledning att den är lite svår att få tag på :(

Vad betalar ni i försäkring för era vtr:r ? Bolag att reka?

/ipil

ipil skrev:
/ipil

Försäkringspremier är ett lotteri beroende på årsmodell, motoreffekt, dig, tid med körkort, ålder, var du bor, och så givetvis dagsformen hos säljaren... :gnissla

Ta reg.nr på lämpligt Firestorm-objekt, ring alla bolag, bra lista här: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=502

Ett specifikt VTR-försäkringstips, är att en del bolag tar fel på VTR Firestorm och VTR SP-1/2, så värt fråga vilken effekt dom räknar på, ska i Firestormens fall vara runt 81 kw. Hörde nyligen att Stygg Hansa i vissa fall fortfarande räknar fel... (dvs har mipplat till det i sitt datasystem med Firestorm vs SP-1/2 olika motoreffekter)

/B

ipil skrev:
Där ser man, kan ju vara en bra anledning att den är lite svår att få tag på :(

/ipil

Betalar knapp 2500:- halvförsäkring, helår hos Folksam är 30+ och bor i Kba (zon 3). Alltid värt att kolla upp de flesta bolag - kan skilja en hel del.

Annars; klart man ska betala mycket för en VTR - speciellt svarta 98:or!
/F. ;)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...