Hjullagerbeteckning R1

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Jag ska sätta i nya hjullager i min R1 -99 men ha tappat bort dom gamla så jag vet inte beteckningen på dom. Yamahas artikelnummer hjälper inte. Någon som råkar ha dessa uppskrivna. Jag vill ha framhjulslagret, drevhållarlagret samt kullagret på höger sida bak. Rullagret vänster bak har jag redan.

Mvh. Hannes

Fram 6004-RS1
Bak vänster 6205-RS1
Bak höger ingen uppgift men kanske samma som vänster
Drev 6206-RS1
Om man nu kan lita på Lelles katalogen.

Det där låter som nåt annat, typ artikelnummer.

Fan det börjar bli kriiiiiiiiiiiiiiiiis nu, måste ha ihop hojjäveln. Är det någon som vet om lagerbeteckningen står på båda sidor om lagret? Så om jag pillar bort damskyddet på ett hjul så ser man garanterat beteckningen där?

Jag snackade med hjullagernissen i stan och han sa att det i värsta fall gick att mäta fram om han hade axeln o så. Får hoppas på det. Måste ha ihop skiten _NU_.

HanneZ skrev:
2186371 Jag snackade med hjullagernissen i stan och han sa att det i värsta fall gick att mäta fram om han hade axeln o så. Får hoppas på det. Måste ha ihop skiten _NU_.

Borde det inte isåfall hjälpa att visa honom de gamla lagrena, bara att mäta på dom eller :confused:

bo$ken skrev:
2186387 Borde det inte isåfall hjälpa att visa honom de gamla lagrena, bara att mäta på dom eller :confused:
Joo, jag har letat efter dom i flera veckor nu men dom har tydligen lösts upp på molekylnivå. Det va ju tur att jag inte körde vidare på dom :tomten

om du kan vänta till kl 5 så kan du få det av mig, har ett par som ligger på matbordet men jag måste hem först

GOODAlien skrev:
2186402 om du kan vänta till kl 5 så kan du få det av mig, har ett par som ligger på matbordet men jag måste hem först
Heeeey kompis :) Det är som sagt framhjulslagret, höger bak samt det som sitter i drevhållaren. Har du alla dom?

HanneZ skrev:
2186411 Heeeey kompis :) Det är som sagt framhjulslagret, höger bak samt det som sitter i drevhållaren. Har du alla dom?

Jag har framhjulslagret, höger bak ute och kan väl måtta det som sitter i drevhållaren på platts eller se numret på det

HanneZ skrev:
2186340 Det där låter som nåt annat, typ artikelnummer.

Fan det börjar bli kriiiiiiiiiiiiiiiiis nu, måste ha ihop hojjäveln. Är det någon som vet om lagerbeteckningen står på båda sidor om lagret? Så om jag pillar bort damskyddet på ett hjul så ser man garanterat beteckningen där?

nja med dessa nummer ska du få rätt grejor i vilken järnhandel som helst, typ momentum...

6004-RS1
6205-RS1
6206-RS1

GOODAlien skrev:
2186531 Jag har framhjulslagret, höger bak ute och kan väl måtta det som sitter i drevhållaren på platts eller se numret på det
Skit bra! Vore väldigt uppskattat!

Gildemeister skrev:
2186534 nja med dessa nummer ska du få rätt grejor i vilken järnhandel som helst, typ momentum...

6004-RS1
6205-RS1
6206-RS1
Ofan, jag får ringa dom igen då.

I Y B = inre, yttre & bredd
---------------------------------
Framhjulslager 22x44x12 60/22DU (org) 60/22-2RS1 (momentum) 280:- + moms för båda
Bakhjulslager 28x52x12 60/28RK (org) 60/28-2RS1 (momentum) 170:- + moms
Svinglager 1 25x33x15 = 2515
Svinglager 2 25x33x25 = 2525
---------------------------------

Nållagret bak har jag på ett kvitto någonstans, ska se om jag hittar det

Last edited:
Nålrullbussningen heter HK 3520 & kostar 73:- + moms på momentum

till skillnad från Yamaha som skall ha närmare 700:- för samma :huvet

wonderwizard skrev:
2187260 köpt det dyrare alternativet eller ?

Momentum har de flesta lager, kan vara bra att veta för framtida projekt :tummenupp

nope jag köper inga orginal lager...men att det skilde så pass på nållagret trodde jag inte men men

GOODAlien skrev:
2186402 om du kan vänta till kl 5 så kan du få det av mig, har ett par som ligger på matbordet men jag måste hem först
Du nu är klockan mer än 5 :gnissla

Jaja, vi får hoppas det räcker med det jag fått.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman