R 1> 380 km/h ???

Status
Ej öppen för fler svar.

Dj_fluffy

Toppsi
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -98
va på hajk i förrgår me skolan (oo va intress :D )..jaja..iafall..så åkte vi ju då givetvis skolbuss, å då satt d nåt riktiskt stolpskott som satt o skröt över att han kunde så J_vla mycke om hojar, o sa att R1 toppar 380 km/h helt orginal o att det också stod i manualen....

kände ju då givetvis att man var tvungen att hoppa in då o säga att 380, knappas inte en chans...den enda serietillverkade hojen som toppar över 300km/h HELT orginal e ju hayabusan.....han tittade då på mig som om att ja vore helt knäpp, för d han sa stämde ju absolut..INTE... lr?? :confused:
 
En R1 toppar inte ens 280 original. Bara Busan når precis över 300, sen ligger några och nosar strax under.
 
Ja, inte fan skulle jag vilja försöka köra en R1 i 380 blås, pungskyddet som Yamaha envisas med att kalla för kåpa är nog inte direkt optimal för sådana övningar :rolleyes:
 
Dj_fluffy skrev:
den enda serietillverkade hojen som toppar över 300km/h HELT orginal e ju hayabusan.....

ZX-12R :rock


Tro inte ens för en sekund att en R1 toppar över 300....... Du behöver INTE vara förvirrad. Där ser man egentligen hur R1 ligger till hos de okunniga. Folk som inget vet har bara hört namnet R1 och tycker det låter som en snabb hoj och det enda rätta valet. Har själv stött på sånna, inte att de trodde den gick i 380 precis, men att den var bäst av alla cyklar mm mm bla bla

750RR
 
Var ut med min i 02'a i går(helt orginal) 285km/h sen var det stopp. Fast det blåste lite ute och jag hadde en jacka utan på skinnstället som bromsade som f-n.
 
Röd 1 skrev:
Var ut med min i 02'a i går(helt orginal) 285km/h sen var det stopp. Fast det blåste lite ute och jag hadde en jacka utan på skinnstället som bromsade som f-n.

och i värklig fart är det 265-275Km/h :p
 
Dj_fluffy skrev:
va på hajk i förrgår me skolan (oo va intress :D )..jaja..iafall..så åkte vi ju då givetvis skolbuss, å då satt d nåt riktiskt stolpskott som satt o skröt över att han kunde så J_vla mycke om hojar, o sa att R1 toppar 380 km/h helt orginal o att det också stod i manualen....


Hahaha, LOL!!
Vem var det som sa så Adde? :bow
 
Hoppas att du tog ner honom på jorden, sådana wannabe-besserwissers förtjänar att skämmas. :D
 
zx12an har väl mer pollar än hayabusan.....ligger inte den på 178hk och busan på 172hk....fast det är väl kåpan som gör allt på busan :squid
 
jo zx12an kroknar faktiskt några kilometer under 300 strecket.
R1 har verkligen slagit, många som inte vet ett vettigt skit om hojar nämner ofta "r1" när det snackas sporthojar.
Låt dumskallarna tro de gör 380, och att alla hojar som ser lite sportiga ut är just R1or, vad kan det skada:-)
 
Silwer skrev:
Låt dumskallarna tro de gör 380, och att alla hojar som ser lite sportiga ut är just R1or, vad kan det skada:-)

Att nån tror att JAG kör R1 :mad:

Kommer inte ihåg vilket test. -00 skulle göra 300 original.
Fast en R1 gör ju 380 så :rolleyes:

750RR
 
Hammet skrev:
zx12an har väl mer pollar än hayabusan.....ligger inte den på 178hk och busan på 172hk....fast det är väl kåpan som gör allt på busan :squid
Zx12an 182hk-Hayabusan 175hk.
Årets modell av Zx12an har 190hk :eek:
 
Exup skrev:
Zx12an 182hk-Hayabusan 175hk.
Årets modell av Zx12an har 190hk :eek:

Fortfarande så har inte ZX-12:an tillräckligt aerodynamisk kåpa för att passera 300 med dom hästarna. Ulf_lundin förklarade det där ganska bra för ett tag sen, med luftmotstånd/km/h. Kommer inte ihåg resonomanget exact men kontentan var att du behövde en rejäl näve hästar för att öka hastigheten nämnvärt när du har det luftmotsåndet som du har i strax under 300 km/h.
 
EBS skrev:
Fortfarande så har inte ZX-12:an tillräckligt aerodynamisk kåpa för att passera 300 med dom hästarna. Ulf_lundin förklarade det där ganska bra för ett tag sen, med luftmotstånd/km/h. Kommer inte ihåg resonomanget exact men kontentan var att du behövde en rejäl näve hästar för att öka hastigheten nämnvärt när du har det luftmotsåndet som du har i strax under 300 km/h.

"gammla" ZX12:an har (på pappret) 178 hkr och 190 med "luffarturbon". Nya har 182 sägs det + luffarturboeffekten ~10 hkr.

Nu är det ju så att både 12:an och busan är elektroniskt strypta vid 298 vilket inte de första årsmodellerna var. Sen blev det en överenskommelse mellan suzuki och kawasaki att ingen cyckel som lämnar fabriken skall gå mer än just 300. Ungefär samma sak som den frivilliga begränsningen som biltillverkarna har fast den är vid 250.

Sen att kawan inte skulle aerodynamiskt kunna passera 300 ostrypt är ju inget annat än "bullsh..". Grejen är ju att den inte klarade att nå upp till förväntade 200 miles vilket är 321 km/h vilket också var arbetsnamnet på projektet som användes vid framtagandet av 12:an.

M.a.o. att busan skulle vara snabbast (eller för den delen) 12:an får man nog lika många svar som tester.

Har sett tester där busan slår 12:an med någon km och tvärt om. Tror inte man kan säga så där rakt av vem som är den snabbaste av dom utan det är nog som sagt beroende på om man fick ett måndagsexemplar eller ej.
Sen är det ju ganska ointressan om man betänker hur oftan man är där o harvar.

//Van Zan
 
kajlyl skrev:
Enligt "Stora Motorcykel-katalogen 2003" så toppar zx12r -03 ca300 :fakta

Öhh.. :7peta Fortfarande gäller den frivilliga överenskommelsen. D.v.s. elektroniskt strypt vid 300 ell strax under.
 
Van Zan skrev:
Tror inte man kan säga så där rakt av vem som är den snabbaste av dom utan det är nog som sagt beroende på om man fick ett måndagsexemplar eller ej.

//Van Zan

Hur lätt som helst att säga vilken av dem som är den egentlige vinnaren: Säg det: ZÄTA EX TOLV ÄRR

750RR
 
maverick_750rr skrev:
Hur lätt som helst att säga vilken av dem som är den egentlige vinnaren: Säg det: ZÄTA EX TOLV ÄRR

750RR
:o eehhrrmm... skulle gärna säga det.. men som sagt. För många tester visar ju snarare på "dött lopp" (om man nu inte hänvisar till tester utförda av någon som håller på resp. märke)

Kolla på http://www.zx-12r.org/ och http://www.zx12-r.org/videos.htm (kul video där busan och 12:an jämförs).
 
Van Zan skrev:
:o eehhrrmm... skulle gärna säga det.. men som sagt. För många tester visar ju snarare på "dött lopp" (om man nu inte hänvisar till tester utförda av någon som håller på resp. märke)

Kolla på http://www.zx-12r.org/ och http://www.zx12-r.org/videos.htm (kul video där busan och 12:an jämförs).

Filmer funkar inte på min nya dator för flera tusentals kronor. Bra va? :)

Busan e sen oxå på 1300cc....... kawa e på 12

750RR
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top