Gixxer oavsett kubik, årsm tråden.

Espen

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Stavanger, Norge
Hoj
Speed Triple R -15
Här är alla GSXR välkomna, oavsett ålder kubik m.m.

Jag själv står i köptankar kring Gixxer 750 -99. Saxar in mina frågor som jag skrev i en annan tråd i denna tråden.

Tja på er gixxer fans.

Jag har bestämt mig för att byta upp mig till en Gsxr750 99-00, men vad är den väsentliga skillnaden som jag kommer märka mot min R6?

Jag har läst lite i gamla trådar och som jag förstått det så ska man välja en 99 istället för en 98, då kan/är nämligen de flesta "barnsjukdomar" åtgärdade?

Jag har en löjlig förkärlek till seatpipes, tycker det är guds gåva till mänskligheten :yoparty och undrar därför, finns det seatpipes färdiga till 750?

Och när man ändå (kanske) har er gixxerförares uppmärksamhet så kanske man kan passa på och fråga vad ni ger i försäkring? Jag ger i dagsläget 1150kr/mån trafik för min -99 R6 hos LF.

Tja :corn
 

Halvdan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kba
Hoj
Suzuki GSX-R750
Har en -99:a.
Skillnad mot R6 vet jag inget om,inte heller seatpipes.
Jag valde -99:an av den anledningen du skriver och ang. försäkring så betalar jag ungefär det du betalar för trafik,fast helförsäkring!
Under sommarmånaderna vill säga..
Är 29år,bor i Gbg,försäkr. hos TH.

Är f.ö helnöjd med hojen!!! :)
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Själv har jag bara råd att äga en gammgix för tillfället, men visst har man drömt många våta drömmar om 1000-kubikaren.

Min maskin är ganska standard. 94:ans 1100 har 114 kW orginal och med helsystem + lätt borrning kanske man får ut nåt åt det hållet i verkligheten också. Den går som klocka, givetvis :)
 

Espen

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Stavanger, Norge
Hoj
Speed Triple R -15
Halvdan skrev:
Har en -99:a.
Skillnad mot R6 vet jag inget om,inte heller seatpipes.
Jag valde -99:an av den anledningen du skriver och ang. försäkring så betalar jag ungefär det du betalar för trafik,fast helförsäkring!
Under sommarmånaderna vill säga..
Är 29år,bor i Gbg,försäkr. hos TH.

Är f.ö helnöjd med hojen!!! :)

Okej, lite skillnad i försäkring då :)
Jag är 21, så jag får väl lida pin om jag ska köra 750. Men men, det kostar att ligga på topp! :yoparty

Jo det lutar åt en -99, mest på grund av ekonomin. Annars hade det blivit en 04 :D

Tja
 

Espen

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Stavanger, Norge
Hoj
Speed Triple R -15
mb skrev:
Själv har jag bara råd att äga en gammgix för tillfället, men visst har man drömt många våta drömmar om 1000-kubikaren.

Min maskin är ganska standard. 94:ans 1100 har 114 kW orginal och med helsystem + lätt borrning kanske man får ut nåt åt det hållet i verkligheten också. Den går som klocka, givetvis :)

Som en klocka?!
Fan den klockan skulle inte jag velat ha, tänk dig att komma 24h för tidigt till allt :tungan

Låg nivå jag vet... :gnissla

Tja
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Jag har en 98'as 750. Skitnöjd.

Jag provkörde några 600:eek:r i år... största skillnaden är det absoluta botten-draget. På min hoj behöver man inte vara så noga med grundgas när man ska iväg, på en 600 är det a och o... jag fick tjyvstopp några gånger t.o.m.

Du kommer att få mer pulver, och ett bredare register att arbeta på, men fortfarande hysteriskt varvvilligt... du går en strålande tid till mötes.
(fast försäkringsmässigt är hojjen en katastrof, 12 k halv/helår var det bästa jag lyckades få fram, ringde överallt...33 år, mellanstor stad, garage)

Edit: Jag har nån bild på min profil föressten... så kan du dregla lite :tungan //Edit
 
Last edited:

Espen

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Stavanger, Norge
Hoj
Speed Triple R -15
Pejo skrev:
Jag har en 98'as 750. Skitnöjd.

Jag provkörde några 600:eek:r i år... största skillnaden är det absoluta botten-draget. På min hoj behöver man inte vara så noga med grundgas när man ska iväg, på en 600 är det a och o... jag fick tjyvstopp några gånger t.o.m.

Du kommer att få mer pulver, och ett bredare register att arbeta på, men fortfarande hysteriskt varvvilligt... du går en strålande tid till mötes.
(fast försäkringsmässigt är hojjen en katastrof, 12 k halv/halv var det bästa jag lyckades få fram, ringde överallt...33 år, mellanstor stad, garage)

Hm, jag kommer vara överlycklig om jag lyckas få trafik för under 1500/mnd :död

Jo jag får bredare register och mer pulver, dessutom så får jag ett otroligt utséende! Hade tänkt mig att lacka den silver längst fram för att sedan tona mer och mer svart ju längre bak man kommer. Och så seatpipe på det :Bugar

Tja
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Espen skrev:
Här är alla GSXR välkomna, oavsett ålder kubik m.m.

Jag själv står i köptankar kring Gixxer 750 -99. Saxar in mina frågor som jag skrev i en annan tråd i denna tråden.

Tja på er gixxer fans.

Jag har bestämt mig för att byta upp mig till en Gsxr750 99-00, men vad är den väsentliga skillnaden som jag kommer märka mot min R6?

Jag har läst lite i gamla trådar och som jag förstått det så ska man välja en 99 istället för en 98, då kan/är nämligen de flesta "barnsjukdomar" åtgärdade?

Jag har en löjlig förkärlek till seatpipes, tycker det är guds gåva till mänskligheten :yoparty och undrar därför, finns det seatpipes färdiga till 750?

Och när man ändå (kanske) har er gixxerförares uppmärksamhet så kanske man kan passa på och fråga vad ni ger i försäkring? Jag ger i dagsläget 1150kr/mån trafik för min -99 R6 hos LF.

Tja :corn

Jag hade en 99:a tidigare och har nu en 00:a.
Hade jag varit i din sits så skulle jag hellre ha behållit din r6:a än att byta den till en 99:a.

Tycker att r6:an känns modernare och smidigare än gsxr mellan 96-99, fördelen med gsxr 750 är väl lite mer motor, men din hoj går ju mycket bra den också.


lycka till!
 

trollkarlen

Med lem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
Här
Hoj
GSX-R 750, CBR 600RR banhippie
Jag har en -98 ja me betalar 1000 i mån halv förs 26 år, storstad nästan, haft kort i 2 år. Ganska dyrt men inte så grymt farligt.
Har inte så stor hoj vana samt har inte haft den så länge men ja gillar hojen skarpt.

Köpen sån å du blir nöjd, går alltid å sälja annars ju :hihi

/R
 

Espen

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Stavanger, Norge
Hoj
Speed Triple R -15
norrlansguld skrev:
Jag hade en 99:a tidigare och har nu en 00:a.
Hade jag varit i din sits så skulle jag hellre ha behållit din r6:a än att byta den till en 99:a.

Tycker att r6:an känns modernare och smidigare än gsxr mellan 96-99, fördelen med gsxr 750 är väl lite mer motor, men din hoj går ju mycket bra den också.


lycka till!

Nja, i mitt fall så är det mer motor, utséende och lite andra saker som räknas in. Jag är ändå inte tillräckligt duktig på att köra för att utnyttja chassit i R6 vs. gsx-r.

Jag jagar ju för fullt nu, men du rekomenderar alltså, en -00-->.
Jag får se, jag tar det som jag får tag i för pengarna jag vill lägga!
 

Espen

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Stavanger, Norge
Hoj
Speed Triple R -15
trollkarlen skrev:
Köpen sån å du blir nöjd, går alltid å sälja annars ju :hihi

/R

Det verkar vara lite halvsvårt att sälja just nu! Jag tycker synd om dom som ska sälja :tungan

Jag lovar att bjuda min säljare på mcd så han inte känner sig för lurad! :yoparty
 

trollkarlen

Med lem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
Här
Hoj
GSX-R 750, CBR 600RR banhippie
köp nu sälj till våren om du inte är nöjd, finns ju nåra fina dagar kvar att jamma på får man hoppas.

/R
 

Espen

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Stavanger, Norge
Hoj
Speed Triple R -15
Så vad har ni gixxer ägare för planer i vinter då? Blir det nått häftigt eller bara puts?

Förretsen, finns det ingen som vet nått färdigt seatpipe-kit?

Tja
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
mb skrev:
Är det där vettigt egentligen? Min burk blir varm så det glöder om det när jag är ute och åker. Rent intuitivt kunde man tänka sig att hela baken skulle smälta ihop med en sån anordning.

Min coolfiber dämp blir knappt ljummen. Så nog går det att lösa det lilla problemet, fast nog blir det varmare i baken än orginal.
 

HiXz

It wasn't me...
Gick med
19 Mar 2004
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 600 -02
Espen skrev:
Det var snyggt, men som mb säger, funkar det?
Dessutom så tror jag nog "vanligt" alá två pipor under tailen är snyggast.
Finns det?

Har också letat efter det tidigare och inte funnit något, tills nu... :banana
http://www.ambi-bike.de/home.html?auspuff/bos/seat-pipes/seat-pipes.html
Som tidigare påpekats, seatpipes är guds gåva till mänskligheten :Bugar

Det är dock ingen billig historia men om jag, med mina grymma tyskakunskaper, förstår det hela rätt så får man med en hel bakände för pengarna...
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Original fungerar, skrapar aldrig i, billigt som fan, och bakåt, vem tittar åt det hållet ?
 

Rundberg

Yo mamma!!!
Gick med
14 Mar 2004
Ort
kalmar
Hoj
GSXR 1000-K6
gixxer

tja .. kör själv gixxer mkt nöjd e ja med! har haft en 750 -00 rolig maskin med gott vrid faktiskt! jämfört med dom r6 ja kört.. go att wheela me och rolig på kurvit! (skulle hellre köpa nya modden ist för gamla den e lite tråkig ser riktigt uråldrig ut! )men hur som helst kör nu 1000cc istället när man lärt sig handskas med 250 cc extra är den rolig som faan!! :yoparty
ja gav ca 15000 kr helförsäkrat helår och då fick vem som helst köra inga spec krav på garage eller dylikt hos folksam... fast jag stod ej som ägare då ju!
kör snyggt..... :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top