Grattis Sturla!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Sturla förtjänar verkligen en egen tråd efter den histroiska segern på Indianapolis igår! :yoparty Inte nog med att han tvålade till jänkarna på deras hemmabana utan han har även fått klartecken för att han kommer få körai Red Bull Academy nästa år. Fantastiskt kul och en fet chans för en spoling fra Norge! Tidigare förare i det programmet är tex,. Dani Pedrosa och Scott Redding...
:tummenupp

Skriv en hälsning på Sturlas hemsida!

http://www.sturla-racing.com/index.htm

Last edited:
Har aldrig försått riktigt vad Red Bull Academy innebär... är det typ ett
125 team som kör VM eller är det en egen serie?

Det är en vidareutveckling för de som kört Red BUll Rookies tex. De bor i Spanien, tränas på bana och på andra sätt av ett team folk under ledning av Raul Jara. De tävlar främst i CEV ( Spanska mästerskapen) men gör även inhopp som wild cards på GP-race. Ett seriöst steg upp efter Red Bull Rookies helt enkelt.

I år är det Cameron Beaubier (han som vann Red Bull Rookies i fjol), Jonas Folger och Danny Kent som kör där.
http://www.motogp.com/en/teams/MotoGP+Academy

Det är en vidareutveckling för de som kört Red BUll Rookies tex. De bor i Spanien, tränas på bana och på andra sätt av ett team folk under ledning av Raul Jara. De tävlar främst i CEV ( Spanska mästerskapen) men gör även inhopp som wild cards på GP-race. Ett seriöst steg upp efter Red Bull Rookies helt enkelt.

I år är det Cameron Beaubier (han som vann Red Bull Rookies i fjol), Jonas Folger och Danny Kent som kör där.
http://www.motogp.com/en/teams/MotoGP+Academy

Aha... Tack för en detaljerad info :tummenupp

En del upphäver fysikens lagar, Sturla är en av dem...
The future's so bright I gotta wear shades! :tummenupp

Grattis! Tur att de inte strulade med ert race!

Åååååh vad jag skäms för min dåliga ordvits
:rodnar

:tummenupp Riktigt kul!
Han är bissart snabb den rackaren.
Man tror inte att man kan köra så fort som han gjorde med en standard-honda på EM:et förra året på Karlskoga :tummenupp .

Såg han på Brno och han körde ruggigt bra även där både i torrt och blött, han kommer gå långt.

Det verkar vara en riktig trevlig familj som man önskar all framgång.

Stort grattis till Sturla, är så jäkla kul att det trillar på bra för våra juniorer.
Hoppas att vi ser både Sturla och Gull i gp-vm inom inte alltför lång framtid :yoparty

Stort grattis till helgens 10e plats i spanska mästerskapet på Albacete

Så roligt. Jag gillar Sturlas inställning till sitt körande. När han går ikull så har jag aldrig hört honom skylla på någon annan utan det är alltid "jag gjorde bort mig" och "oj, nu vet jag att man inte kan gör så i den kurvan".

Det var ju bara några år sedan som man knappt såg honom bakom hojen när han kom gående i depån och nu är han snart uppe och tampas med "de stora grabbarna"!!!

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon