Golf MK1 spöar SUpra och Porsche (förbannat roligt)

BlueNinJa skrev:
haha!! men är det verkligen en Golf r1:a under huven måntro :D haha! jävligt nice iallafall!


ryktet på fmcs.nu säger att den är turbomatad och har ca 475hk, i en bil som väger ca 900 kg :tuttar

men om det är en orginal golfmotor vet jag inte...

men det roligaste är ju att se killarnas miner i porschen och supran, dom verkar inte fatta vad som händer :hihi
 
Haha, så jäkla skön!
Det där är drömscenariot. 2 värstingbilar ligger och rejsar och sen kommer en sleeper och knäcker dom duktigt :)
Bilarna verkade ju inte gå dåligt heller med tanke på att de hängde av en Speed Triple (om det nu var en sån)
 
:va :va :va Porsche ligger ju och kör i vanlig motorvägsfart och accelererar inte. Hur svårt är det att köra om den då???
 
Har själv haft en golf II, vet hur de är att ha så mkt pulver..
 
Hehe, sök på zatzy om en liten lila golf 1'a med 115hk som spöade en escort cossie med 330hk ;) Och höll på att plocka Brilco's V8 från brommaplan ;)
Den vägde iofs 750kg, och gick jäkligt bra rakt fram, med +400hk i en sådan golf, skulle den röra på sig rätt friskt ;)
 
oFFkeFF skrev:
Den vägde iofs 750kg, och gick jäkligt bra rakt fram, med +400hk i en sådan golf, skulle den röra på sig rätt friskt ;)
Hur får man ner kraften i backen med en sån konstruktion?
:va Bilen borde bara spinna och ha sig.
 
Jag hade en Golf GTI mk1 Special för några år sedan. 108hk/840kg, (minns inte siffrorna exakt) den gick utav bara helivete! Det är definitivt den roligaste bilen jag har hittills, den var som en gokart att köra..
 
morlock skrev:
Hur får man ner kraften i backen med en sån konstruktion?
:va Bilen borde bara spinna och ha sig.

Det lär spinna en hel del ja. Den lillebrorsan hade som sagt bara 115hk, men fulkördes på gatan med slicks.
 
Ja den supran var det inte mkt drag i, är nog modellen utan turbo....låter som en gammal 240 med dubbla webrar ungefär. Sen så verkar ju Porsche föraren slängt in hela tjocka släkten i bilen så det är inte så konstigt att han blir efter. Vad det gäller Golfen så går ju inte den heller så bra...med tanke på hur pigg supran låter + att föraren i golfen är ensam. Nja det där vart man inte ett dugg imponerad av....Hade golfen gått om med hjul spinn och ett argsint ljud av en dumpventil och sen bara försvunnit när han fick fäste...då hade jag blvit imponerad.
 
Dainese skrev:
Ja den supran var det inte mkt drag i, är nog modellen utan turbo....låter som en gammal 240 med dubbla webrar ungefär. Sen så verkar ju Porsche föraren slängt in hela tjocka släkten i bilen så det är inte så konstigt att han blir efter. Vad det gäller Golfen så går ju inte den heller så bra...med tanke på hur pigg supran låter + att föraren i golfen är ensam. Nja det där vart man inte ett dugg imponerad av....Hade golfen gått om med hjul spinn och ett argsint ljud av en dumpventil och sen bara försvunnit när han fick fäste...då hade jag blvit imponerad.

Och killen på hojen ligger och mesar på halvgas och funderar på vad han ska äta till middag nästa vecka eller?
Jag tänkte mest eftersom att han blir frånåkt...

Testa att filma dig själv när du kör så fort du bara vågar och törs.
Du kommer garva åt att det ser ut som du är ute på en söndagstur...
 
CJ900RR skrev:
ryktet på fmcs.nu säger att den är turbomatad och har ca 475hk, i en bil som väger ca 900 kg :tuttar

men om det är en orginal golfmotor vet jag inte...

men det roligaste är ju att se killarnas miner i porschen och supran, dom verkar inte fatta vad som händer :hihi

haha Inte illa , inte alls! REnt ut sagt klock rent var det :D:D :yoparty
 
Dainese skrev:
Ja den supran var det inte mkt drag i, är nog modellen utan turbo....låter som en gammal 240 med dubbla webrar ungefär. Sen så verkar ju Porsche föraren slängt in hela tjocka släkten i bilen så det är inte så konstigt att han blir efter. Vad det gäller Golfen så går ju inte den heller så bra...med tanke på hur pigg supran låter + att föraren i golfen är ensam. Nja det där vart man inte ett dugg imponerad av....Hade golfen gått om med hjul spinn och ett argsint ljud av en dumpventil och sen bara försvunnit när han fick fäste...då hade jag blvit imponerad.

:3freak :fatta!

1: i förtexten står det Supra Twinturbo VS Porsche twinturbo :fakta :mattias
2: kolla när dom drar emot mc:n hur fort dom passerar den vita vanen :fakta :mattias
3: en sporthoj får problem emot bilar i 200+ :fakta :mattias
4: golfen bara ligger och avvaktar utan några svårigheter, för att sedan passera enkelt. jag vill se en "normal" golf mk1 som hänger på en porsche utan problem :fakta :mattias
 
Hehe, den där filmen förgyllde min dag : )

Haha, den måste jag spara, vem älskar inte en sleeper!
 
Hehe.. Mycket experter här nu va? :7peta

Supran har 330 hk orginal och Porchen minst 420..

Det ser ut som att de börjar gasa vid ~100 km/h ungefär och i de farterna får du vara vårdslös med gasen om du skall tappa fästet. Oavsett om du har 400 eller 1000 hästar. Även med framhjulsdrift.
( Ja inte Dahlbäck förståss som spinner på alla 4 hjulen i 250 blås :rolleyes: )

Så det där kan nog stämma...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top