Gixxer?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

sandstream

Guest
Är helt ny på forumet så ni får ha överseende med en så här dum fråga. Bättre att ta den med er än att göra bort sig i det verkliga livet :3freak

Har sett att nästa alla skriver gixxer om GSX-R. Varför? Är det något som killarna på andra sidan pölen säger?

sandstream71 skrev:
Är helt ny på forumet så ni får ha överseende med en så här dum fråga. Bättre att ta den med er än att göra bort sig i det verkliga livet :3freak

Har sett att nästa alla skriver gixxer om GSX-R. Varför? Är det något som killarna på andra sidan pölen säger?

Troligen ungefär samma anledning som man ibland ser Retta???
Ett lättare uttryck.

ä väl som allt annat slang..dvs kallar R1:or för RETTA SP-1 för SPÄTTA osv...du får leva med det å bte VÄLKOMMEN

Försök att uttala GSXR på engelska, ungefär som HIV blir HÅIVE.

Uttrycket "gixxer" är fult, gay och låter barnsligt. Använd det inte, så är vi tre som går mot strömmen.

HanneZ skrev:
Försök att uttala GSXR på engelska, ungefär som HIV blir HÅIVE.

Ungefär som jag trodde då, även om jag inte kan få det till gixxer hur illa jag än försöker uttala det :huvet

Geiger skrev:
Instämmer, det låter töntigt!!
Försök säga geässexärrelvahundradubbelve snabbt tre gånger utan att tungan vrids runt tre varv i munnen :D

Hur många säger förresten YZF-1000R1 och CBR-900RR istället för retta och blade?

Last edited:
Hur många kallar inte Rolf för Rolle/Roffe eller Carolina för Carro eller Ebba istället för Ebba-Lisastina ?

Men sejer inte heller ofta Volvo sjuhundraförtio ge-ell utan sjufötti eller sjuttifyranulla (skånska)

När vi träffar en snygg tjej på lyran sejer vi inte heller: Hej, ska vi idka könsumgänge du o jag? utan: sugen?

Last edited:
sandstream71 skrev:

Så det är där den håller hus va nere i garaget o såg att den va borta, visste iofs att han skulle sälja den.

den cyklen ska du vara nöjd över
Gixxer som gått lugnare får man fan leta efter :fakta

Last edited:
MANGAN skrev:
Så det är där den håller hus va nere i garaget o såg att den va borta, visste iofs att han skulle sälja den.

den cyklen ska du vara nöjd över
Gixxer som gått lugnare får man fan leta efter :fakta

Aha, så det var din Honda som stod där :tummenupp

japp min honda var det

....hunnit köra något ännu??

sandstream skrev:
585015 Är helt ny på forumet så ni får ha överseende med en så här dum fråga. Bättre att ta den med er än att göra bort sig i det verkliga livet :3freak

...kärt barn har många namn??

Redan när jag hade min första Gixxer, 1992, kallades GSX-R:n för Gixxer. Så det har hängt med ett tag. Jag har inte hört någon engelsk talande säga Gixxer i alla fall. Jag tror bara att modellen hängt med så länge att det blivit ett smeknamn som är mer eller mindre accepterat i våra kretsar. Men vad vet jag... :rolleyes:

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP