Vad kör ni med för däcktryck?

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
Jag "fyllde" däcken till 2.4 fram å 2.8 bak, och jag tyckte det kändes lite väl mkt..

Vad kör ni med?

Vänliga hälsningar
Jonathan
 
kAtanAmAn skrev:
2245128 Jag "fyllde" däcken till 2.4 fram å 2.8 bak, och jag tyckte det kändes lite väl mkt..

Vad kör ni med?

Vänliga hälsningar
Jonathan

Det som står i instruktionsboken och även på kedjeskyddet ibland, i mitt fall 2.50 fram och 2.90 bak "120/70 & 180/55 "
 
woodii skrev:
2245137 Det som står i instruktionsboken och även på kedjeskyddet ibland, i mitt fall 2.50 fram och 2.90 bak "120/70 & 180/55 "

Samma här, 2.5 fram och 2.9 bak enl instruktion.


.
 
Har sänkt till 2,3 fram och 2,6 bak. Tycker hojen går bättre/mjukare efter det. Körde med rek. 2,5 fram o 2,9 bak innan men tyckte inte det kändes bra.
 
Det är inte så viktigt. Bara du kör med kvalitetsluft. Inte biltema skit. Själv använder jag bara Shell Advance RacingAir. Funkar tok bra.
 
Jonte VSB R-T skrev:
2245175 Det är inte så viktigt. Bara du kör med kvalitetsluft. Inte biltema skit. Själv använder jag bara Shell Advance RacingAir. Funkar tok bra.
Det där är bara skitsnack.

Biltemas luft går alldeles utmärkt att använda, så länge man filtrerar det ordentligt först.

Dock funkar det ej på v-tvinnar.
 
Jonte VSB R-T skrev:
2245175 Det är inte så viktigt. Bara du kör med kvalitetsluft. Inte biltema skit. Själv använder jag bara Shell Advance RacingAir. Funkar tok bra.

Är det syntetluft? Min CBR slirar på bakslangen med helsyntetluft, jag kör bara med delsyntet. Tror att mineralluften kommer från Norge faktiskt, det är nog därför den tål kyla ganska bra.



.
 
War-psycho skrev:
2245187 Vätgas funkar bra också. :)
Ja för fasen det är en bra gas. Funkar till det mesta.

InFlames.jpg
 
Körde med 2,5 fram o 2,9 bak. Men nu när jag lade på nya däck...sa gummi-gubben att han lagt i 2,8 bak. Däcken skulle trivas båst då, varför vet jag inte. Men såhär gott var längesedan hojen gick. En helt ny hoj!!! :tummenupp

//KaliZ
 
Usch så tragiskt att se att så många blivit lurade av luftfabrikörerna...Allt detta snack om raceluft och dylikt är bara ett sätt att lura pengar av godtrogna hojåkare som tror att dom kan lägga ner ett par grader till på Bogan bara dom tankar raceluft... :rolleyes: ...Sanningen är den att orginalluften duger alldeles utmärkt efter att ha blivit noggrant inkörd. Dom första 200 milen bör du sträva efter att pendla mellan 100-200 km/h med snabba accelerationer och kraftiga inbromsningar, detta för att dom tunga atomerna i luften skall samlas ytterst i däcket och på så sätt medelst cetrifugalkraften ge din cykel det optimala greppet.

OBS! Detta är kliniskt bevisat av lufttrycksinstitutet i Namibia! :fakta

Det stora problemet är att ta vara på orginalluften vid exvis däcksbyten, därför har vi på Lord Adrian Racetec tagit fram en lösning på detta som kan bli din för bara 12.000:-, den kommer under säsongen 2007 att testas av flera MotoGPstall. Beställningar och idolpost via PM, Tack! :hihi

Ja, jag HAR tråkigt, hurså?
 
kAtanAmAn skrev:
2245128 Jag "fyllde" däcken till 2.4 fram å 2.8 bak, och jag tyckte det kändes lite väl mkt..

Vad kör ni med?

Vänliga hälsningar
Jonathan

42,5 fram å 83 bak. Men funderar på att öka i bakdäcket med 0,1 till helgen.









Edit: :rolleyes: Få inte för dig att fylla däcken med 40 bar nu, =pang!
 
Last edited:
allså e ja dum i huvet...? kvalitetsluft? ja har vanlig kompressorluft i....rätt? lr har fattat helt fel....?
 
Kal skrev:
2245469 allså e ja dum i huvet...? kvalitetsluft? ja har vanlig kompressorluft i....rätt? lr har fattat helt fel....?

Helvete! Det kan du ju inte köra på! Byt direkt, kompressorluft äter upp däcken inifrån och försämrar greppet med upp till 89%.















:rolleyes:
 
Fasen!?!? och jag som kopplat till en slang till mulltoan som tillvaratar gaserna för att samlas i en tank, vidareslussas till insuget på kompressor.... Har jag tänkt alldeles FÖR miljömedvetet???????

Å så kör jag ju på grön diesel....har hört att bensin kan vara skadligt för lacken på hojjen?
 
LUFT :va

Monterar däcket bara o sedan går den stabilt på slangen :yoparty


O dessutom behöver man inte oroa sig för att få punka!!!



.../Yoshi
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top