F: Varför ska man ha riktiga stövlar på sig när man stuntar?

Tveksamt om vanliga RR-stövlar hade hjälpt där - möjligen feta cross-boots. Såg smärtsamt ut :3freak

Tror nog att ett par Daytona eller Alpinestars Supertech hade hjälpt... Foten kanske inte hade varit oskadd, men ändå....

Skönt att brandmännen dök upp och spjälade foten..Var det för att han körde på "slangen" kanske :3freak

Vad gjorde ambulansen då, räddade katter ur trän & släckte bränder?

TomK skrev:
Tveksamt om vanliga RR-stövlar hade hjälpt där - möjligen feta cross-boots. Såg smärtsamt ut :3freak

Hjälpt hade det helt säker gjort. Hellre spruckna än helt avbrutna ben. :död

Vanliga landsvägsboots fattar jag inte hur de kan skydda, om de ens gör det nämnvärt mot såna här skador?
Crossboots är 10gånger stabilare och ger mycket högre säkerhetskänsla. Med såna har jag brutit fot + klämt den rätt illa en annan gång. Vågar inte tänka på hur min fot sett ut med LV boots. Nästan så jag vill köra med crossboots på sporthoj.
Tror inte landsvägsboots hade skyddat mot denna skada.

Crossboots brukar man väll säga att man ska kunna få in ihjulet utan allt för stora skador, visst kanske skilnad på ekrade eller sportfälgar :va

nu sa en sak i huvet "köp med stålinlägg"
fan va ont det måste göra!

Mr Helmut skrev:
Crossboots brukar man väll säga att man ska kunna få in ihjulet utan allt för stora skador, visst kanske skilnad på ekrade eller sportfälgar :va

Aaj, bara tanken på att få in en fot i ett hjul får det ju att göra ont. En kompis vurpade och lyckades stoppa in foten imellan ekrarna på hjulet på bilen som var anledning till att han la sig.. Så vitt jag vet är han fullt återställd men.. :3freak

Bröt foten ett par månader sedan och jag hade sportstövlar på mig!
Hädanefter blir det värre boots helt enkelt!

ReDan skrev:
Bröt foten ett par månader sedan och jag hade sportstövlar på mig!
Hädanefter blir det värre boots helt enkelt!
Tycker du ska satsa på mindre istället, alternativt ge fan i att sparka på curpsen :hihi

Ju hårdare stövlarna är desstu värre kan man man skada resten av benet. Inge kul med hel fot när hela benet slets loss istället...

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back