fmx=bättre flås =)

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
för er som åker eller kommer o åka fmx 650 :rolleyes:

hitta i mc-nytt nån artikel om bättre flås till den.

fredrik kjällman på schneiders mc trimmar honda fmx 650 med enkla medel. genom att "rätta till luft o buller" lyckas han höja effekten från 31 till 38 hk (på baken)
hojen förblir laglig o kan bes i befintilgt skick
priset endast 2990 spänn.
www.hondamccenter.se

tycker de lät överkomligt o ganska mycke effekthöjande :tummenupp

Tja

Ja jag skall nog ta och ringa han!!
Ljuddämparna e beställda men har inte kommit än men med ljuddämparna och inställningarna går den nog fint

obs..glömde o skriva att han moddar orginalljudämparna :tummenupp

ozeo skrev:
1519282 obs..glömde o skriva att han moddar orginalljudämparna :tummenupp

låter trevligt som fan ju , det retliga är att dom inte hör av sig när man mailar dom :/

Moggina skrev:
2312135 låter trevligt som fan ju , det retliga är att dom inte hör av sig när man mailar dom :/
semester tider :)

Hellou grabbar,
De tycks vara gasnka svårt att få en Fmx:a a gå bra,
Nån som tror de kan vara nått me kammen???
Vet ni vad de sitter för förgasere på dominatorn om Dynojet:en skulle passa Till Fmx:an?? Wft gör man när man öppnar luftburken??"Dum"=)

Skilly skrev:
2328642 Hellou grabbar,
De tycks vara gasnka svårt att få en Fmx:a a gå bra,
Nån som tror de kan vara nått me kammen???
Vet ni vad de sitter för förgasere på dominatorn om Dynojet:en skulle passa Till Fmx:an?? Wft gör man när man öppnar luftburken??"Dum"=)

var nere på Delta i falkenberg idag och dom skulle kolla upp vad det fanns för slip-on till den och vad dom skulle kosta,

hmm vet inte riktigt jag hade tänkt öppna luftburken nån dag nu i veckan och kolla lite, hittar jag nått kul så återkommer jag ^_^

FMX som går bra!

Tjena!

Vet inte om uppgifterna om 38 hk på baken stämmer riktigt med snikmodden.

Jag har kört en FMX trimmad av Fredrik på Schneiders. Var där i förrgår och provkörde den enda FMX som går bra mig veterligen, men den hade inte bara moddade originaldämpare och borttagen napp, den var även borrad till över 700 cc och hade fått ny kam. Cyklen gick riktigt bra och var skitkul att köra även om det kanske blir svårt att hänga på de ostrypta KTM:erna som väger minst 15 kg mindre. Men å andra sidan slipper man ju vibrera bort i röven eller vobbla ner i diket :tummenupp

Nu var tyvärr inte Fredrik där själv så uppgifterna jag fick av hans polare på verkstan kan vara fel, jag skall ringa Fredrik när han kommer tillbaka.

Tänkte tidigare byta till en KTM men nu vete sjutton. Jag gillar chassit på FMX:en, det är smidig som få och bekväm. Men om den blir kvar så blir det nog stora tandläkarborren och slipons (finns minst 2 märken som passar) samt ny andning. Kammen gjorde ingen skillnad enligt Schneider-polarn.

Snikmodden skulle enligt samma källa bara ge några häst till, men som sagt, det bästa är att prata med Fredrik direkt. Men ljudet var rätt skönt med modden, inte FÖR högt som det var med en slipon jag också testat (kommer inte ihåg märket. För er som är intresserade så moddar han dämparna så att utblåset går rakt bakåt i stora rör och rensar bort skiten inuti.

J

Moggina skrev:
2335630 Någon som kan tyska får gärna översätta det som står om tuning här så blir jag glad :)

http://www.abp-racing.de/bike/fmx.html

körde sidan genom babelfish till engelska eftersom jag inte heller kan tyska, moppen verkar ju ha fått oljekylare, högre komp, ny andning, ny kam, ny förknasare etc i steg 2. Fattade inte om den var borrad, de automatiska översättningsprogrammen suger...

Och satan vilket vrid! Men kostar gör det ju...

J

JoReimer skrev:
2364112 körde sidan genom babelfish till engelska eftersom jag inte heller kan tyska, moppen verkar ju ha fått oljekylare, högre komp, ny andning, ny kam, ny förknasare etc i steg 2. Fattade inte om den var borrad, de automatiska översättningsprogrammen suger...

Och satan vilket vrid! Men kostar gör det ju...

J

men i slutändan så har de nog kostat mer än de smakar..
hade man ju haft råd med en ktm iaf.
servicarna intervallerna lär ju bli kortare med det trimmet oså. :näsblod

JoReimer skrev:
2364094 Tjena!

Jag har kört en FMX trimmad av Fredrik på Schneiders. Var där i förrgår och provkörde den enda FMX som går bra mig veterligen, men den hade inte bara moddade originaldämpare och borttagen napp, den var även borrad till över 700 cc och hade fått ny kam. Cyklen gick riktigt bra och var skitkul att köra även om det kanske blir svårt att hänga på de ostrypta KTM:erna som väger minst 15 kg mindre. Men å andra sidan slipper man ju vibrera bort i röven eller vobbla ner i diket :tummenupp

Nu var tyvärr inte Fredrik där själv så uppgifterna jag fick av hans polare på verkstan kan vara fel, jag skall ringa Fredrik när han kommer tillbaka.

Tänkte tidigare byta till en KTM men nu vete sjutton. Jag gillar chassit på FMX:en, det är smidig som få och bekväm. Men om den blir kvar så blir det nog stora tandläkarborren och slipons (finns minst 2 märken som passar) samt ny andning. Kammen gjorde ingen skillnad enligt Schneider-polarn.

Snikmodden skulle enligt samma källa bara ge några häst till, men som sagt, det bästa är att prata med Fredrik direkt. Men ljudet var rätt skönt med modden, inte FÖR högt som det var med en slipon jag också testat (kommer inte ihåg märket. För er som är intresserade så moddar han dämparna så att utblåset går rakt bakåt i stora rör och rensar bort skiten inuti.

J

Det var inte du som var med och körde en gång, vi pratade nåt om Öhlins?

JoReimer skrev:
2364094 Tjena!

J

vad menas med "snikmodden" ?

funderar på att beställa K & N luftfilter, någon som vet vart man kan göra det ?

låter nice med borrad till 700cc men verkar krångligt..

Hör av dig igen när du snackat med Fredrik så är du schysst.

har bara tatt bort snorkeln ur luftburken just nu och den låter skönare iaf ^^ ,

hade också av avgassystemet och kollade in i det, det är något galler/nät i det märkte jag när jag körde igenom en slang, kan det vara nån katalysator/strypning ? sitter i kröken där man ser att den är ihop svetsad, kan komma med bilder om ett tag.

Men snikmodd menar jag rensat ut- och inblås samt injusterad gasare.

Inte är det krångligt att borra, man lämnar bara in den och pröjsar 12 loppor ;-)

J

JoReimer skrev:
2364094
Tänkte tidigare byta till en KTM men nu vete sjutton. Jag gillar chassit på FMX:en, det är smidig som få och bekväm.

J

Sorry men hur fan kan du tycka chassit är bra på FMX, har ju knappt några justeringmöjligheter???? :va

moddar orginal dämparna

ozeo skrev:
1519282 obs..glömde o skriva att han moddar orginalljudämparna :tummenupp
Är det så bra, ja menar va ska han besikta hojen me då, buller? Köp Leo Vince X3 med utbytbara insatser 3 olika, helt ok 1.Bes, 2.busa på dan,
3.racing. Manligt ljud, men kostar en del 6995:- e inte gratis? men värt varje krona när de sitter där!!!

Där är det "gallret" jag snackade om det sitter mellan :

och här är snorklen ur luftburken borta :

JoReimer skrev:
2366694 Men snikmodd menar jag rensat ut- och inblås samt injusterad gasare.

Inte är det krångligt att borra, man lämnar bara in den och pröjsar 12 loppor ;-)

J

ehh menar du 12000 eller 1200 ???

vad skulle det kosta att regga om den för 700 cc tro ? är det ens möjligt ?

hur går man tillväga för att rensa ut/ inblås

tack på förhand:tummenupp

Last edited:
Moggina skrev:
2370822

Där är det "gallret" jag snackade om det sitter mellan :

och här är snorklen ur luftburken borta :

ehh menar du 12000 eller 1200 ???

vad skulle det kosta att regga om den för 700 cc tro ? är det ens möjligt ?

hur går man tillväga för att rensa ut/ inblås

tack på förhand:tummenupp

12.000 kr för omborrning, ny kolv, rensat utblås, insug och intrimmad. ja, billigt är det inte.

Jag har ingen aning om hur man rensar, har inte plockat med min alls. Har inget bra garage för såna saker längre. Så antingen betalar jag 3 tusen till Schneiders, alt. 12000 för 700 cc eller så köper jag en KTM.

viktigt är dock att inte bara rensa utan att justera förgasaren, då går den skit. Men någon hade gjort det med hjälp av ett par brickor (häpp).

Regga om? Varför det? Faller inte 50 cc hit eller dit inom felmarginalen:rolleyes:

J

motardnisse skrev:
2366826 Sorry men hur fan kan du tycka chassit är bra på FMX, har ju knappt några justeringmöjligheter???? :va

Ja, du får väl läsa mitt inlägg igen...

Last edited:
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25