Kan man slanga med en Aprilia RS? =)

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Nära den billiga ölen!
Hoj
R6 -01
Hej! :hej

Jag undrar om det är någon av alla dessa RS människor som lyckats wheela med sin aprilia rs?

Jag har försökt många gånger och jag lyckas rycka upp den cirkus 4-5 dm på 1an.

Så upp till bevis. Är det någon som lyckats?

-------------------------------------------------------------------------

Slänger upp en bild på AndersJohansson. :)

Har även en film där någon rycker upp en RS.
Jag kan ladda upp den om någon förklarar hur jag ska göra.

BILDEN
 
Last edited:
stoooffe skrev:
Hej! :hej

Jag undrar om det är någon av alla dessa RS människor som lyckats wheela med sin aprilia rs?

Jag har försökt många gånger och jag lyckas rycka upp den cirkus 4-5 dm på 1an.

Så upp till bevis. Är det någon som lyckats?

OM du gasar till och rycker ordentligt efter 8000rpm så får du upp den. Har fått upp den ganska högt ett par gånger men några långa wheelisar blir det då inte. Rekordet är nästan en lyktstolpe men då hade jag mest tur :tungan

Oftast blir det att den kommer upp lite grann men faller ner igen. Så nej det är ingen wheelie maskin enligt mig och bilden ljuger ganska mycket :D
 
Last edited:
sismo skrev:
MAN kan slanga med en RS.


JAG kan inte :).


haha okej =)

AndersJohansson skrev:
OM du gasar till och rycker ordentligt efter 8000rpm så får du upp den. Har fått upp den ganska högt ett par gånger men några långa wheelisar blir det då inte. Rekordet är nästan en lyktstolpe men då hade jag mest tur :tungan

Oftast blir det att den kommer upp lite grann men faller ner igen. Så nej det är ingen wheelie maskin enligt mig och bilden ljuger ganska mycket :D


Ja vet precis så som du skriver gör jag med och vi ligger nog i samma klass när det gäller längden på wheelien också :hihi
 
min 250 gasreste inte heller men så skjutsade jag vid en omkörning och den lyfte upp mot 3-4dm av gaspådraget vid cirkus 110 på mätaren under omkörningen. Har 4 vittnen. :yoparty så mitt tipps är att skjutsa. :tungan
 
philsson skrev:
min 250 gasreste inte heller men så skjutsade jag vid en omkörning och den lyfte upp mot 3-4dm av gaspådraget vid cirkus 110 på mätaren under omkörningen. Har 4 vittnen. :yoparty så mitt tipps är att skjutsa. :tungan


afan hehe!

jo men man vill ju kunna styla utan skjuss osso :tungan
 
Jag får inte upp min motard på bakhjulet :tomten

Jag misstänker att det beror på att tyngdpunkten är långt fram och att den är rätt så låg fram, och tung.

Blir lite sur när jag inte får upp 125an men moppen gasreser :lol

Men det ska det bli ändring på, ska köpa RS"Alex" Polinicylinder.
 
Svanen skrev:
Jag får inte upp min motard på bakhjulet :tomten

Jag misstänker att det beror på att tyngdpunkten är långt fram och att den är rätt så låg fram, och tung.

Blir lite sur när jag inte får upp 125an men moppen gasreser :lol

Men det ska det bli ändring på, ska köpa RS"Alex" Polinicylinder.
tycker det är lustigt att en hoj med så hög tyngdpunkt samt rätt bra med motoreffekt inte gasreser eller åtminstonde är lätt att resa.


ang slangning med skjuts.. inget att rekommendera om man slår över.. :hihi
 
jooorå¨de går.

Jag tog upp den i balansläger några gånger, inga problem.
 
philsson skrev:
tycker det är lustigt att en hoj med så hög tyngdpunkt samt rätt bra med motoreffekt inte gasreser eller åtminstonde är lätt att resa.


ang slangning med skjuts.. inget att rekommendera om man slår över.. :hihi


varför inte? man landar ju mjukt? :va





:rolleyes:

DJM skrev:
jooorå¨de går.

Jag tog upp den i balansläger några gånger, inga problem.


kan du förklara hur du gjorde? 1ans växel o ryck vid 8000 rpm?
 
stoooffe skrev:
Ja vet precis så som du skriver gör jag med och vi ligger nog i samma klass när det gäller längden på wheelien också :hihi


Nåt sånt. PÅ filmen blev den jävligt kort. Fick inget "uppsving" syns tydligt hur jag drar upp den men sedan så orkar den inte dra runt riktigt så då faller jag ner igen :tungan
 
Svanen skrev:
Jag får inte upp min motard på bakhjulet :tomten

Jag misstänker att det beror på att tyngdpunkten är långt fram och att den är rätt så låg fram, och tung.

Blir lite sur när jag inte får upp 125an men moppen gasreser :lol

Men det ska det bli ändring på, ska köpa RS"Alex" Polinicylinder.
Skulle inte du sälja MX:en och köpa en 4-taktare?
 
stoooffe skrev:
kan du förklara hur du gjorde? 1ans växel o ryck vid 8000 rpm?

Dra mer/försöka trycka ihop gaffeln. Det går men jag lyckas inte särskillt ofta. Å andra sidan så försöker jag inte så ofta heller
 
stoooffe skrev:
Vill du vara snäll o förklara hur så ska ja prova? :tomten

Åk lite lugnt på ettan på ganska låga varv, håll in kopplingen, varva lagom mycke, dumpa kopplingen, tjoff så är du uppe i luften. Men det där är bara den lätta biten av slangningen.
 
marcus_136 skrev:
Åk lite lugnt på ettan på ganska låga varv, håll in kopplingen, varva lagom mycke, dumpa kopplingen, tjoff så är du uppe i luften. Men det där är bara den lätta biten av slangningen.


hehe okej ska testa sen om 2-3 veckor när ja fått min cylinder :tungan

AndersJohansson skrev:
På min dator. Klipper och klistrar men windows movie maker stänger j u av sig hela tiden :(


vafan du kan ju inte använda windows movie maker.

Skaffa Video Vegas ist, d e hundra ggr bättre!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top