Elefantskinnsadel!!

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Steve Rapp.s Jordan Suzuki i AMA serien med elefantskinnsadel! Något som provats här hemma o finns det här hemma? Resultat/fördel osv..

Bifogat

• RappSeat_thumb.jpg
    RappSeat_thumb.jpg
    15.7 KB · Visningar: 450
  • rapp_mosaic_thumb.jpg
    rapp_mosaic_thumb.jpg
    10.1 KB · Visningar: 326
Last edited:
Jag har sett en del hojar med både zebraskinn, tigerskinn, och nu senast kaninskinn. på sadelen men de är ju mer hår på dessa djur...vilket gör att de kan mögla lättare om de blir fuktiga. Så jag ser flera fördelar med elefantskinn skrovligyta som är vatten avisande. Men eftersträvar du snabb förflyttning i sadelen så gå på det håriga alternativet. Elefant känns touring.
//Henkan

Super-Henkan skrev:
2053100 Jag har sett en del hojar med både zebraskinn, tigerskinn, och nu senast kaninskinn. på sadelen men de är ju mer hår på dessa djur...vilket gör att de kan mögla lättare om de blir fuktiga. Så jag ser flera fördelar med elefantskinn skrovligyta som är vatten avisande. Men eftersträvar du snabb förflyttning i sadelen så gå på det håriga alternativet. Elefant känns touring.
//Henkan
Exakt vad min första tanke var att just förlusten av snabba förflyttningar om Du inte vaxar eller liknande..

Super-Henkan skrev:
2053110 Vilket djur skulle du vilja se? på sadelen eller skinnstället? som inte har gjort dig något?
//Henkan
Det finns ju roadkills! :tummenupp
Å andra sidan, vanlig kossa funkar väl? :va Det går ju att få nästan allt skinn halkigt. Dra på lite silicon bara så! :)

Lord L skrev:
2053106 Låt elefanterna vara, dom har inte gjort något!!!!!! :4skrika

Håller med, elefanternas skinn är snyggt, när det sitter på en elefant. Skulle bara få dåligt samvete om jag satt på ett elefantskinn. Kanske beror på att elefanterna är betydligt högre stående varelser än t ex får, gris och ko.

Super-Henkan skrev:
2053110 Vilket djur skulle du vilja se? på sadelen eller skinnstället? som inte har gjort dig något?
//Henkan

Skalbaggar, avelsfår, vissa aparter (makaker är riktigt läskiga) och även en o annan gnagare :tungan

#space skrev:
2053112 Exakt vad min första tanke var att just förlusten av snabba förflyttningar om Du inte vaxar eller liknande..
Det ser ut som han har förminskat sadelen i bak kant eller så behövar han extrastöd när han ligger ner... är han kanske en kort och lätt förare som behöver sitta lite extrafast i sadelen? varför provar man inte då tex mockaskinn? det är ju en mindreglatt yta. :)
//Henkan

Super-Henkan skrev:
2053126 Det ser ut som han har förminskat sadelen i bak kant eller så behövar han extrastöd när han ligger ner... är han kanske en kort och lätt förare som behöver sitta lite extrafast i sadelen? varför provar man inte då tex mockaskinn? det är ju en mindreglatt yta. :)
//Henkan
Ja hela sittsen ser ju mkt special ut skålformad liksom!

fördelen med elefantskinn är att det är riktigt slitstarkt! Dom finaste skorna man kan köpa har skinn från elefanternas öron! Detta är sant! Låter sjukt men sant. Elefantöra är tunt och slitstarkt... Men varför han har det på sadlen? Vanligt mocca kostar vl 1/50 del av vad dumbo kostar! Han vill väl vara cool.... :tuttar

Själv har jag rockaskinn på mina handskar...

.

Det är synd om elefanterna, det perfekta vore att göra sadelskinn av Göran Persson. Fett och flottigt för den som föredrar det....
Nu kommer SÄPO att föra bort mig till okänd ort....

Elefantskinsadel låter som ett brott mot handel med utrotningshotade / skyddade djur...

Någon som vet hur det står till med jordens elefantbestånd?
Har aldrig hört talas om att de skulle födas upp för att slaktas.
Eller så tas skinnet bara från gör som dött i olyckor eller av naturliga skäl.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...