Dör när jag släpper kopplingen!

• Thread starter Thread starter RC
  • Start date Start date

RC

-
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
-
Hej alla!
Undrar om det går å få lite tips ang min zx6r -97...
Som rubriken lyder dör hojen när jag släpper ut kopplingen.
Skulle ta premiärturen idag, låter hojen gå varm och sen när jag ska dra iväg så bara dör skrotet :mad:
Samma sak om man släpper upp kopplingen när hojen står på depåstöd, fast bakhjulet snurrar lite ändå men sen dör hojen.
Köpte den i somras å den har gått som den ska hela tiden, servade den i vintras me olja, filter etc.
Märkte en sak, tvåan går inte att få i överhuvudtaget!
Om det har med saken att göra så var oljan nån Castrol helsyntet kommer inte ihåg exakt men den var dyr å förhoppningsvis :3freak bra...

Snälla hjälp! :Bugar
(har sökt)

första tråden här förresten, mycket bra forum! :tummenupp

knurra skrev:
Hej alla!

(har sökt)

En klassiker är ju att man glömt fälla upp stödet eller att brytaren som sitter just på stödet slutat funka av nån anledning.

.

knurra skrev:
Hej alla!
Skulle ta premiärturen idag, låter hojen gå varm och sen när jag ska dra iväg så bara dör skrotet :mad:
Samma sak om man släpper upp kopplingen när hojen står på depåstöd, fast bakhjulet snurrar lite ändå men sen dör hojen.
Köpte den i somras å den har gått som den ska hela tiden, servade den i vintras me olja, filter etc.
Om det har med saken att göra så var oljan nån Castrol helsyntet kommer inte ihåg exakt men den var dyr å förhoppningsvis :3freak bra...

(har sökt)

Kolla kontakten på stödet, men den ska väl bryta så fort du
lägger i ettan o stödet är nere,man vet ju aldrig kan va värt och kolla.

knurra skrev:
Hej alla!

(har sökt)

Tror inte det är helsyntetoljan som orsakar problemet även om helsyntet är helt onödigt och direkt fel i en hoj som inte är trimmad eller extremt bankörd.
Tror mer på att det är nån säkerhetsanordning som strular. Vet inte hur det är på kaworna men honda har ju en säkerhet i att man inte kan köra iväg med stödet nere. kan ju vara nån koppling som glappar till ett sånt system. men vad vet jag....jo en sak vet jag. du skulle köpt Honda :hihi näro skämtåsido hoppas du får bukt med problemet och att du får en problemfri vår/sommar. Hör med Dr.Bike hör på sh. Han vet ALLT om hojar :tummenupp

tja

tvåan ska inte gå att lägga i stillastående på kawa de e en spär dom har, angående det andra titta på själva cylindern som sitter vid stödet den kan ha fastnat så då tror hojen att du har stödet nere då dör den!!!

lycka till :tummenupp

ok!!
ska ut å pilla på stödet :gnissla
kanske hinner bränna en runda idag ändå :död

tack för snabba svar!

The blade skrev:
Tror inte det är helsyntetoljan som orsakar problemet även om helsyntet är helt onödigt och direkt fel i en hoj som inte är trimmad eller extremt bankörd.

På vilket sett är helsyntet direkt fel i en hoj? Helsyntet är väl alltid bra(bäst) men kanske inte alltid ekonomiskt försvarbart!?

knurra skrev:
ok!!
ska ut å pilla på stödet :gnissla
kanske hinner bränna en runda idag ändå :död

tack för snabba svar!

Tro du inte vaknat efter vintern ännu.....Nu va det så att stödet varit nere hela tiden va??

Va det kontakten eller? Låter ju onekligen som att det skulle vara så

ozto skrev:
På vilket sett är helsyntet direkt fel i en hoj? Helsyntet är väl alltid bra(bäst) men kanske inte alltid ekonomiskt försvarbart!?
Trodde jag också

ozto skrev:

Kör man inte extremt hårt på bana eller kör en toktrimmad hoj så är helsyntet onödigt enligt en kille från Castrol som jag snackade med på en mcmässa i örebro för ett par veckor sedan. Tror inte han blåste mig när han rekomenderade delsyntetoljan eftersom helsyntetsoljan är dyrare. eller vad tror du?

The blade skrev:
Kör man inte extremt hårt på bana eller kör en toktrimmad hoj så är helsyntet onödigt enligt en kille från Castrol som jag snackade med på en mcmässa i örebro för ett par veckor sedan. Tror inte han blåste mig när han rekomenderade delsyntetoljan eftersom helsyntetsoljan är dyrare. eller vad tror du?

Ordet kanske är onödigt JA men
Helt FEL har jag svårt att tänka mig

Men men man ska ju lära sig nåt nytt varje dag. Honda på min ort rek att köra på motuls 300v 149:- literpris. Det ligger ju inte över en bra mineral/del syntetisk olja

Last edited:
VaRvStopPEt skrev:
Ordet kanske är onödigt JA men
Helt FEL har jag svårt att tänka mig

Men men man ska ju lära sig nåt nytt varje dag. Honda på min ort rek att köra på motuls 300v 149:- literpris. Det ligger ju inte över en bra mineral olja

hel eller delsyntet?

Har för mig att bland annat Jan Greven kör mineralolja i sin Superbike :va ...... Kopplingen kan börja slira av helsyntet :4skrika Har egna erfarenheter av det fenomenet

Nicks skrev:
tja

tvåan ska inte gå att lägga i stillastående på kawa de e en spär dom har....

Det var intressant...
Jag har undrat varför det är så bökigt att få i tvåan när motorn inte går på min gamla ZXR, om jag t.ex. vill springa igång den. Har det något med det du säger att göra tro?

Det jag kommer ihåg från oljetrådarna är föresten att helsyntet alltid är bättre än mineral eller delsyntet. Det är alltså helt fel?

The blade skrev:
så dom rekomenderadehelsyntet...skumt :va
tror ändå Castrolkillen kan mer om oljor än verksatdsnissar :tummenupp

Jag vet inte om jag kan hålla med dig där, kompis

Castrolkillen = sälja. Han hade säkert slips också va? :D
Verkstadsnissarna = utföra bra jobb mm och få tillbaka kunder

What ever, jag har alltid användt motuls produkter (motorolja, bromsvätska och kylvätska) och gör nog så i framtiden också.

Kör på det som du känner för och känns bäst för din skönhet,,,skål

Edit: Jag körde Yamaha innan men handlade på samma "hondaställe" men till min fzr 600 så rek dom motuls delsyntetiska olja, tror den hette 5100V eller nåt sånt. Men jag körde på den och det va problemfritt.

Last edited:
PacMan skrev:
Det var intressant...
Jag har undrat varför det är så bökigt att få i tvåan när motorn inte går på min gamla ZXR, om jag t.ex. vill springa igång den. Har det något med det du säger att göra tro?

Det jag kommer ihåg från oljetrådarna är föresten att helsyntet alltid är bättre än mineral eller delsyntet. Det är alltså helt fel?

Du kan få i 2 eller 3:an om du rullar hojen lite framåt....jag har rullat igång min ZZR1100 utan problem..

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!