Däcktips för 75% asfalt/25% grus?

mada

Medlem
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
KTM 690 Duke R 11, 950 SE 06
Har läst flera av de gamla trådarna men inte lyckats hitta något som matchar ovanstående dvs även funkar hyffsat på grus OCH har acceptabel livslängd och rimligt pris. Kan nån tipsa om nått som uppfyller ovanstående?

Undrar även vilka däck som är absolut billigast och vad man i så fall kan räkna med vad gäller grepp/livslängd.

Tack på förhand..
Mada

mada skrev:
Har läst flera av de gamla trådarna men inte lyckats hitta något som matchar ovanstående dvs även funkar hyffsat på grus OCH har acceptabel livslängd och rimligt pris. Kan nån tipsa om nått som uppfyller ovanstående?

Undrar även vilka däck som är absolut billigast och vad man i så fall kan räkna med vad gäller grepp/livslängd.

Tack på förhand..
Mada

http://www.vurpan.com/ Här finns en del under motard och offroad.
Kan inte ge dig några kanon upplysningar men: De flesta här verkar köra på sportdäck med motarderna, mest lämpad för asfalt.

Har tidigare kört på Pirelli MT60R som ju är hyfsat på grus, hållbarheten är väl sådär. Köpte nu Michelin Anakee ett offroad däck utan dubb, (växjö däck 1435:- inkl mont) chansning vet bara vilket underlag det är lämpat för.

Niclas (måtad) köper i tyskland kolla med honom för billiga däck. :tummenupp

Jag har köpt Maxxis Street sport.Samma mönster som intermediatedäcken fast i gatblandning.Får väl återkomma med testrapport när jag provkört.Kostar ca 1200:- fram och 1500:- bak,men det brukar ju alltid gå att få bättre pris. www.jofrab.se

Trådlyft, däck till Husaberg

Jag har bara provat Michelin Pilot Sport på min husa och jag är inte riktigt helt nöjd med dom. Slitaget är väl okej vad det verkar, lite ökat slitage är ok till förmån för grepp.

Jag tycker det saknas lite mjukhet i det och även lite egenskaper när det är vått och kallare. Nu är inte våtkörning någon hög del av körningen utan bara om man råkar vara ute när det börjar, men någorlunda som trådskaparen fast 70% asfalt, 20 % grus och 10% regn.

Hur är pilot power/race/road? Samt supermoto däcken?

Maxxis intermediate funkar bra som jag ser det dock kör jag inte på gata så jag har ingen koll på livslängden vid sådant bruk. Priset är ju inte så högt så om de tar slut lite fortare borde det vara värt en del med schysst fäste.

Jag kör på bättre beg slicks, egenhändigt skurna för att förvilla sheriffen, billigt och garanterat bäst grepp även på grus!!

Nesse skrev:
Maxxis intermediate funkar bra som jag ser det dock kör jag inte på gata så jag har ingen koll på livslängden vid sådant bruk. Priset är ju inte så högt så om de tar slut lite fortare borde det vara värt en del med schysst fäste.

Hej.
Har kört dem både på race och gata, funkar.
Medium compound så håller de ett tag.
Bilder finns på min hemsida under produkter.
//Thomas

Last edited by a moderator:
Grrrooov skrev:
Jag har bara provat Michelin Pilot Sport på min husa och jag är inte riktigt helt nöjd med dom. Slitaget är väl okej vad det verkar, lite ökat slitage är ok till förmån för grepp.

Jag tycker det saknas lite mjukhet i det och även lite egenskaper när det är vått och kallare. Nu är inte våtkörning någon hög del av körningen utan bara om man råkar vara ute när det börjar, men någorlunda som trådskaparen fast 70% asfalt, 20 % grus och 10% regn.

Hur är pilot power/race/road? Samt supermoto däcken?

Jag har kört på Pilot power under en säsong och jag e jädrigt nöjd. De passar på så väl gata som på race. Sedan är de ganska bra när det är regn, efter att ha släppt ur lite luft. Har man inte råd med flera uppsättningar däck så rekomenderar jag dem, men självklart kan MAXXISdäcken vara kanon. Har hört mkt bra om dem. Kommer dock köra Pilot Power i sommar.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT