En lite annorlunda vardag

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Idag körde jag som vanligt Essingeleden till jobbet. Och precis som vanligt kryssade jag mellan bilarna för att komma fram. Brukar inte vara några problem alls, antingen håller bilarna linjen eller så flyttar de på sig lite för att släppa fram mig. Men idag stötte jag på en riktig stjärna i en skåpbil. Han började redan tidigt att stänga vägen för mig, så jag bytte sida och försökte där istället. Då svänger idioten och tränger ut mig. Fan vad förbannad jag blev!

Efter ytterligare några hundra meter stannade trafiken upp helt och jag lyckades tränga mig emellan (han kunde ju inte stänga mig när han stod still). Väl uppe jämsides stannade jag, vred runt hans backspegel på passagerarsidan 90 grader och gav han långfingret. Sedan drog jag vidare. Snubben hängde sig på tutan, så jag vinkade lite bakåt och fortsatte framåt.

Nu till det roliga. För en dryg timme sedan ringde telefonen. Det var snubben från skåpbilen. Jag minns det inte ordagrant, men ungefär så här lät det.

- Tjena, kör du motorcykel?

- Ja, svarade jag, något förbryllad av frågan.

- Ditt jävla as! Det var mig du jävlades med på motorvägen idag! Jag tog ditt regnummer så nu är det min tur att jävlas med dig! Jag ska ringa dig alla tider på dygnet och terra dig! Hahahaha!

Sedan slängde han på luren.

Grejen var ju den att puckot inte hade skyddat sitt eget telefonnummer. Så jag tog fram det senaste inkomna numret från telefonen, dolde mitt eget nummer och ringde tillbaka.

- Marcus, svarade killen.

- Ja, tjena det är jag!

- Va, vem är det?

- Blådåren från motorvägen.

- Va...vem...va?

- Ursäkta? sade jag.

- Hur...eh...

- Jo, det kallas nummerpresentatör och är en uppfinning som har funnits de senaste femton åren.

- Eh...förlåt...det var dumt.

- Nej, det är lugnt. Men jag räknar kallt med att du kör åt sidan nästa gång en hoj kommer och vill förbi.

- Ja...jo, det ska jag göra.

- Cool, vi hörs, sade jag och avslutade samtalet.

Så om ni kommer på Essingeleden och en mörkblå skåpbil kastar sig åt sidan för att släppa fram er vet ni vem ni ska tacka. :D

Haha det var det roligaste jag har läst idag... snyggt gjort och jag tackar för underhållningen!

Mvh Fredric

Haha fan va nice gjort :hihi :rofl

Åkte gamla värmdövägen som alltid hem från jobbet å kommer upp bakom en silvrig bmw.

Han över öser mig med spolarvätska tills jag bromsar ordentligt å lämnar ett 50m långt gap imellan oss. Åker fram igen å han börjar dusha igen :huvet

Va fan, drar ett finger åker upp jämnsides å knackar i hjälmen, han tittar bort...

Petar i tvåan å drar på ordenligt för att åka rakt upp i arslet på en snutbil som åker ut...

Bara att bromsa igen, men Bmwn höll tvåhundra meters avstånd trots 40km/t åka bakom trafipaxen :hihi

Hupp undrar om det var samma blåaskåpbil som trängdes imorse på Essingen söderut nedåt tunneln..? Han fick åxå en liten påhälsning :hihi

Haha fan va bra gjort! :rofl
Undra vad han tänkte när han hade lagt på efter att du ringt honom!

:)

Härligt, ibland tänker folk verkligen inte till.

Undra om jag ska ut och kolla skåpbilar imorgon på Essingeleden

HAHAHAHAHAHA GUUUUUUUUUUUUUUULD Hade velat se snubbens min när du ringde tebaks :hihi

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT