Nya däck, har nån handlat här ? !

GSXR72 skrev:
Hej,

Jg har varit inne på en sida som heter http://www.mcdackonline.com/start.html

Och dom har bra priser på däck, så jag att jag skulle kanske slå till att handla till båda hojarna . Ville mest veta om nån här har handlat därifrån ?

Japp, har inte något negativt alls att säga om firman.
Fungerar kanon!

Japp!
Har handlat där en gång. Ska snart göra en ny beställning! Däcken levererades hem till dörren. Tog en vecka ungefär. Betalade däcken först när jag fick dom! :tummenupp

Mvh/Eas

Eas skrev:
Japp!
Har handlat där en gång. Ska snart göra en ny beställning! Däcken levererades hem till dörren. Tog en vecka ungefär. Betalade däcken först när jag fick dom! :tummenupp

Mvh/Eas

Det låter ju bra, jobbet är väl att få på dom sen :D

Själv har jag handlat från reifenversand.com i tyskland. Klockrent o billigare i mitt fall. Men nu var det ju inte om den du frågade om men men :) Tog fyra dagar innan de kom per post.

PGH skrev:
Själv har jag handlat från reifenversand.com i tyskland. Klockrent o billigare i mitt fall. Men nu var det ju inte om den du frågade om men men :) Tog fyra dagar innan de kom per post.
Räknade på det. Dom är lite billigare på dom däcken jag ska ha nästa säsong. Hur betalade du dina? Jag handlar aldrig på kontoort över nätet. Går det att få dom på faktura därifrån??

Mvh/Eas

Eas skrev:
Räknade på det. Dom är lite billigare på dom däcken jag ska ha nästa säsong. Hur betalade du dina? Jag handlar aldrig på kontoort över nätet. Går det att få dom på faktura därifrån??

Mvh/Eas

Tyvärr via VISA-kort. Men det finns ju det här E-kort. Ett "kort" som tydligen inte går att koppla till sitt riktiga VISA. In med det exakt belopp som man skall handla för, det skall jag prova iaf nästa gång jag shoppar.

PGH skrev:
Tyvärr via VISA-kort. Men det finns ju det här E-kort. Ett "kort" som tydligen inte går att koppla till sitt riktiga VISA. In med det exakt belopp som man skall handla för, det skall jag prova iaf nästa gång jag shoppar.

E-kort funkar klockrent, har det på Nordea och det kostar inget extra. Man godkänner för ett köp i taget och betalar sedan som med vanligt VISA på nätet. E-kortet har eget nummer och extrakod.

GSXR72 skrev:
Hej,

Och dom har bra priser på däck, så jag att jag skulle kanske slå till att handla till båda hojarna . Ville mest veta om nån här har handlat därifrån ?

Har handlat två ggr ifrån dem, är helnöjd! :Bugar
Väntade max en vecka på leverans båda ggr och jag betalade i efterskott!! :yoparty

Jag har precis beställt däck till båda mina hoj , så vi få se :)

metzeler z6 till min 89:a och bridgestone bt 45 till min 85:a :banana
Har en kille som kan montera dom åt mig också , få ge han en påse bullar eller nåt :D

verkar vara kalas priser :banana
kollade på Michelin pilot power 190/50-17 & 180/55-17

Last edited:
GSXR72 skrev:
Hej,

Fungerar utmärkt.
Fick mina Metzeler på 3 dagar. De levererades till jobbet eftersom det är där jag är på dagtid :) Ca 40% billigare än hos en däckshandlare.
Visserligen har jag fått bygga en däcksavtryckare och en balanseringsapparat, men, what the heck, nu kan jag köpa däck var jag vill och byta när jag vill.

gixxxerracing skrev:
2780kr var ett grymt pris på dom däcken...
hur är det med momsen??? :tummenupp

~2780:- är priset du pröjsar å inget mer. :tummenupp

Funkar kanon bra priser och snabb leverans även fast dom inte hade däcket hemma i sverige :tummenupp

Då lär det väl bli nya sulor till nästa säsong...
dom brukar ju inte bli så longlivade.... :hihi
Tack för svaren...

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back