Kort svar, 1216cc, dvs 81 mm borr och max 12:1 i komp.
En gsxr med den stora oljekylaren klarar av att kyla en 1340 med 11:1 i kompression hur länge som helst på en roadracebana. De flesta kit kommer med 13.5:1 i kompression vilket är alldeles för högt för en lyft/olje-motor som ska gå på gata. Jag rekommenderar 1186 eller i nödfall 1216 med originalfodren och ett komp som inte blir högre än max 12:1. Wiseco och JE har 81 mm 11:1 kolvar som egentligen är avsedda för Banditen - men eftersom det är samma motor passar de lika bra i en gsxr.
Ett BigBlock saknar luftspalten mellan cylinder 1/2 och 3/4 och går väldigt mycket varma pga det. Det går att borra originalblocket till 1340 fast då lär man köra med större foder.
Jag har ett knappt begagnat bigblock (max 10 mil, varav 2 mil på strippen) med 83 mm 13.5:1 kolvar, dvs 1277cc, om det är av intresse. Det blir dock relativt dyrt i jämförelse med enbart nya kolvar. Jag köpte nya 83.5 mm turbokolvar med bigblock för en månad sen av MS - trots jätterabatt gick det lös på 15 papp.
Btw, mesta effekten hittar du i topplocket - inte nödvändigtvis med bara mer kubik. Vridmomentökning med kubiken är linjär, däremot inte effekten som bara blir 50% av kubikökningen. Dvs med 1000cc och 100 Nm och 100 hästar får du med 1200cc ett vrid på 120 Nm men bara 110 hästar.
Med 1216 11:1 och 30/26-topp och RS38 med effektrör landar du på runt 160 hästar på slangen.