Har någon testat detta skinnställ??

NoLimit

Följ mig och bli tvåa
Gick med
19 Jan 2005
Hoj
Suzuki 1127 R
Är på väg att köpa personlig utrustning och har bl.a. testat ett tvådelat skinnställ från Berik. Stället hade god passform och kändes skönt, dessutom såg det bra ut (precis som priset). Men som alla vet så kan det ju ibland skilja en hel del mellan upplevd kvalitet och verklig kvalitet :rolleyes:

Har inte hört så mycket om detta märke här på forumet...
Är det någon som har nån erfarenhet av deras produkter?

NoLimit skrev:
Är på väg att köpa personlig utrustning och har bl.a. testat ett tvådelat skinnställ från Berik. Stället hade god passform och kändes skönt, dessutom såg det bra ut (precis som priset). Men som alla vet så kan det ju ibland skilja en hel del mellan upplevd kvalitet och verklig kvalitet :rolleyes:

Har inte hört så mycket om detta märke här på forumet...
Är det någon som har nån erfarenhet av deras produkter?

Berik har designat Arlen Ness ställ tidigare. Har hört både bu och bä om dem, men eftersom jag inte har några konkreta fakta så...

Vart kan man köpa dessa Berik ställen då?

Priser?

Hett tips annars = Aha...!

_

Lurch skrev:
Berik har designat Arlen Ness ställ tidigare. Har hört både bu och bä om dem, men eftersom jag inte har några konkreta fakta så...
Man kan ju dessutom inte säga att alren ness= bra kvalite.
Mitt arlen ness-ställ gick pajj efter 5 rundor ungefär. 3 dragkedjor gick sönder. Katastrof. Som tur var fick jag ett helt nytt utan att behöva lägga ut ett öre. Det nya väntar inplastat på våren. Detta kan ju bero på att jag e lite småfet och får pressa mig i stället, men ändå. Lägger man ut så mycket pengar så ska det ju hålla.

Mitt tips är att kolla så dom fixar det åt dig OM det går sönder. I så fall kvittar det ju om det går sönder så att säga.

Oki.

Det ställ jag provat liknar de som omnämns här:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=54714
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=67776&highlight=arlen+ness

Man är ju sugen då priset är klart intressant. Satt betydligt bättre runt kroppen än andra skinnställ som kostar ca 5-7000:- mer. Hur skinnstället känns är ju dock det enda som går att testa i butik, hur sömmar och dragkedjor håller i längden samt hur säker den är att krascha i vet man ju inte än... :rolleyes:

Men i alla fall...
Om jag har fattat det hela rätt så är det alltså Arlen Ness som tillverkar det skinnställ som numera går att hitta under märket "Berik"? Eller finns Arlen Ness kvar överhuvudtaget? :rolleyes:

yonsson skrev:
Man kan ju dessutom inte säga att alren ness= bra kvalite.
Mitt arlen ness-ställ gick pajj efter 5 rundor ungefär. 3 dragkedjor gick sönder. Katastrof. Som tur var fick jag ett helt nytt utan att behöva lägga ut ett öre. Det nya väntar inplastat på våren. Detta kan ju bero på att jag e lite småfet och får pressa mig i stället, men ändå. Lägger man ut så mycket pengar så ska det ju hålla.

Mitt tips är att kolla så dom fixar det åt dig OM det går sönder. I så fall kvittar det ju om det går sönder så att säga.
Vilket modell hade du då? jag var och testade skinnställ från A.N så sent som idag (Metal) och de på den butiken påstod att det var mycket pronblem med Velocitystället, åtminstonde när det var nytt och introducerades.... men att dom inte hade haft några större problem med dragkedjor på senare tid, vilket just var bekymmret med velocityställen.

morlock skrev:
Vilket modell hade du då? jag var och testade skinnställ från A.N så sent som idag (Metal) och de på den butiken påstod att det var mycket pronblem med Velocitystället, åtminstonde när det var nytt och introducerades.... men att dom inte hade haft några större problem med dragkedjor på senare tid, vilket just var bekymmret med velocityställen.
Det som gick sönder var från sommaren 03. Det jag fick i utbyte var från sommaren 04. Detta hade helt klart bättre dragkedjor.
Vad modellen heter vet jag inte. Har inte hittat var på stället det står, men här har du en bild på det som gick sönder (det nya är av samma modell och nästan identiskt).

Bifogat

• arlen.jpg
    arlen.jpg
    47.1 KB · Visningar: 316
yonsson skrev:
Det som gick sönder var från sommaren 03. Det jag fick i utbyte var från sommaren 04. Detta hade helt klart bättre dragkedjor.
Vad modellen heter vet jag inte. Har inte hittat var på stället det står, men här har du en bild på det som gick sönder (det nya är av samma modell och nästan identiskt).
Ok. Då pratatde säljaren förmodligen sanning. Tyvärr släpar sådana här saker ganska länge; negativ kritik har en tendens att göra det.

morlock skrev:
Ok. Då pratatde säljaren förmodligen sanning. Tyvärr släpar sådana här saker ganska länge; negativ kritik har en tendens att göra det.
Jag tror och hoppas verkligen att dom nya dragkedjorna är bättre. Dom är ju lite grövre, men jag tycker ändå dom verkar ltie klena. men men. det får väl tiden utlova. -Ett tips: Köp ett ställ utan ryggpuckel. Den är bara i vägen när man ska skjussa eller vill ha nåt utanpå, t ex en vindjacka.

yonsson skrev:
Jag tror och hoppas verkligen att dom nya dragkedjorna är bättre. Dom är ju lite grövre, men jag tycker ändå dom verkar ltie klena. men men. det får väl tiden utlova. -Ett tips: Köp ett ställ utan ryggpuckel. Den är bara i vägen när man ska skjussa eller vill ha nåt utanpå, t ex en vindjacka.
Var faktiskt iväg idag och köpte ett "Metal"-ställ från Arlen Ness. Draqgkedjorna på det stället känns aningen enklare än på daineseställ jag tittat på/provat. Men skulle de gå sönder så skulle det inte vara nå problem att få det fixat. Och jo, det saknar quasimodopuckel samt att det är snyggare än Velocitystället :tungan

EDIT: Stället på bilden är väldigt likt ett Velocity, tror faktiskt att det är så pass likt att det Är ett Velocity :)

Tack för alla varierade svar!

Nu blev det i alla fall ett Berik-ställ. Inköpt på mässan i Göteborg av en kanonkille på Sportdepån, kan rekommenderas.

Nu är det bara att vänta på lite torra vägar så det går att prova grejorna på riktigt! :banana

NoLimit skrev:

Nu blev det i alla fall ett Berik-ställ. Inköpt på mässan i Göteborg av en kanonkille på Sportdepån, kan rekommenderas.

Nu är det bara att vänta på lite torra vägar så det går att prova grejorna på riktigt! :banana

Och det kostade???

JB

NoLimit skrev:

Är det ett sånt här du köpt?

68-2501-48.jpg

Finns här http://www.duells.se/katalog/prodfs...1&idbg=&openmenu=&submenulined=&language=1053

Är också lite sugen på det, skulle vara kul om du kunde slänga upp lite bättre bilder än dom har på duells sidan!

DB skrev:
Är det ett sånt här du köpt?

Ja det verkar vara just den där modellen, kommer inte ihåg exakt vad den hette.....

Kom nu inte bara och säg att det var den mest värdelösa skit du någonsin lagt pengar på för det tänker jag ändå inte lyssna på! ;-)

Nu när jag redan lagt ut pengarna behöver jag bekräftelse på att det var ett bra köp! :D

NoLimit skrev:
Okej nu greppar jag..... du funderar också på att köpa!

Jag kan ta några kort på stället och lägga ut om du vill

Det är det absolut sämsta stället jag...... :lol :lol nääädå!

Nää allvarligt jag är också intresserad av det, men har inte hunnit prova det än! Verkar vara ett schysst ställ till bra pris!

gillar duells svar när ja var på mässan dom hade inte en annig om var ja kunde få tag i ett berik ställ (dom har inga ställ prova bara visa de olika modeller) dom trodde de kanske fanns i väring eller kanske i trollhättan orkade inte me de svaret köpte ett danisse istället

pini skrev:
gillar duells svar när ja var på mässan dom hade inte en annig om var ja kunde få tag i ett berik ställ (dom har inga ställ prova bara visa de olika modeller) dom trodde de kanske fanns i väring eller kanske i trollhättan orkade inte me de svaret köpte ett danisse istället
Har du betalat dyra pengar för ett danisse så har du säkert blivit lurad. :rolleyes:

Annars tar det ju lång tid att kolla själv -> Duells återförsäljare i Sverige

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey