Motard med beltdrift!

ser ut som motorn sitter hårt fast i svingen, mycket ofjädrad vikt blir det...
Ser också ut som kammarna drivs med en rem på var sidan :va

Snyggt, men kommer det att funka :confused:
 
tros-kaffe skrev:
Skulle det vara problem med beltdrift? :va

Du menar REMDRIFT ?

Maskinen ser mest ut som ett minimalistiskt konceptbygge - då behöver man inte ta hänsyn till funktion...
 
Last edited:
triple skrev:
ser ut som motorn sitter hårt fast i svingen, mycket ofjädrad vikt blir det...
Ser också ut som kammarna drivs med en rem på var sidan :va

Snyggt, men kommer det att funka :confused:

Skulle svingen sitta fast skulle den ju vara helt ofjädrad bak.. Och vad gär dämparen där i sådant fall överhuvudtaget ;)
Fast håller med om att det ser skumt ut.
Men jäkligt snyggt bygga är det iaf :tummenupp
 
Verkar va upplagt för finn 5 fel..

Var ska man placera sina små söta fötter?? Å är det tankestyrd bakbroms? :confused:
 
Vilka lösningar. Jäklar, lär vara svinlätt och rätt bra drag. Så jäkla mysko sving!
 
Undrar vart röret till ena pipan tar vägen vid första platåhoppet. :rofl
:3freak
 
Är ju ingen civilingenjör (snart), men det bygget ser väldigt klent ut. Är skeptisk till att den kan hålla vid aktiv användning.
Koolt bygge dock
 
oFFkeFF skrev:
Skulle svingen sitta fast skulle den ju vara helt ofjädrad bak.. Och vad gär dämparen där i sådant fall överhuvudtaget ;)
Fast håller med om att det ser skumt ut.
Men jäkligt snyggt bygga är det iaf :tummenupp

Motorn skulle ju kunnat vara ledad i främre cylindern (givetvis helt galet att göra så men jag antar att det var så som upphovsmannen bakom inlägget tänkte det). Kollar man på den andra av de tre bilderna så ser man dock att svingen är ledad i bakant på motorn. I övrigt kan man gissa sig till att ramen förmodligen liknar konceptet som Sachs har på sin 1000cc streetfighter-hoj, dvs att bakdämparen är fäst i toppen på bakre cylindern och som sedan har en minimal ram fram till främre topp och styrhuvud. Huruvida det faktiskt håller ihop vid aktiv körning är mer än jag vet dock.

Tycker hur som helst att det var ett grymt ball bygge bortsett från den apfula framkåpan och även stänkan fram. Jag hade lätt poserat på stan med en sån. :yoparty
 
Last edited:
Pejo skrev:
Du menar REMDRIFT ?

Maskinen ser mest ut som ett minimalistiskt konceptbygge - då behöver man inte ta hänsyn till funktion...


Skulle det vara fel på funktionen på beltdrift?
Ingen kladdig olja, inget skrammel, inget gnissel,mm,mm.
minus konto,,,,,kräver lite mer plats.
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top