Effekt på er 600???

mamartin

Mamartin
Gick med
28 Mar 2004
Hoj
Suzuki GSXR 1000 -02
Har ni bänkat era 600a??? Min blev inställd och bänkad igår med 103hk på bakhjulet...det är en -98 gixxer. Kunde vart kul att se hur mycket effekt era har, på hjulet alltså... :yoparty

mamartin skrev:
Har ni bänkat era 600a??? Min blev inställd och bänkad igår med 103hk på bakhjulet...det är en -98 gixxer. Kunde vart kul att se hur mycket effekt era har, på hjulet alltså... :yoparty

Jag skrapade ihop 102.7 som max.
De är inte mycket skillnad men jag måste erkänna att du slog mig....... :gnissla

Min -97 har 94hp/59Nm på bakhjulet (bänkad på DinMC Rotebro).
Slipon, Dynojet och KN-filter, annars standard.

Vart bänkar ni era någonstans? :hihi

K-Micke skrev:
Min -97 har 94hp/59Nm på bakhjulet (bänkad på DinMC Rotebro).
Slipon, Dynojet och KN-filter, annars standard.

Vart bänkar ni era någonstans? :hihi

jag fick ihop 61.1Nm...min bänkning ägderum på MC proffsen i jkp.

Har oxå slip...detta s.k dynojet o k&n filter.

med andra ord våra hojar e grymmare än din :D

Bänkningen gjordes hos RG engineering i Falkenberg. Har k&n luftfilter och slip on. NM landade på 65.1 som max. Skulle vart kul att höra vad de lite nyare har på bakan...

Jag bänkade min Yamaha R6 -01 hos RG Engineering i Falkenberg.

Resultat:
Effekt: 104.7 hk vid cirka 13000rpm
Vrid: 62.1 nm

Hojen var helt original förutom ett Akrapovic slip-on.

Edit: Detta betyder att jag leder för tillfället :banana

Fred00 skrev:
Jag bänkade min Yamaha R6 -01 hos RG Engineering i Falkenberg.

Resultat:
Effekt: 104.7 hk vid cirka 13000rpm
Vrid: 62.1 nm

Hojen var helt original förutom ett Akrapovic slip-on.

Edit: Detta betyder att jag leder för tillfället :banana

Hehe japp i hk...inte i vrid :D

Min Gixxer 600 -01 bänkad till 123,7 på bakhjulet..... med supersoft slicks.... med ett slitet hard (gatdäck) så trodde han som bänkade att man skulle få ut 129-130....... (Väldigt kittad hoj....)

Edit: Jag har inte kurvan här på jobbet.... men bästa effekten låg mellan 14.000 & 16.500... sen mattas den av till varstoppet på 17.800 (ylar friskt då)

Last edited:
MCxpress Piteå, 104,5hk på bakhjulet vid ~12000rpm, 103,9hk vid ~15500 :D Känns som om man skulle kunna vinna en del på andra kammar!

R6 -00: Orginalfilter, orginalmotor, Micron Oval Carbon Race slipon

Oj, här hade vi visst kurvan oxo:
http://users.gummark.nu/olle/Grabbarna/stoltheten/Bromskurva-OlleR6.JPG

(observera att den nedre kurvan är efter strypning, och inte någon vridmomentskurva)

Man borde ha bänkar där man la på kedjan eller nåt istället.....

mvh F

Webspy skrev:
Min Gixxer 600 -01 bänkad till 123,7 på bakhjulet..... med supersoft slicks.... med ett slitet hard (gatdäck) så trodde han som bänkade att man skulle få ut 129-130....... (Väldigt kittad hoj....)

mamartin skrev:
Hehe japp i hk...inte i vrid :D

Äh, vill jag ha vrid köper jag en glidare. Eller en traktor...:tungan

Jag tycker att det låter lite dåligt med 103-105 hk på en GSX-R 600 -04. Trodde faktiskt att den skulle lämna mer.

Grymt förresten att se en kurva över en strypt R6:a. Den visar att det är ungefär så som det kändes när man körde strypt. Det vill säga att det inte lönade sig att varva över 8000rpm. Ja, det var härliga tider...

Edit: Trevlig diskussion måste jag säga. Det är roligt att diskutera bänkningssiffror från 600:or och inte bara 1000-kubikare (vilket det vanligtvis brukar vara).

Last edited:
Fred00 skrev:
Äh, vill jag ha vrid köper jag en glidare. Eller en traktor...:tungan

Jag tycker att det låter lite dåligt med 103-105 hk på en GSX-R 600 -04. Trodde faktiskt att den skulle lämna mer.

Grymt förresten att se en kurva över en strypt R6:a. Den visar att det är ungefär så som det kändes när man körde strypt. Det vill säga att det inte lönade sig att varva över 8000rpm. Ja, det var härliga tider...

Edit: Trevlig diskussion måste jag säga. Det är roligt att diskutera bänkningssiffror från 600:or och inte bara 1000-kubikare (vilket det vanligtvis brukar vara).

Jepp, kul men ganska meningslöst, cyklar lämna olika effekt i olika bänkar. En GSXR 600 -04 kan säkert ge över 105 i en bänk och under 100 i en annan.

Fick 104,7hk på bakhjulet, vart utmobbad efter bänkningen för jag fick samma siffror som radiostation Lugna favoriter 104,7 :3freak

Chris Ash skrev:
Jepp, kul men ganska meningslöst, cyklar lämna olika effekt i olika bänkar. En GSXR 600 -04 kan säkert ge över 105 i en bänk och under 100 i en annan.

Tyvärr lämnar likadana hojar olika effekt i samma bänk... man tog 3 CBR1000RR och körde i samma bänk samma dag. Det skiljde 8 hk som mest mellan de olika exxen !

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D