avstrypa 660 i fuggen, akuthjälp önskas

Decson

SM handlar inte om sex!
Gick med
9 Mar 2003
Ort
nånstans utanför Hedemora
Hoj
på jakt
har nu sökt igenom varenda tråd på det här ämnet utan att hitta svaret på mina frågor.
Det som ska göras är byta lågfartsmunstycke och ta bort trottelstoppet.
skruvar jag av trottelstoppet ligger nålen lös, det kan den väl inte göra??

hur kommer man lättast åt munstycket? läst nåt om bottenpluggen men det blir ju bara ett litet hål på 12-15mm kanske.
står nu delvis isärskruvad så jag börjar få lite bråttom med svaren..

tack på förhand
en lite småsur David som inte fick med nån OBEKR-nål och endast fyra munstycken med hojen, ingen info om hur man gör eller nål eller nåt annat som alla andra verkar ha fått
 
Decson skrev:
har nu sökt igenom varenda tråd på det här ämnet utan att hitta svaret på mina frågor.
Det som ska göras är byta lågfartsmunstycke och ta bort trottelstoppet.
skruvar jag av trottelstoppet ligger nålen lös, det kan den väl inte göra??

hur kommer man lättast åt munstycket? läst nåt om bottenpluggen men det blir ju bara ett litet hål på 12-15mm kanske.
står nu delvis isärskruvad så jag börjar få lite bråttom med svaren..

tack på förhand
en lite småsur David som inte fick med nån OBEKR-nål och endast fyra munstycken med hojen, ingen info om hur man gör eller nål eller nåt annat som alla andra verkar ha fått

Trottelstoppet är en sexkantig mojäng har jag för mig.
I toppen på den sitter en insexskruv som du skruvar ur och sätter i hålet
ovanför nålen så den håller sig still.

Munstycket kommer du åt om du tar bort nederdelen på fuggen med de fyra
insexskruvarna, och tar bort den vita plastgrejen, där under sitter munstycket.
 
Nightwish skrev:
Munstycket kommer du åt om du tar bort nederdelen på fuggen med de fyra
insexskruvarna, och tar bort den vita plastgrejen, där under sitter munstycket.

Man behöver väl bara lossa bottenpluggen på fuggen, så sitter munstycket rakt upp?
 
Tack för svaret men du har en 04 va? jag har en 03 och där verkar trottelstoppet vara annorlunda, har tagit kort på den men som inte jag hade nog med problem nu så strejkar hemsidan där jag tänkte lägga upp bilden, men det går inte att skruva isär nåt iaf.
edit: snart åker bågfilen fram.. :mad:
 
Last edited:
Zana skrev:
Min gick att vrida, utan att montera loss... 03:a

hur såg ditt trottelstopp ut då? mitt är som enn lång mutter med en liten fjädrad bricka ner mot nålens bricka (helgjuten) och inga prylar att byta den emot har jag.. men en vass bågfil som sågar det mesta..
 
Decson skrev:
men då måste man väl ta lös hela fuggen när det inte går att vrida på den, tar ju i ramen..

När jag bytte munstycke (bara munstycke, inte trottelstopp), skulle jag tömma fuggen på soppa genom att lossa bottenpluggen, men så tittade jag upp i hålet och såg att munstycket satt där, vilket gjorde att jag slapp skruva bort hela flottörhuset. Jag lossade inte på något annat än bottenpluggen.

OBS! Jag vet inte hur trottelstoppet ser ut, anledningen till att jag bytte munstycke var att ett slipon+annat luftfilter åkte på.
 
nu är då munstycket bytt iaf, släppte på slangklämmorna och pillade lös fuggen så jag kunde vrida och komma åt. nu är det bara det där förb*** jä*** :censored :finger :kulspruta trottelstoppet kvar
 
Decson skrev:
nu är då munstycket bytt iaf, släppte på slangklämmorna och pillade lös fuggen så jag kunde vrida och komma åt. nu är det bara det där förb*** jä*** :censored :finger :kulspruta trottelstoppet kvar
Trottelstoppet ser ut som en lång mutter med en fjädermojäng längst ner.
Ta loss denna + fjädermojängen så att nålen ligger löst i. Byt nu nål mot den du fick med i avstrypningsröret, där ligger även en liten guldig sak med ett insex hål på ovansidan som du skruvar på så att nålen sitter fast.

ok?
 
liljekvist skrev:
Trottelstoppet ser ut som en lång mutter med en fjädermojäng längst ner.
Ta loss denna + fjädermojängen så att nålen ligger löst i. Byt nu nål mot den du fick med i avstrypningsröret, där ligger även en liten guldig sak med ett insex hål på ovansidan som du skruvar på så att nålen sitter fast.

ok?

nålen är bytt så det är frid och fröjd, men nån insexskruv finns det inte i röret, allt som fanns var 2st huvudmunstycken och 2st lågfartsmunstycken, resten verkar affes ha slarvat bort..
 
Fan va jobbigt... Känns som du borde få ett nytt "set"

Jag köpte min avstrypt, så jag har ingen aning hur det ser ut eller hur man gör...
 
Decson skrev:
nålen är bytt så det är frid och fröjd, men nån insexskruv finns det inte i röret, allt som fanns var 2st huvudmunstycken och 2st lågfartsmunstycken, resten verkar affes ha slarvat bort..

Det enda som fanns i mina polares rör när jag tog bort stypningen åt dom var

1st Nål.
1st Nål stopp. (insexan)
1st Munstycke.

dessa var -04:a och -05 or
 
sida 184, nedersta bilden, skruv 5 (insexen), det är den (som ni säkert redan förstår) jag inte har fått med när jag köpte hojen, ska ringa och försöka förklara vilken det är idag så jag kan skicka efter den, ingen som vet nåt art-nr. på den?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top