Jaha,så har man sålt hojen då! Vad ska man köpa nu?

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
:) Sitter här nu med 50 lakan och måste bestämma mig för vad jag ska köpa för ny hoj....delikat problem i och för sig...
Den gamla hojen har numera flyttat till Göteborg, stackare....
Ska det bli en Fazer 1000 eller en Firestorm... eller ska jag börja fundera i nya banor?
Ge mig tips! 40-årig tant som kör ca 700 mil eller mer /säsong, mest kortare landsvägsturer på 5-10 mil, men ibland långtouring. Inga behov av att åka på bakhjulet, men vill inte att det ska gå sakta heller. Gillar kurvor och vill ha en lättsvängd hoj.
Är för gammal för att ligga smetad över tanken, vill ha schysst körställning så att man kan ta 50-milaturer utan att behöva ta fram rullatorn efteråt.
Kan tänka mig att hojen får kosta upp till 75000 ca...
Har provkört en Fazer 1000, men suck, vilket trist ljud!! :(

/Bikerwoman

bikerwoman skrev:
:) Sitter här nu med 50 lakan och måste bestämma mig för vad jag ska köpa för ny hoj....delikat problem i och för sig...
Den gamla hojen har numera flyttat till Göteborg, stackare....
Ska det bli en Fazer 1000 eller en Firestorm... eller ska jag börja fundera i nya banor?
Ge mig tips! 40-årig tant som kör ca 700 mil eller mer /säsong, mest kortare landsvägsturer på 5-10 mil, men ibland långtouring. Inga behov av att åka på bakhjulet, men vill inte att det ska gå sakta heller. Gillar kurvor och vill ha en lättsvängd hoj.
Är för gammal för att ligga smetad över tanken, vill ha schysst körställning så att man kan ta 50-milaturer utan att behöva ta fram rullatorn efteråt.
Kan tänka mig att hojen får kosta upp till 75000 ca...
Har provkört en Fazer 1000, men suck, vilket trist ljud!! :(

/Bikerwoman

Köp en Hornet 600/900 eller så köper du en supermotard :)

Japp, en Supermotard är inte fel. :)

Men av Fazern eller Firestormen, så hade jag valt Firestorm.
Fast, ändå bättre är en TL1000S... :D
TLS har allt som en Firestorm har, och lite till... :lol
OK, Firestormen har lite softare körställning, men TLS är helt OK att toura med.
Och, det kan (nästan) räcka med dina 50 oxå, TL går loss biligt nuförtiden...

Eftersom du inte kör så många mil varje säsong så skulle jag ha sneglat mot en monster, bra snygg. bra körställning, bra bromsar, bra snygg, bra....grymt bra ljud med rätta burkar......en grymt bra hoj mao.......köp :tummenupp

Banco skrev:
Eftersom du inte kör så många mil varje säsong så skulle jag ha sneglat mot en monster, bra snygg. bra körställning, bra bromsar, bra snygg, bra....grymt bra ljud med rätta burkar......en grymt bra hoj mao.......köp :tummenupp

Ljudet håller jag med om, men kvaliteten??? Och var är kåpan som jag behöver?

Som sagt, ZX9R. Schysst hoj, lite touringstuk, bra drag. Klockren för dig!

Avgas

Vet inte om det finns några till det priset men varför inte en Suzuki SV 1000S.
Provkörde en i våras och det var bra fart i den maskinen.
Kassa ljud på mc åtgärdas med aftermarket systems.

Har haft ett flertal diskussioner om kvalitet med ducatifolk och har insett att det bara är en fråga om kärlek och det är väl ngt som du är full av? Den toppkåpan erbjuder ett tillräckligt bra skydd för att jag ska kunna köra bakåfram till nordkap. Men är det touring och kvalitet som lockar så e det ju bara att köpa en tysk snutsläde. Ge lite avkall på komforten och var en riktigt cool 40-taggare och kör ducati :tummenupp

bikerwoman skrev:

bikerwoman skrev:

Kvaliteten är OK på senare år,
kolla efter en ST2:an samma ram och motor som nyare
Monster fast med kåpa.
Bekväm och snabb.

ducati_st2r.jpg

Ett riktigt seriöst tips, ta en titt på Aprilia Falco, den har allt du eftersträvar och ett gudomligt ljud, för 75 för du en riktigt riktigt fin! Jag har haft två stycken och de funkar till precis allt, toura, krokvägar, köra bakhjul! samt bekväm sittställning!

Du kommer inte bli missnöjd! jag garanterar! :tummenupp

/Felix

Banco skrev:
Har haft ett flertal diskussioner om kvalitet med ducatifolk och har insett att det bara är en fråga om kärlek och det är väl ngt som du är full av? Den toppkåpan erbjuder ett tillräckligt bra skydd för att jag ska kunna köra bakåfram till nordkap. Men är det touring och kvalitet som lockar så e det ju bara att köpa en tysk snutsläde. Ge lite avkall på komforten och var en riktigt cool 40-taggare och kör ducati :tummenupp

BMW är näst efter HD det sista jag skulle köpa! Så ingen risk! Kanske ska provköra en monster då?

En Honda då??? en cbr 929 är en fin touring hoj med en bra körställning och den går fort när man vill och har bra chassi och bromsar som pallar med det mesta!
kolla in och provkör en sån nånstans och se hur det känns!

Hej!
:hej Ehm,en hayabusa då? Ser stor ut men man lurar sej.Min flickvän tycker om att köra den så man får hålla hårt i nycklarna.Snabb,bekväm och lättkörd.Dessutom lär du inte tröttna på motorn.Prisvärd.

Turbo matad cruser!!!! marklund gjorde byggen på gammla efén "suz1150"

du sitter bra å de finns punch om du vill skoja.."200+"........desstom får du dom för en spottstyver....ef asså....................

två polare hade blade som dom åkte europa runt på, funka skitfint.
eller så köp min KTM Duke och behåll lappen.

Klart att du ska ha en Fazer 1000 :tummenupp Jag är skitnöjd med min! Den är alldeles utmärkt till långåka också ifall det skulle bli något sådant. Jag och R1_racer här på forumet körde Öland runt i somras. Vi bor i södra skåne båda två så det blev ganska exakt 100 mil totalt som vi avverkade på en dag. Och 100 mil på en dag var inga problem att avverka på Fazern :tummenupp

EDIT: Om du skaffar en Fazer 1000 ska du dock köpa ett slip-on till den så fort du bara kan, den låter lite trist med orginalburken, hehe :D

.....50 lakan.....!!! överladdat!!! de e vegen till himellen
30-40 får du en moderat överladdad suz eller kawa ..har ef1230 med sjysst bottendel botten gott 9.97 me 1230cc ef orginal ram..... låg komp 8.4:1....240hp/22psi

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show