Sportshojar i ABC Stockholm reportage ikväll (SVT2)

fart freak

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
VTR Firestorm
Dagens sändning av ABC (Stockholms lokala tv nyhetsändning) kl.17:55 hade ett reportage om sportshojar som gasar runt Årsta och filmas av en (omärkt?) polisbil som sticker från plasten när polisen stoppar dem vid trafikljus, samt intervju med Bengt Svensson (polismannen som är numera på toppar alla sportshojåkares "hitlist").

Tyvärr försvann ljudet i denna sändning (teknisk fel) men samma reportage bör vara med i sändningarna kl.19:10 och 22:15 på SVT2.

Bör vara intessant.

Spökrytaren har legat av sig lite :confused: Konstigt att man inte hört om att han åkt ditt :tungan

//Smålis

Vad jag förstod så blev det rödljuskörning och kanske en bakhjulskörning som de hade på video. De har ju inga bevis för att han är densamme som körde i filmerna...

Fattar inte hur poliserna kan gå med på att visa filmen när dom kvaddar sin egen bil. Har hört att det är obra att hoppa ur bilar med automatväxel utan att lägga i "P".

:cool:

UltraMarine skrev:
Vad jag förstod så blev det rödljuskörning och kanske en bakhjulskörning som de hade på video. De har ju inga bevis för att han är densamme som körde i filmerna...
Han lär ju åka på att han saknar regplåt oxå :)Fast den hade han nog precis tappat i nåt gupp :rofl

var även med på rapport 19:30. Inkl bild där man inte kan avgöra om snuten plockar Spöket eller hjälper honom flytta hojen :)

Mr J skrev:
Okej.. jag tyckte det såg ut som du försökte springa ifrån dom.. såg jäkligt komiskt ut. :D

Haha, tänkte precis samma sak. Höll fan på att garva läppen av mig :lol

No1 skrev:
Prova putta hojen...

Ok, såg inte klokt ut. Polisen såg ansträngd ut som han gjorde sin livs uppgift... kramade en avstängd hoj :). Men vem vet, den hade kanske rullat ifrån honom annars.

No1 skrev:
Vaddå "spöket"... :D

Ghostrider finns ju egentligen inte utan är en del av en folkupplysningskampanj från socialstyrelsen. Drick din mjölk, annars blir du ett trafikfarligt monster som Ghostrider. Ungefär som "Arla-Haren" :hihi

Angående första inslaget fattade jag inte varför poliserna inte blockade med bilen tätt framför hojarna, borde väl åtminstone kunna ta nån av dom (var ju viss överaskningseffekt) då alla inte hinner leda runt cyklarna istället för att parkera med halva bilen på refug och försöka springa ut. Nåja.. bättre lycka nästa gång... :arsele

Verkar smart att förbjuda "snabba motorcyklar". :kocko Undra vart gränsen går??? OCH vad gör man då med sin hoj? Sponsrar staten eller får man ett brev hem som säger: Din MC SKALL skrotas vi beklagar... :mad:

DUMT tycker jag!!!

Vad jag vet så lyckades polisen greppa en kille som dock slet sig loss, sen fick han ju springa för att fånga sin bil som skenade iväg med driven i.

Tror nog polisen va så uppjagad att han inte riktigt visste vad han gjorde, klart oproffisionellt beteende från polisens sida.

Slasker, muhahaha ... kollade in din burnfilm precis ... så ska det brännas ! :D

Back