bör varningsklockorna ringa

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
kollar runt efter en billg twinnare och hittade den här! vad säger ni? eller framförallt, vad tror ni? bör varningsklockorna ringa eller finns det någon som helst möjlighet för ett importföretag att sälja så billigt och gå med vinst även om hojen är importerad.

http://www.blocket.se/vi/9996806.htm?ca=20_s

Förstår inte hur dom kan gå med vinst i alla fall:näsblod

Är den lagd eller nått liknade eller?

Sjukt billig annars:tummenupp

abethebabe skrev:
2605553 kollar runt efter en billg twinnare och hittade den här! vad säger ni? eller framförallt, vad tror ni? bör varningsklockorna ringa eller finns det någon som helst möjlighet för ett importföretag att sälja så billigt och gå med vinst även om hojen är importerad.

http://www.blocket.se/vi/9996806.htm?ca=20_s

De ringer hos mig iaf. Kan ju vara seriöst, men det luktar skumt tycker jag. Bara det faktum att de har en hotmail-address gör mig lite skeptisk.

Mr Helmut skrev:
2605562 Förstår inte hur dom kan gå med vinst i alla fall:näsblod

Är den lagd eller nått liknade eller?

Sjukt billig annars:tummenupp

borde väl nästan va så att den e lagd, twinmoters köper hem den billigt, lagar upp den och säljer den! skiter i å kolla om den e sne i ramen osv lr?

jag köpte min från den firman!
har bara positivt att säga!
inga problem, hojen var värkligrn så fin som han sagt i tele!

han importerade min från italien!
hur bra som helst!
men jag kanske bara hade tur

Kan ju vara så att de tagit hojen i inbyte och gav väldigt lite för den och därför kan sälja den billigt utan att förlora pengar på den. En italiensk hoj som gått över 4000 mil ses förmodligen som ett högriskobjekt på marknaden, oavsett hur mycket bättre kvalité det är på italienska hojar nuförtiden så har de fortfarande ett ganska skamfilat rykte.

Det enklaste är väl att kolla upp den och firman, möjligheten att göra ett klipp finns ju.

DR-Zätare skrev:
2605630 Kan ju vara så att de tagit hojen i inbyte och gav väldigt lite för den och därför kan sälja den billigt utan att förlora pengar på den. En italiensk hoj som gått över 4000 mil ses förmodligen som ett högriskobjekt på marknaden, oavsett hur mycket bättre kvalité det är på italienska hojar nuförtiden så har de fortfarande ett ganska skamfilat rykte.

Det enklaste är väl att kolla upp den och firman, möjligheten att göra ett klipp finns ju.

onekligen om man vågar att chansa vad vet jag:)

abethebabe skrev:
2605632 [/B]

onekligen om man vågar att chansa vad vet jag:)

Lättare att bilda sig en uppfattning om man ser den i vekligheten kanske.

Åk och kolla på den, det behöver ju inte vara något fel eller lurt med den.

jo det kittlar lite å åka å kolla faktiskt:)

Det är ju inte bara den hojen som är billig. kollar man på de andra hojarna som finns hos dem så är de oxå väldigt billiga. kan ju som tidigare är skrivet vara ok men det verkar lite väl billigt på samtliga objekt tycker jag.

tänkbara senarion: sletna däck, sletet drivpaket, avsaknaden av servicebok= dags för service etc. frågan är ju då: hur billigt har twinmoters importerat hojen för + kostnaden för inreggningen (om dom nu är inreggade), så billigt är det väl inte med en oklotad felfri hoj utomlands:confused: kanske dags att vända blickarna söderut och importera en hoj själv eller:va

Köp! Vi hämtade en CBR929 -01 i fyskick för 43k!!! Du får regga den själv men alla papper fins och han tar bara hem hojar han själv tycker är asfina samt är oskryvade.

abethebabe skrev:
2606119 tänkbara senarion: sletna däck, sletet drivpaket, avsaknaden av servicebok= dags för service etc. frågan är ju då: hur billigt har twinmoters importerat hojen för + kostnaden för inreggningen (om dom nu är inreggade), så billigt är det väl inte med en oklotad felfri hoj utomlands:confused: kanske dags att vända blickarna söderut och importera en hoj själv eller:va

vaddå klotade? kålla efter vitningar i eloxeringen. Bladen vi köpte hade nytt bakdäck, fräsht fram, verkstadshandbok, servicebok fr italien.

Eller så köper ni en sossesvensksåld för 64 och slutar gnälla.

Last edited:
Teo skrev:
2606153 Köp! Vi hämtade en CBR929 -01 i fyskick för 43k!!! Du får regga den själv men alla papper fins och han tar bara hem hojar han själv tycker är asfina samt är oskryvade.

vaddå klotade? kålla efter vitningar i eloxeringen. Bladen vi köpte hade nytt bakdäck, fräsht fram, verkstadshandbok, servicebok fr italien.

Eller så köper ni en sossesvensksåld för 64 och slutar gnälla.

svinbra! inte omöjligt då att jag ringer upp honom alt. åker å kollar på hojarna:tummenupp

abethebabe skrev:
2606182 svinbra! inte omöjligt då att jag ringer upp honom alt. åker å kollar på hojarna:tummenupp

Han är skitsnäll! Har bara bra saker att säga om honom (pratar mest engelska)
Han höll bladen åt oss i en vecka utan någon handpenning:tummenupp

Fy fan det där va biligt...bara att köpa enligt mig om alla papper m.m finns kolla bara så ramen ser rak ut m.m. Rotax motorn är skott säker så det ska inte va något problem.

Fanns ju några intressanta priser där. Är det någon som har koll på vad det kostar att regga en importerad hoj?

Teo skrev:
2606153 Köp! Vi hämtade en CBR929 -01 i fyskick för 43k!!!
En cykel i "fyskick" låter lite riskablet :D

Om prillan som tråden handlar om; till det priset ska den va duktigt klotad/ramsne/sliten för att vara en dålig affär. Man får rätt många kronor krav att fixa skavanker med om man jämför med marknadspriset på dem här.

Bingo skrev:
2606391 En cykel i "fyskick" låter lite riskablet :D

Ska man tolka det som att den har massor med tung extrautrustning som gör det jobbigt att köra den? Varje körpass blir ett fyspass :)

Avdelningen för dålig humor från min sida slutar här.

Till trådskaparen: hur stora möjligheter tror du egentligen att de som läser den här tråden har att bedöma den där hojens skick och värde genom en bild i en annons och lite annonstext? Det finns bara ett sätt att göra det på: snacka med killen och kolla på hojen.

Att köpa billig hoj är ju alltid ett risktagande eftersom ett billigt pris ofta betyder att den på något sätt avviker från det vanliga utbudet. Det behöver ju dock inte vara något negativt om det avvikande inte är något som stör dig.

mikke02 skrev:
2606308 Fanns ju några intressanta priser där. Är det någon som har koll på vad det kostar att regga en importerad hoj?

Det kostar ca 2000 kr. Det enda du behöver göra är att väga den och få ett "kvitto" på det. Sen är det bara att åka till besiktningen, om du bokat förstås. Du ska ha med dig papper från vägningen, reg.bevis och om möjligt ett papper från generalagenten med alla tekniska data på hojen. Det går att hitta på nätet och skriva ut.

MangeH skrev:
2606488 Det kostar ca 2000 kr. Det enda du behöver göra är att väga den och få ett "kvitto" på det. Sen är det bara att åka till besiktningen, om du bokat förstås. Du ska ha med dig papper från vägningen, reg.bevis och om möjligt ett papper från generalagenten med alla tekniska data på hojen. Det går att hitta på nätet och skriva ut.

Ska man inte ha något COC-dokument eller liknande också?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park