Pulverlack.

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Vespa sprint bastardo 221cc 1969
Står i startgroparna och skall pulverlacka diverse delar på hojen. bla ram, sving, fäljar, gaffelben, och diverse smårappel. Ringde ett företag och fick ett pris på ca 700 kr för allt. Helt ok tycker jag!

Dock kunde de inte blästra. Hur skall jag förbehandla de olika delarna. Alla lackade delar behöver jag ju blästra förstår jag men hur skall jag förbehandla ram sving mm, de är väl eloxerade?

Sedan hade de bara standardfärg i svart, ral 9005. Dvs 30% blank. Är det någon som lackat sin ram i den kulören?

Jag hittade svaret själv. Man bör blästra alla delar för att få lacken att fästa. Hittade även en blästerstation som ville blästra alla delarna för en smörgåstårta. =)

Så 1000kr för en lack av ej jäkla massa delar är inte så tokigt. :tummenupp

Nej, det får man väl säga är ett j#vligt bra pris för blästring och allt. Lycka till med delarna, och 30% blank blir nog rätt bra tror jag. Har inte provat själv, men jag har en känsla av att det blir snyggt! :)

Jag tror min är 30% blank och det ser kanon ut.
Betalade 400 spänn för ram och sving inklusive blästring och lackering. :blah Fick dock inget kvitto. :va
Du ska vara nogrann med att de skyddar gängor och lagerbanor för är inte det skyddat så har du tjock färg överallt... :huvet

Jag tror min är 30% blank och det ser kanon ut.
Betalade 400 spänn för ram och sving inklusive blästring och lackering. :blah Fick dock inget kvitto. :va
Du ska vara nogrann med att de skyddar gängor och lagerbanor för är inte det skyddat så har du tjock färg överallt... :huvet

:mad: Man får då aldrig vara nöjd! :tungan

Jo, jag kommer själv att dra i gamla skruvar i alla gänghål. De hål jag inte kan skydda själv skall jag se till att de maskerar väl!!. Halv tjatigt att ha hela nedre delen av fjäderbenet lackat på insidan. :huvet

Fan va gött å få lite stil på prylarna :yoparty

Nyheter
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Back