träning på Moto GP banor

Puszta Boy

Ny medlem
Gick med
28 May 2004
Hoj
ZX10R, GSX-R1000 K5, DUCATI ST4s
Träning på Moto GP banor, sista chansen till Mugello ell Misano!

Säsångsavslut, en resa men 2 av världens bästa Moto GP banor:
I augusti var vi nere några killar, här står jag i mitten:
5ZuiiAvnwX.jpg

3 dgr Mugello, Oktober 28-30.
En bana som är en enda berg o dal bana. Fantastisk grip, många blindkurvor, Moto GP cirkusens högsta maxhastighet på målrakan!!! Mycket körtid, flera tävlingar, gratis transponder tidtagning, gratis deltagande på tävlingarna, gratis kaffe hela dagen, gratis öl på kvällarna. Därefter rekomenderas fortsättning på näraliggande Misanobanan..... (200 km) Pris 490 euro

3 dgr Misano oktober 31 - November 2
Banan har ny asfalt sedan förra året, Moto GP cirkusens snabbaste kurva (höger kurva som jag tar med ca 240 km/h. Pålitlig tysk arrangör, gratis tidtagning med transponder, gratis tävlingar. Förra året var jag där 1-3 november och det var mycket bra väder alla dagar (2 timmar regn på 3 dagar, resten solig) Pris 450 euro

Jag känner båda arrangörerna, mycket pålitliga, finns däckservice på plats, reservdelförsäljning också, tävlingar finns även för de som inte kvalificerar sig till de snabbaste 48. (best of the rest, Old Mans Cup m.m.)
anmälan eller detaljer hos mig
gaborbp@brikks.com

mvh gabor

Last edited:
Härligt! Man blir definitivt sugen. Hur löser man det med cykeln? Går det att hyra ? Ska till Jerez med CSS på deras 2-day-camp 27-28:e okt. Man kan hyra en R6a på plats. Det löser en del problem.

Härligt! Man blir definitivt sugen. Hur löser man det med cykeln? Går det att hyra ? Ska till Jerez med CSS på deras 2-day-camp 27-28:e okt. Man kan hyra en R6a på plats. Det löser en del problem.
Vi är ett gäng som kör skåpbilar med 3 hojjar/skåpbil, det är billigast, eller ssläp. Men vi kör fr Budapest, därför är det ingen hjälp härifrån. en jag har en kille som skrev till mig, Sebbe som letar efter nån att åka med.
arrangörerna heter Jura Racing och Rehm Racedays om du vill kolla med hyrhoj
mvh
gabor

Ouf! Det där lät ju fruktansvärt roligt och lockande!

Vi är ett gäng som kör skåpbilar med 3 hojjar/skåpbil, det är billigast, eller ssläp. Men vi kör fr Budapest, därför är det ingen hjälp härifrån. en jag har en kille som skrev till mig, Sebbe som letar efter nån att åka med.
arrangörerna heter Jura Racing och Rehm Racedays om du vill kolla med hyrhoj
mvh
gabor

Tack för tipset! Ska kolla upp det.:tummenupp

Finns det inga träningstillfällen på vårkanten?

juju, jag kommer att ordna syd-Spanien i år också.
2007 var vi 11 killar i Cartagena 4 dgr Mars månad
2008 var vi 13 killar först 4 dgr Cartagena sen direkt 3 dgr Almeria (februari)
2009 avvaktar jag än, jag väntar på bästa kombination, Vi vill inte åka en enda bana när vi åker så himla långt, det ska bli 2 banor ca 1 vecka totalt

Fråga Joppe och FastFreddie

juju, jag kommer att ordna syd-Spanien i år också.
2007 var vi 11 killar i Cartagena 4 dgr Mars månad
2008 var vi 13 killar först 4 dgr Cartagena sen direkt 3 dgr Almeria (februari)
2009 avvaktar jag än, jag väntar på bästa kombination, Vi vill inte åka en enda bana när vi åker så himla långt, det ska bli 2 banor ca 1 vecka totalt

Fråga Joppe och FastFreddie

Jodå, Spanienturen var riktigt bra lite oflyt med vädret bara.

Blir nästan lite sugen på att åka till mugello och misano. 206 mil från sthlm. Ingenting jämfört med 354 mil till almeria
Är det någon som har lust att hänga på? Jag har buss med plats för två hojar och vi behöver isåfall 2 chaufförer/meckar så man kan turas om att köra.

Jodå, Spanienturen var riktigt bra lite oflyt med vädret bara.

Blir nästan lite sugen på att åka till mugello och misano. 206 mil från sthlm. Ingenting jämfört med 354 mil till almeria
Är det någon som har lust att hänga på? Jag har buss med plats för två hojar och vi behöver isåfall 2 chaufförer/meckar så man kan turas om att köra.

Jag vill också... Har plats för 2+4 hojar i buss + släp.

Vore ju hur bra som helst om nåt geni kunde räkna lite på det här...:tuttar

Finns det en grupp för gatåkare-som-vill-ha-kul också, eller är det bara licensåkare?

Finns det en grupp för gatåkare-som-vill-ha-kul också, eller är det bara licensåkare?
Inte alls för licensåkare, de här arrangörer kräver aldrig licens, det finns goda möjligheter för nybörjare också. De arrangörerna har t.o.m. B tävlingar för de som inte hamnar i första 50 snabbaste i sin klass, hela arrangemanget är till för amatörer, hobbyister som vi. Att det finns en hel del riktig snabba killar med, det är självklart.
I Almeria har jag tävlat i Old Mans Cup mot Jeremy McWilliams och Ron Haslam, i Cartagena tränade vi ihop med Andy Meklau (IDM topp pilot). Hoppas snart få träffa på Schumacher på banan....

Låter verkligen intressant!
Hur länge har man på sig ang anmälan till banorna?

Mvh
Dio

Inte alls för licensåkare, de här arrangörer kräver aldrig licens, det finns goda möjligheter för nybörjare också. De arrangörerna har t.o.m. B tävlingar för de som inte hamnar i första 50 snabbaste i sin klass, hela arrangemanget är till för amatörer, hobbyister som vi. Att det finns en hel del riktig snabba killar med, det är självklart.
I Almeria har jag tävlat i Old Mans Cup mot Jeremy McWilliams och Ron Haslam, i Cartagena tränade vi ihop med Andy Meklau (IDM topp pilot). Hoppas snart få träffa på Schumacher på banan....

:tummenupp Det gör ju inte att jag blir mindre sugen....att få köra på en riktig motogpbana:yoparty Det är ju en pojkdröm:)

Åka?

Om det är någon som är seriöst intresserad att åka så kan vi slå följe. Behöver samresa med någon för att resan dit skall bli möjlig. Har bra buss med plats för två hojar.

Om det är någon som är seriöst intresserad att åka så kan vi slå följe. Behöver samresa med någon för att resan dit skall bli möjlig. Har bra buss med plats för två hojar.
plats för 2 hojjar till eller din +1 hoj??? Vi fick in 2 gixxer 1000 och en R1 i en Renault Master, mittelsta hojen ska vara omvänd. fick med även reservdäck för alla hojjar m.m.
jag har mail fr 2 killar som har bestämmt att boka

Last edited:
plats för 2 hojjar till eller din +1 hoj??? Vi fick in 2 gixxer 1000 och en R1 i en Renault Master, mittelsta hojen ska vara omvänd. fick med även reservdäck för alla hojjar m.m.
jag har mail fr 2 killar som har bestämmt att boka

Min plus en till. Gott om plats att sova 4-5 personer.

Ganska intressant att jag får en del anmälningar på mail, men inget här!
Fast jag anser om man även meddelar här att dem och dem har bokat, den insperar andra också.

Sista chansen till GP banorna

Har fátt mail fr Mugello arrangören att skicka dem anmäldas nam denna vecka. Det brukar betyda att han börjar fá fullt. Jag har altsá denna vecka pá mig att skicka in anmälan. Jag har 4 anmälan frán svenskar men ingen har betalat än, jag kan bara anmäla folk efter betalning. Skynda pá om ni vill vara med!!!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT