beslutsnojja!

ocke

jefe mecánico
Gick med
30 Jul 2004
Ort
örebro
Hoj
retta(Pitch Black) kx250 (vego)
Dax att öppna mitt hjärta och säga till sanningen till världen.
JAG ÄR KÄR!
Problemet är bara att jag har läst för många trådar i
olika forum och blivit lite avskräckt.
Ska man följa sitt hjärta eller ska man fega?
Jag kan ta historien från början.
En varm sommardag(en av dom få) satt jag i min
urinvarma saab vid ett rödlyse och trummade på ratten.
Då från igenstanns så kom det en husa fs650 på framhjulet.
Det sa bara klick, ja kanske inte klick men brumm brumm!
Det var bara att erkänna att det var kärlek vid första
ögon kastet. Jag måste HA!
Nu till hjärte problmet, jag vill åka mycket och mekka "lite".
Efter alla horibla historier man hört om husa och allt mekk så
börjar jag tveka. Vill ju ha den men till vilket pris?
Så jag vädjar nu till alla husa ägare att komma till undsättning
och berätta hur mycket mekk och $$$$ det kommer att kosta mig!

/ny :kär
 
Var själv sugen på en husa, en kompis visade hur man ställde vipporna och hur man bytade olja, inga problem, :tummenupp
Sen är det när man ska öppna motorn , låter inte kul :va
Hade det inte varit för det så hade jag också haft en husa, känns som att köra en cykel med motor (hur lätt som helst)

Köpte en tung servicefri hoj :yoparty men jag drar inte upp den på slangen i 100 knyck som med en husa
 
Nästan alla som kör en Husaberg rekomenderar en Husaberg :)
Men det är ingen gathoj....
 
Följ hjärtat och inte hjärnan.
Köp ingen qvarna, sist jag hade att göra med en sådan fick jag renovera hela hojen innan det gick att köra en hel dag med den. :D Den var iofs grön och hette 258a. :banana
 
Last edited:
var det i örebro du såg husan :)
det är väl inte så mycket meka. sköt grejorna så ska det väl hålla oxå..
 
Byta olja och filter kallar jag inte meka, däremot kan du åka på några "smällar"... som kostar lite tid och pengar, lägg undan några spänn till det. Köp en husa och sköt den väl, du ångrar dig säkert om du köper annat.
 
En sisodär 5- 10 tusen i kvartalet om man har otur. :rolleyes:
:ätapiller
 
Det där med at "bara byta olja, filter och ställa ventiler" är ju rent vansinne. Ok, så länge cykeln har gått under 50-60 timmar så är det väl inte mycket mer att göra, men sen kommer reparationerna på löpande band. De flesta motard cyklar man ser till salu är 03.or, eller nu tom 04:or. Dessa har ju inte hunnit gå någonting, då ska det naturligtvis inte till några reparationer, men sen kommer de för 2:a eller 3.e ägaren...och då blir det fruktansvärt dyrt.

För racing är Husaberg en av de absolut bästa cyklarna på marknaden, för normalt trafikbruk är det nog den absolut sämsta cykel man kan välja. taskig ekonomi & väldigt lite "användbar" motorcykel för pengarna egentligen... Husabergarna får jobba hårt vid trafikbruk och jag tror att redan efter 150 h får man räkna med stora kostnader för motorservice. Nästa service blir nog ännu tidigare osv. Men ok, byter man ständigt cykel är ju detta inget att tänka på...

Min Husaberg gick bara som enduro, körde med den ca 1-2 gånger i veckan under knappt två år. La ner ca 15.000:- i motorservice, 10.000 på tändsystem osv. Då såldes den ändå utan startmotor (bränd), batteri och tändsystem. :) Dvs ca 6-7.000 som skulle lagts på servicekontot... För racing tycker jag kostnaderna är (ganska) motiverade, för gatbruk...inte en chans. Det är lite av ett spel, senaste tiden har jag träffat folk som raserat en eller två växellådor plus motor per år, samtidigt som man träffat några som inte haft stora kostnader alls.

Nu är ju inte detta specifikt för Husaberg, gäller alla racing-cyklar. Racing & gata, ingen bra kombination. Fördel KTM skulle väl vara de något lägre kostnaderna för motordelar.
 
Last edited:
köööp

Nästan en identisk historia ligger bakom mitt husaköp också!
Blev helt enkelt frälst och insåg att husan var det grymmaste bang for the bucks man kunde få! Läste också massa skit om att den bara rasar hela tiden men jag köpte en i alla fall, o jag var skitnöjd ända fram tills jag blev kåt på sportisar. Husan är ju helt enkelt grymmast av motarderna (okejdå...CRF450 o 570RR får väl dela förstaplatsen :D )

mitt råd till dig alltså, köp en husa, var nöjd o tänk att du leker på den grymmaste motarden :yoparty
 
Tackar för alla svaren!
Måste nog följa mitt hjärta.
Vad är ett hål i plånkan stort som B&W-parkeringen när man
har sin kärlek mellan låren!?!?!?!?!

Så det är nog bara att tömma spargrisen och åka till laxå.

-->blom
Det var vid korsningen nobelgatan & lövstagatan!
Känner du något ansvar för det som hänt?
 
ocke skrev:
Tackar för alla svaren!
Måste nog följa mitt hjärta.
Vad är ett hål i plånkan stort som B&W-parkeringen när man
har sin kärlek mellan låren!?!?!?!?!

Så det är nog bara att tömma spargrisen och åka till laxå.

-->blom
Det var vid korsningen nobelgatan & lövstagatan!
Känner du något ansvar för det som hänt?
kanske :)
 
kan säga på engång att det inte är så mycke mekka om du har täta intervaller på oljeservicen... sen om det behöver mekkas så är det inte så jätte svårt som det verkar... gäller mest att tänka efter innan ;) manualer är oxå bra ;)
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top