Inställning EXUP och TPS YZF1000?

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Haynesmanualen är bedrövlig på att beskriva annat än var grejorna sitter. Hur justerar man lättast in EXUP och TPS sensorn på en Yamma thunderace?
Antar att det är samma procedur på flera yammor. Spamma alla tips om detta här för om ett par timmar åker skiftnyckeln fram och då är det lättare om man slipper gissa... :rolleyes:

Fan va snyggt Patrik. En TPS beskrivning också så kommer jag va kung i polarns garage ikväll och då kanske han bjuder på en bärs i midsommar... :öl

Jag kan skicka en liten hemmagjord instruktion på hur man ställer in den (på en Fazer 1000 visserligen, men eftersom det också är en Yamma, så borde det vara ganska likt tycker jag) :)

Hoppas att ni förstår bilden, annars är det bara till att fråga :tummenupp

Bifogat

• tps inst..jpg
    tps inst..jpg
    86.3 KB · Visningar: 214
Härligt, detta forum är en riktig guldgruva. :tummenupp
Nu petade vi aldrig på TPS:en utan grävde lite till. Vi hittade inget eller väldigt lite spel på någon insugsventil. 2 st var inom tolerans resten var "way off" för lite. Kontigt att den är svårstartad :eek:
Vad orsakar för litet ventilspel? Slitage va? och är det för stort är det sotbeläggning eller? Vill bara bolla lite tankar som ni förstår. Antagligen är det ingen fara utan bara hög tid att justera (2800 mil).

Last edited:
Jepp. min YZF 750 manual har jag för mej säger första ventiljustering vid 4000 mil. Och just Thunderace o YZF 750 är nära besläktade, delar tom samma Haynes manual.

Back