Erfarenheter Conti Road Attack?

henlin

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Hoj
636
Det börjar vara dags för däckbyte på min ZX-7 och mynetmoto tar bara 199 Euro för en uppsättning Road Attack. Finns här någon som provat denna modell och kan berätta hur däcken fungerat med avseende på köregenskaper och slitstyrka?

henlin skrev:
Det börjar vara dags för däckbyte på min ZX-7 och mynetmoto tar bara 199 Euro för en uppsättning Road Attack. Finns här någon som provat denna modell och kan berätta hur däcken fungerat med avseende på köregenskaper och slitstyrka?
Lite "stöd"... Höll på att tjacka de däcken, men fick lite kalla fötter eftersom de är helt nya. Fick en test i handen dagen efter jag beställt mina Sportec, och så här i efterhand så efter att läst den och sett lite kommentarer på ett annat forum så ångrar jag mig lite. De verkar bra, även om Continentals tidigare däck tydligen inte varit så bra. Oslagbart pris i varje fall, och verkar väl så bra som de etablerade märkena. Tydligen får man också en uppsättning hörselproppar värda någon hundring eller så om man skickar in kvittot till Continental, kika på deras hemsida. Köper du får du gärna dela med dig av erfarenheterna!

Hade ett Continental Contiforce-bakdäck förra året, och det funkade perfekt. Grepp så det räckte, bra livslängd och trevliga egenskaper för övrigt.

Contiforce

Sitter här med senaste nummret av bike och läser deras däcktest. Där är Contiforce Max med och det får riktigt bra kritik. Är enligt bike redaktionen:
"Neutralt och med bra styregenskaper, i snabbt landsvägstempo visar Conti inga svagheter." samt "På vått underlag kör Conti om konkurrenterna och demonstreras ett fantastiskt grepp......". Att sedan testdäcken 120/70 ZR17 och 180/55 ZR17 bara kostar 1248:- resp. 1622:- är ett stort plus. Har själv ingen erfarenhet av dessa däck men kommer garanterat köpa en uppsättning till nästa säsong. Oslagbart pris

olle.e skrev:
Sitter här med senaste nummret av bike och läser deras däcktest. Där är Contiforce Max med och det får riktigt bra kritik. Är enligt bike redaktionen:
"Neutralt och med bra styregenskaper, i snabbt landsvägstempo visar Conti inga svagheter." samt "På vått underlag kör Conti om konkurrenterna och demonstreras ett fantastiskt grepp......". Att sedan testdäcken 120/70 ZR17 och 180/55 ZR17 bara kostar 1248:- resp. 1622:- är ett stort plus. Har själv ingen erfarenhet av dessa däck men kommer garanterat köpa en uppsättning till nästa säsong. Oslagbart pris
Det här med att alla säger att det är ett oslagbart pris - det måste väl ändå bero påp slitageegenskaperna?! Är det ingen som tänkt på att de kanske inte håller helften så länge som, säg, ett par D208:or?

Warburton skrev:
Det här med att alla säger att det är ett oslagbart pris - det måste väl ändå bero påp slitageegenskaperna?! Är det ingen som tänkt på att de kanske inte håller helften så länge som, säg, ett par D208:or?

Det är mycket möjligt att det är så. Det kanske har en väldigt mjuk gummiblandning.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park