henlin
Medlem
Det börjar vara dags för däckbyte på min ZX-7 och mynetmoto tar bara 199 Euro för en uppsättning Road Attack. Finns här någon som provat denna modell och kan berätta hur däcken fungerat med avseende på köregenskaper och slitstyrka?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Lite "stöd"... Höll på att tjacka de däcken, men fick lite kalla fötter eftersom de är helt nya. Fick en test i handen dagen efter jag beställt mina Sportec, och så här i efterhand så efter att läst den och sett lite kommentarer på ett annat forum så ångrar jag mig lite. De verkar bra, även om Continentals tidigare däck tydligen inte varit så bra. Oslagbart pris i varje fall, och verkar väl så bra som de etablerade märkena. Tydligen får man också en uppsättning hörselproppar värda någon hundring eller så om man skickar in kvittot till Continental, kika på deras hemsida. Köper du får du gärna dela med dig av erfarenheterna!henlin skrev:Det börjar vara dags för däckbyte på min ZX-7 och mynetmoto tar bara 199 Euro för en uppsättning Road Attack. Finns här någon som provat denna modell och kan berätta hur däcken fungerat med avseende på köregenskaper och slitstyrka?
Det här med att alla säger att det är ett oslagbart pris - det måste väl ändå bero påp slitageegenskaperna?! Är det ingen som tänkt på att de kanske inte håller helften så länge som, säg, ett par D208olle.e skrev:Sitter här med senaste nummret av bike och läser deras däcktest. Där är Contiforce Max med och det får riktigt bra kritik. Är enligt bike redaktionen:
"Neutralt och med bra styregenskaper, i snabbt landsvägstempo visar Conti inga svagheter." samt "På vått underlag kör Conti om konkurrenterna och demonstreras ett fantastiskt grepp......". Att sedan testdäcken 120/70 ZR17 och 180/55 ZR17 bara kostar 1248:- resp. 1622:- är ett stort plus. Har själv ingen erfarenhet av dessa däck men kommer garanterat köpa en uppsättning till nästa säsong. Oslagbart pris
Warburton skrev:Det här med att alla säger att det är ett oslagbart pris - det måste väl ändå bero påp slitageegenskaperna?! Är det ingen som tänkt på att de kanske inte håller helften så länge som, säg, ett par D208r?
|
|
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!
Bolaget bakom den dagliga d... |
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |
|
|
Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!
Bikes monter full till bred... |
|
|
Nya Indian Chief Vintage
I kölvattnet av att ha spar... |
|
|
MotoGP 2026: kalender och förare
MotoGP-kalendern och förarn... |
|
|
Benavides till dramatisk Dakar-seger
Luciano Benavides, som gick... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!
Alldeles nyss fick vi klart... |
|
|
Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!
Michelin breddar sitt adven... |
|
|
Svensk auktion med tävlingshojar
Det svenska företaget Antiq... |