Burger Run 2, Jkpg-Laxå lördag 5 sept

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Burger Run 2, Jönköping-Laxå lördagen 5 sept kl 11:00

Samling på Shell Barnarpsgatan kl 11:00 förutsatt att det är fint väder!

Det börjar bli dags för en rejäl dos kurvor och en Whopper med extra allt innan säsongen är slut så vi kör en favorit i repris. Denna gång med vissa modifikationer på rutten för att få så bra och kurviga vägar som möjligt.

Det kommer att bli 40+ mil av härliga mc-vägar så se till att både du och hojen är i bra skick! Det finns möjlighet till tankstopp var 10:e mil så alla som vill kan hänga med, även de med liten tank.
 

Bifogat

  • fkg_Habo-rutt.JPG
    fkg_Habo-rutt.JPG
    179.6 KB · Visningar: 323
  • fkg_Tived2-rutt.JPG
    fkg_Tived2-rutt.JPG
    209.3 KB · Visningar: 302
Last edited:

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
För lite gummi på bakdäcket och hinner inte få hem nytt:gnissla
Det var ju en riktig kanontur förra gången! :Bugar Jag ska istället ägna mig åt det dom gulklädda studenterna är bäst på.. :fyllisar edit: (plugga naturligvis)
 
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Hm, kul att du ändrar rutten så den vägen vi visade i våras är med, men..
Precis innan du kommer till korset där vi mötte upp, rakt över 193án på din karta, där är det grusväg.

och sen är vägen från korsberga till hjo gruslagad nyligen, men troligen sopad, jag kan åka och kolla imorrn om du vill?
 
Last edited:

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Burger run 2

Riktigt trevligt initiativ Kalle. Jag har lite festligtheter som jag e bjuden på vid 17.00. så det blir lite ont om tid för min del! :huvet
Men kommer vi iväg vid 09.00 hinner jag kanske! :banana
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Hm, kul att du ändrar rutten så den vägen vi visade i våras är med, men..
Precis innan du kommer till korset där vi mötte upp, rakt över 193án på din karta, där är det grusväg.

och sen är vägen från korsberga till hjo gruslagad nyligen, men troligen sopad, jag kan åka och kolla imorrn om du vill?
Okej. Stort tack för varningen! Synd, jag hade hoppats slippa transportsträckan ut från Tidaholm. Jag kanske åker över Fröjered istället då. Den var ok i fjol.

Du får gärna kolla skicket på vägen bortanför Korsberga. Jag körde bil där för två veckor sen och nån sträcka hade en del rullgrus i kanterna minns jag.

Danne skrev:
Jag kan inte åka före 11. Jag måste vara barnvaktsbackup då Mikel ska hämta barnen vid 10 men vi vet ju hur han är med tider :rolleyes: Hanna åker till Spanien kl 1030 imon så nästa vecka är det bara lekstuga! Ta med dig Goffen upp nån dag så drar vi till skjutbanan! Jag kanske hinner ladda upp några .445 SuperMagnum :cdevil

Lite dålig uppslutning på denna tur. Jag var iof lite sent ute men jag kommer att åka i vilket fall och tar med alla som väntar på Shell. Säsongen är ju snart slut och vädret verkar bli ok imon.
 
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Okej. Stort tack för varningen! Synd, jag hade hoppats slippa transportsträckan ut från Tidaholm. Jag kanske åker över Fröjered istället då. Den var ok i fjol.

Du får gärna kolla skicket på vägen bortanför Korsberga. Jag körde bil där för två veckor sen och nån sträcka hade en del rullgrus i kanterna minns jag.


så nu har jag vart där med bilen och vänt, 90% rent och ingen fara så länge man inte måste ut på kanterna och köra, de sista 10cm kan vara luriga.

jag hänger ev på + en polare, håller koll under kvällen på vilken tid ni rullar.
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Jag har varit sjuk 1 vecka o hemma från jobbet. Är jag ok imorgon och vädret är bra så hänger jag på.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
så nu har jag vart där med bilen och vänt, 90% rent och ingen fara så länge man inte måste ut på kanterna och köra, de sista 10cm kan vara luriga.

jag hänger ev på + en polare, håller koll under kvällen på vilken tid ni rullar.
Vi siktar på att komma iväg från Jönköping runt 11. Mötas på samma ställe som sist runt kl 12? Vi kommer längs 193'an dit.

Vet du om det är asfalt mellan Daretorp och Mobacken?

Nu ska vi inte köra hela vägen ut till Hjo från Korsberga utan svänga av halvvägs där det är skyltat Mofalla utfall att det blir som sist att jag 'bara ser röken av dig' :D
 

jonny_jp

Revs Your Heart
Gick med
20 Aug 2005
Ort
utanför Värnamo
Hoj
MT-07 2016
Ja, kul initiativ:tummenupp, är tyvärr lite upptagen imorgon, men lova att göra en repris i april/maj så ska jag haka på:banana

Ha de / Jonny
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Vi siktar på att komma iväg från Jönköping runt 11. Mötas på samma ställe som sist runt kl 12? Vi kommer längs 193'an dit.

Vet du om det är asfalt mellan Daretorp och Mobacken?

Nu ska vi inte köra hela vägen ut till Hjo från Korsberga utan svänga av halvvägs där det är skyltat Mofalla utfall att det blir som sist att jag 'bara ser röken av dig' :D

Tyvärr är jag osäker på asfalt där eller ej, frågade några andra men ingen visste, sorry.

kl12 låter bra, om vi nu dyker upp, vädret verkar sådär.

va? jag vill minnas att du satt som ett frimärke i ryggen på mig sist :)
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
ja, och där var det rökigt ;) :D

Vädret säger 0,4 mm nederbörd så skulle det komma en skur så går det att åka runt.
 
Last edited:

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
När är ETA i Laxå?
Kanske kan glida förbi o hälsa där =)
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
troligen ingen som läser detta innan ni åker men vi kommer inte från skövde,
mulet och blött här.
 

Ziephon

Biblioteksninjan
Gick med
11 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
-04, Aprilia RSV1000 R Factory
Denna tråden är ju från 2009 men kartorna är ungefär rätt.

Nej det blev ingen tur igår. Slutade ju aldrig regna :(

hahaha bättre sent än aldrig då :hihi

Kör årets sista runda idag och sedan blir det ordentlig tvätt och ställa undan pärlan i helgen *snyft*
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top