Inställning och bänkning av KTM 660 !?

Renga

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2004
Hoj
Hojlös...
Någon som vet något ställe där dom är duktiga på detta i Stockholmstrakten?

Det ska va någon som VERKLIGEN kan denna hoj och förgasare!

Renga skrev:
Någon som vet något ställe där dom är duktiga på detta i Stockholmstrakten?

Det ska va någon som VERKLIGEN kan denna hoj och förgasare!

Skulle tro att Schniders i uppl. väsby är bra! Mc Hörnan i s-tälje är oxå ok.

Har två vänner som är nöjda med resultatet av bänkning och inställning gjorda av MCvaruhuset.

Akra-Linkan skrev:
Skulle tro att Schniders i uppl. väsby är bra! Mc Hörnan i s-tälje är oxå ok.

MegaRaid här på forumet bänkade sin 625'a hos Schneiders och var skitnöjd med jobbet. Enda nackdelen var att man inte fick vara med och kolla.

x

Spider skrev:
MegaRaid här på forumet bänkade sin 625'a hos Schneiders och var skitnöjd med jobbet. Enda nackdelen var att man inte fick vara med och kolla.

x

Det är väl inte så vanligt att man får?

VA? Får man inte vara med??

Varför?

Det e väl halva nöjet att få slita åt sig pappret å se siffrorna efter varje runda man plågat ur hojen, se den stå å plågas på den stora bänken å pheta rullen......

Vi bänkade på cyclecenter, inga probs där!

Glöm inte att fippla bort accpumpen bara, och kolla så att avgassystemet är tätt

Spider skrev:

x

Undrar varför.....? :hihi

420 skrev:
Har två vänner som är nöjda med resultatet av bänkning och inställning gjorda av MCvaruhuset.

Har vart där, inte alls nöjd! Dom kopplade inte ur accpumpen, rörde inte luftskruven mm dom bytte bara huvudmunstycke! och det kunde jag gjort själv.

Nä det måste finnas bättre ställen. Någon!?

acc-pumpen kopplas alltid ur vid bänkning ju :)

Renga skrev:
Har vart där, inte alls nöjd! Dom kopplade inte ur accpumpen, rörde inte luftskruven mm dom bytte bara huvudmunstycke! och det kunde jag gjort själv.

Renga skrev:

Därav en anledning att dom inte vill ha ägaren hängandes över ryggen.
Dom justerar lite på blandskruven alt byter munstycke som tar 5 min och tar betalt för 3 tim, typ. :näsblod

Patrik på Cycle Center i Sviesta norr om Uppsala är kanon att ha å göra med! Rekommenderas varmt. Kan moderna stånkor och trevlig person. När jag var där tog dom 800:- per timme, men då fick man vara med å skruva om man ville. :tummenupp

Ebbe skrev:
Patrik på Cycle Center i Sviesta norr om Uppsala är kanon att ha å göra med! Rekommenderas varmt. Kan moderna stånkor och trevlig person. När jag var där tog dom 800:- per timme, men då fick man vara med å skruva om man ville. :tummenupp

Men just nu är han och kollegan friställda (fram till mars/april tror jag) pga arbetsbrist eller hur de nu kallar det... Ägaren har inte råd att hålla dem med lön under vintern och lågsäsong. Synd, för jag hade planer på bänkning där för lite finjusteringar, men det får bli en annan gång.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT