25 kw reg vad kostar det?

NiklasRR

Snart vuxen
Gick med
13 Jan 2005
Hoj
Fz6-N å Kxf 450
Undrar om nån har koll vad det kostar att få en hoj strypt till 25 kw, i mitt fall en cbr 600f, med besigtning och allt! :Bugar :huvet

Beror ju på hur man gör, custom strypningar å bänkning kostar ca 3000kr. + besiktning 600-800 nånstans där.

När jag reggade om min ducce till 25kw så kostade brickorna+papper 1095:- och sen tillkom reggningen, tror den var runt 4-500:-. Bänkning behövs troligtvis ej då det är en vanlig hoj som det garanterat finns strypning till med meföljande intyg.

Omregristreringen kostar 600.
Sen kostar ju själva strypningen oxå.
Man behöver ingen bänkning sålänge det är en godkänd strypning ditsatt av en auktoriserad verkstad. I mitt fall kostade strypningen 50:- och han monterade den gratis.

Håller just nu på att regga min.
Går på ca. 1000 spänn för strypning och montering, sen några hundra för registrering.

Jag reg.besiktigade min hoj i tisdags. Beställde en 25 Kw-strypning från http://www.mc-kompaniet.se , kostar 1395:- Med strypningen får du ett intyg på att den är 25 kw och du kan därmed montera den själv. Reg.besiktningen kostar 600:-

Bifogat

• strypning2.jpg
    strypning2.jpg
    69.5 KB · Visningar: 190
  • strypning1.jpg
    strypning1.jpg
    49.2 KB · Visningar: 189
Lill-Duccen skrev:
Jag reg.besiktigade min hoj i tisdags. Beställde en 25 Kw-strypning från http://www.mc-kompaniet.se , kostar 1395:- Med strypningen får du ett intyg på att den är 25 kw och du kan därmed montera den själv. Reg.besiktningen kostar 600:-

Hur funkar besiktningen? Sliter det upp skiten och kollar så brickorna sitter där de ska? Ellert testar de hojen och säger:
"- Finfint killen, den här går som en moppe. Du har strypt den bra själv!"

.....min fråga är:
- Räcker det verkligen med pappret som följer med när man köper strypsatsen eller behöver man DESSUTOM ett monteringsintyg från en verkstad?

du ska ha ett intyg som sagt, ditt ord räcker inte som bevis.
Men det intyget får du ju när strypsatsen monteras.

yonsson skrev:
Omregristreringen kostar 600.
Sen kostar ju själva strypningen oxå.
Man behöver ingen bänkning sålänge det är en godkänd strypning ditsatt av en auktoriserad verkstad. I mitt fall kostade strypningen 50:- och han monterade den gratis.

50:- och gratis montering? Ett par bananer intryckta i ljuddämparen eller? :D

när jag ströp min aprilia rs 250 så behövde jag inget intyg från nån verkstad... jag montera själv o skrev ett intyg på att jag hade monterat efter beskrivningen.. gubben på bilprovningen testa o sa att den verka strypt. nemas problemas :tummenupp

korvgubbe skrev:
Hur funkar besiktningen? Sliter det upp skiten och kollar så brickorna sitter där de ska? Ellert testar de hojen och säger:
"- Finfint killen, den här går som en moppe. Du har strypt den bra själv!"

.....min fråga är:
- Räcker det verkligen med pappret som följer med när man köper strypsatsen eller behöver man DESSUTOM ett monteringsintyg från en verkstad?

Intyget du får med brickorna räcker!
När jag reg.besiktigade min hoj kollade bilprovningsgubben chassinumret, gav mig ett papper att skriva under, betalade och åkte hem. Gubben provkörde inte ens hojen.

Jag undrar tvärtom hur man ändrar tillbaka en hoj

En kompis har en 748 som var strypt på pappret då den blev inporterad från tyskland.
Nu är det så att han inte vill att den skall vara "Sken" försäkrad och vill nu regga den med orginal hästarna. O.B.S den är INTE strypt nu och har förmodligen aldrig varit det heller, det står bara så i papprerna. den är NU inreggad i sverige men med typ 24Kw eller 170Km/t/7000Rpm. jag vet inte om jag kan vara tydligare...
Vad skall han göra och vad kan det kosta? :confused:

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma