Viking Motor Park nyheter

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Denna var pinsam. Snacka om att han är ute efter ingenting.
Dags för en namninsamling för motorbanan?

00000000000000zp9.jpg


Dessa är ju humor på hög nivå. Verkar som dom har en ny varenda dag i blaskan. Måste kosta stålar.

00000000000us4.jpg
 
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Dessa är ju humor på hög nivå. Verkar som dom har en ny varenda dag i blaskan. Måste kosta stålar.

Jag tycker att de är riktigt roliga. Och bra... eller åtminstonde ok. Att argumentera för en bullerfri närmiljö kan jag förstå, att argumentera mot banan ur ett klimatperspektiv kan jag inte förstå.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Tycker det är intressant att dom satsat stora (antar att det kostar att göra reklam i blaskan) pengar på att argumentera för en bullerfri miljö.
Vad hände med dom vanliga miljöargumenten?
Utsläppen, hotade arter i skogen, strövområdet, osv.
Nä, nu satsar man all sin energi på buller...?!?
Vad har det med naturskyddsföreningen att göra??

Kan det vara så att gemenemang inte bryr sig om deras domedagsprofetior om naturen ?
Då ändrar man inriktning till någonting som dom flesta inte vill ha mer av, just buller.
 

Dr.Bike

Guest
Hm... Den där Tomas Rådström har förståss en liten poäng i det han skriver om att anonyma insändare kanske inte har samma trovärdighet som signerade.

Eller har de det?

Jag blir inte klok på det. Hjälp mig.
Det är väl själva åsikten som är viktig, inte VEM som framfört den?
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Dags för en namninsamling för motorbanan?

Slängde ihop en lite snabbt! Nån kan väl göra en ny om texten blev för flummig. Annars är det väl bara sätta igång och börja posta den på diverse forum & bloggar och hoppas på det bästa! Måste jobba nu men nån kan väl få upp den (eller en ny) här på SH, Zatzy, Garaget, Hojliv, SMC ja överallt där folk med motorintresse hänger :)

http://www.namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=1927
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Slängde ihop en lite snabbt! Nån kan väl göra en ny om texten blev för flummig. Annars är det väl bara sätta igång och börja posta den på diverse forum & bloggar och hoppas på det bästa! Måste jobba nu men nån kan väl få upp den (eller en ny) här på SH, Zatzy, Garaget, Hojliv, SMC ja överallt där folk med motorintresse hänger :)

http://www.namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=1927

Nu har iallafall jag gjort mitt. Skrivit om det på highsider.se och satt mitt namn:tummenupp
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Vad är det där för snickesnack om att man blir mer trovärdig för att man sätter ut sitt namn, hur vet man att det är just Tomas Rådkvist som skickat in den artikeln, finns det några bevis.

Hmmm kanske skicka in en positiv artikel om motorbanan och signera den med Sune Säll.
 

TM

Bluegrass n' shit
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Trampcyklar
Vad hände med dom vanliga miljöargumenten?
Utsläppen, hotade arter i skogen, strövområdet, osv.
Nä, nu satsar man all sin energi på buller...?!?
Vad har det med naturskyddsföreningen att göra??

Kan det vara så att gemenemang inte bryr sig om deras domedagsprofetior om naturen ?
Då ändrar man inriktning till någonting som dom flesta inte vill ha mer av, just buller.

De självutnämnda s.k "miljöförespråkarna" lär nog återkomma med de andra argumenten så snart bullerargumentet motbevisats offentligt. Vem kommer öht att riskera att störas (någon som bor på soptippen intill?!!)?
Det kommer nog bara att bli rundgång i debatten. Det bästa tror jag är att sakligt (koppla bort känslorna) & snabbt bemöta varje insändare ända tills deras argument är helt nednötta. Precis som flera flitiga personer redan gjort och då gärna med underskrift.
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Jag tycker att de är riktigt roliga. Och bra... eller åtminstonde ok. Att argumentera för en bullerfri närmiljö kan jag förstå, att argumentera mot banan ur ett klimatperspektiv kan jag inte förstå.

Dom skrämmer ju livet ur folk som inte förstår vilka siffror man pratar om och hur allt upplevs. Var det 65db i centrala Enköping när dom drar loss med en Top fuel några gånger per år? 65db låter väl lika mycket i centrum som en personbil på tomgång gör, eller vinden som blåser.
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Dom skrämmer ju livet ur folk som inte förstår vilka siffror man pratar om och hur allt upplevs. Var det 65db i centrala Enköping när dom drar loss med en Top fuel några gånger per år? 65db låter väl lika mycket i centrum som en personbil på tomgång gör, eller vinden som blåser.

för att jämföra lite så fanns de vissa problem med dB i norrtälje viken hade Dragsterbåtarna på tävling i hamnbasängen å ut i viken, fick söka tillstånd hos polisen när de gick över 100dB... men så finns de inte så mycket som stoppar ljud häller på öppet vatten..
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Hm... Den där Tomas Rådström har förståss en liten poäng i det han skriver om att anonyma insändare kanske inte har samma trovärdighet som signerade.

Eller har de det?

Jag blir inte klok på det. Hjälp mig.
Det är väl själva åsikten som är viktig, inte VEM som framfört den?

Jo men visst är det mer trovärdigt att skriva namn! Absolut! Det innebär ju att man står för det man säger.
 

Dr.Bike

Guest
Jo men visst är det mer trovärdigt att skriva namn! Absolut! Det innebär ju att man står för det man säger.

Ja jo...men... alltså, varför skulle jag inte stå för det jag säger, om jag är anonym?
Innebörden är ju densamma.
Jag kommer ju inte påstå nåt jag INTE tror på bara för att jag är anonym.
Det kan ju vara rädslaför repressalier från vänserfalangen i miljörörelsen man tänker på då man vill vara anonym.
Gud vet allt som de där AFA-människorna och andra vänsterelement kan hitta på. Våld är ju en del av ideologin för att göra revolution! :D
 

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Ort
.
Hoj
Lilla Råttan
Från UNT nätupplagan 080430

http://www2.unt.se/article/1,1786,MC=1-AV_ID=749492,00.html?from=latestnav

Steg framåt för motorbaneprojektet

Frågan om bankgaranti för vägbyggen i samband med den planerade motorbanan i Bårskärsskogen öster om Enköping ser ut att ha fått en lösning.
Aros Racetrack Development har meddelat kommunen att en bankgaranti på 2,5 miljoner kronor nu har ordnats. Kommunstyrelsen tillstyrkte därför på tisdagskvällen att exploateringsavtalen mellan kommunen och Vägverket och mellan kommunen och Aros Racetrack samt detaljplanen för motorbanan godkänns av fullmäktige.

En förutsättning för att exploateringsavtalen och förslaget till detaljplan ska tas upp till behandling i fullmäktige är dock att det senast tre dagar före fullmäktigemötet 13 maj också har kommit en skriftlig bekräftelse från banken att garantin lämnats.
I kommunstyrelsen gick ärendena om motorbanan till omröstning, och vänsterpartiets Magnus Ahlkvist och miljöpartiets Thord Andersson röstade nej till avtal och detaljplan.
Inom folkpartiet råder delade meningar om motorbaneprojektet, och partiet kommer att ta slutlig ställning i frågan vid ett medlemsmöte i maj. Sigbritt Dahlberg, folkpartiets ordinarie ledamot i kommunstyrelsen, avstod från att rösta i motorbaneärendena på tisdagskvällen.
- Jag är tveksam till projektet, men om vårt medlemsmöte bestämmer att partiet ska säga ja så är det partilinjen som gäller. Vi kommer inte att ha fri omröstning i fullmäktige, sade Sigbritt Dahlberg på tisdagen.
Hur partiet kommer att ställa sig i fullmäktige är alltså oklart, men det kommer med all sannolikhet inte att påverka fullmäktiges beslut eftersom övriga partier i majoriteten samt socialdemokraterna är positiva till motorbanan.
- Vi är positiva till projektet i de delar som kommunen bestämmer om, miljöprövningen görs ju inte av oss. Men självklart är det viktigt att anläggningen möter upp till de miljökrav som kommer att ställas på den, sade Bengt-Åke Gelin (m), fullmäktigeledamot och ordförande i tekniska nämnden som också tillstyrkt exploateringsavtalen, på tisdagen.

Kommunstyrelsens arbetsutskott har tidigare haft frågan om godkännanden av exploateringsavtal och detaljplaneförslag uppe till avgörande. De återförvisades då med begäran om att en bankgaranti för Aros Racetrack ska finnas så att kommunen inte kommer att stå som ersättningsskyldig för vägarbeten i anslutning till riksväg 55.

Lotta Lille
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Ja jo...men... alltså, varför skulle jag inte stå för det jag säger, om jag är anonym?
Innebörden är ju densamma.
Jag kommer ju inte påstå nåt jag INTE tror på bara för att jag är anonym.

Om du vänder på det... Varför inte skriva ut ditt namn om du står för vad du säger?
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
500 pers & det har inte ens gått en dag. Låt det gå en vecka & se till att man får in en insändare i EP den 12/5 med antalet underskrifter så ska T. Rådkvist få se på anonymitet.

//H
 

Dr.Bike

Guest
Om du vänder på det... Varför inte skriva ut ditt namn om du står för vad du säger?

Återigen: Anonymitet kan vara guld värt, av tusen olika anledningar.
Det betyder fortfarande inte att jag inte står för det jag säger.
Eller tror nån att man säger tvärtom vad man tycker när man är anonym??

Tänk om jag lever i ett vänsterinriktat miljöpartikollektiv, och huvuddelen av mina vänner är militanta trädkramare?
Vore det smart att gå ut officiellt då?

"Jo jag tar den smällen att jag åkte ut på gatan, blev av med alla mina vänner, bara jag fick säga mitt i EP..."
Näää...tror inte det.
Ja som ETT exempel asså. Ska jag hitta på fler?

Jag tycker att anonymitet är en rättighet.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top