Varning för Yamaha center

D-Rock

BooKaa!!!
Gick med
23 Aug 2004
Ort
Söderköping
Hoj
TRX 850
Vill bara varna för Yamaha center i Mölndal (Göteborg).
Var nere förra lördagen för att köpa en Yamaha TRX 850, men vid provkörning visade det sig att den ej fungerade så bra. Säljaren :kocko lovade att den skulle fixas och levereras till mig på tisdagen. Jag köpte den eftersom säljaren skulle åtgärda felet/felen. När den levererades så var samma fel kvar på den.
Efter många samtal så skulle jag få lämna in hojjen på en lokal firma, men han ville inte ge någon form av kompensation för deras slarv och mina nya problem.
Pga hans kaxiga sätt att bemöta en lurad och besviken kund så valde jag att häva köpet.

Summa: Varning för oseriösa Yamaha center i Mölndal samt en ej fungerande TRX 850
 

Black-Wolf

There goes another one...
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia Falco 1100 - 02
D-Rock skrev:
Summa: Varning för oseriösa Yamaha center i Mölndal samt en ej fungerande TRX 850

Kanske en förklaring varför TRX:en stått där sen i våras :confused:

Tråkigt beteende iallfall :mad:

/BW
 

Ola_FZR

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Örebro
Hoj
TDM 850
Inte kul med trasslande handlare......
Men en kul hoj har du köpt när du får fart på den :tummenupp
 
Last edited:

Gemet

Totalt användarvänlig
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Bålsta
Hoj
R1-00
Tror att det blivit lite av en image för säljarna att vara dryga.....
på 9 av tio mcbutiker har säljaren uppträtt på ett kaxigt och drygt sätt,
speciellt mot mig och min fru. Ruffel och båg är vardag för dessa snubbar/snubbor - så är det att försöka kränga saker till överpriser, det är fan inte lätt för dom.

:kocko
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
det enda som är bra på yamahacenter i möndal är tjejerna på kläd hjälv skyddsavdelningen!

dom tar föresten 340 kr / däcksbyte om man kommer med lösa hjul och lösa däck!

vanliga däckskrängare tar 100-150 kr / hjul

hur mycket bättre är dom på att kränga däck på yamaha?
 

Kleiv

Inte som dig...
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Compton
Hoj
R1 -04
Ja så var det dom igen...

Yamaha Center i Mölndal är enligt mig riktigt dåliga, jag har köpt 3 hojar där (fråga mig inte varför) och nu blir det aldrig någon mer. Utan att hänga ut någon försäljare så kan jag säga att hans namn bärjar på "R" och det är orsaken till att jag aldrig kommer att rekomendera dom, inte ens till någon jag tycker är ett riktigt fucko.
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Surt :(

Tror dock inte det här gäller yamaha center över lag, för de har enl mina erfarenheter inte sämre service eller garantier än nån av de andra stora verkstadsbutikerna.
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Är det inte dags att det kommer upp en "svartlista"..?
Och ett poängsystem där bra firmor lyfts upp..
 

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
XR600R SM -94
Att dom tar 1500:- för att bänka en hoj gör ju ingen gladare heller... :7peta
Kanske är normalpris, inte vet jag, men för 20 minuters arbete känns det lite mycket. :mad:
 

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Mölnlycke
Hoj
xjr1300
Kleiv skrev:
Utan att hänga ut någon försäljare så kan jag säga att hans namn bärjar på "R" och det är orsaken till att jag aldrig kommer att rekomendera dom,
Det var ju informativt ;) eftersom dom har två som börjar på "R"
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
om ja inte minns fel så vill Swedie inte att man "hänger ut" färetag här då han kan få problem pga det??
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Precis som Fluxir säger...

Och, det gäller inte alla Yamaha Center, det i Helsingborg är riktigt trevligt, jag var stammis där när jag körde yamaha. Nu kör jag Suzuki och har inte samma anlednign att hänga där mer... :p
 

Coola Ola

Guest
Tjet skrev:
Att dom tar 1500:- för att bänka en hoj gör ju ingen gladare heller... :7peta
Kanske är normalpris, inte vet jag, men för 20 minuters arbete känns det lite mycket. :mad:

1500:-? måste varit med injustering av förgasare då eller? när jag kollade i somras så skulle de ha 600:- för en vanlig roll-on körning och 800:- om du vill veta luft/bränsleblandning. Jag bänkade dock på Power Performance i Högsbo ind. omr. för 600:- inkl lambda-info.
 

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
XR600R SM -94
Coola Ola skrev:
1500:-? måste varit med injustering av förgasare då eller? när jag kollade i somras så skulle de ha 600:- för en vanlig roll-on körning och 800:- om du vill veta luft/bränsleblandning. Jag bänkade dock på Power Performance i Högsbo ind. omr. för 600:- inkl lambda-info.

Det var som såhär att i mitt regbevis stod det 12kw, och för att få köra på A1-kort krävs det ju att den är på max 11kw. Man kan ju inte direkt göra det själv så vi lämnade in den till dem, så att dom fick strypa ner den. Men eftersom det är en 90a så hade den ju såklart inte 12 friska kw, utan istället hade den 10kw (~13.9hk). Det dom gjorde var alltså att köra den varm lite grand på utsidan, för att sedan köra den i bänken.
Och man fick inte ens kolla hur det gick till... :3freak
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
LO_R1 skrev:
Har inte z-motor över lag blivit sämre sen Anna :tuttar försvann därifrån?

Tyckte just att någon nämnde ordet "dryg" men det kanske var i ett helt annat sammanhang? :7peta

// Niklas
 

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Mölnlycke
Hoj
xjr1300
Coola Ola skrev:
1500:-? måste varit med injustering av förgasare då eller? när jag kollade i somras så skulle de ha 600:- för en vanlig roll-on körning och 800:- om du vill veta luft/bränsleblandning. Jag bänkade dock på Power Performance i Högsbo ind. omr. för 600:- inkl lambda-info.
Kollade med yamaha-center ang. bänkning/just på min hoj, 3500:- + matrial :3freak
 

gnisslet

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2005
Ort
Växjö
Hoj
ZZR 1100 -96
svartlistan

:kocko Hej jag kan bara bygga på med andra idioter om man nu får uttrycka sig så!!!! Jag var en lycklig ägare till en GPZ900R_91:a med 5800 mil på mätaren när olyckan som inte får komma kom.
jag gjorde en liten vurpa och blev ombed av försäkringsbolaget att lämna den hos Mickes motor i Växjö.
Dom skulle (Läs noga nu!!) Lacka om tanken och en sido kåpa + byta en fotpinne + styre...
Utfört arbete av ovan nämda företag 1. justering av ventiler 2. byte av tändsystem. 3. byte avgassystem. 4. borttagning av en av två gasvairer. 5.anklagar mig för att ha missskött min hoj och att tanken var upp rostad trots att det sista jag gjorde innan jag lämnade den var att tömma tanken och rengöra förgasarna.(och då var det ingen rost???) jag lämnade den den första veckan i november för att dom skulle slippa stressen över sommaren den var ju trots allt körbar. jag blev lovad att den skulle vara klar inom tre veckor..
nu när jag sitter här och skriver så har det gått ca 2:år och ja den är nu lackad men den går ej och dom vill inte göra någåt åt det.
Det positiva i allt är att försäkrings bolaget är på min sida och har inte betalat något till Mickes motor till dags dato.....
MITT RÅD TILL ALLA SOM ÄR LITE RÄDDA OM SIN HOJ LÄMNA DEN INTE HOS INKOMPETENTA HANDLARE SOM MICKES MOTOR I VÄXJÖ.
(Just nu har jag tröttnat och köpt mig en ZZR1100 men inte i VÄXJÖ)

mvh P.H.Hansen Alias Gnisslet. :gnissla
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top