Barnuppfostran enligt Farbror Freppa

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Dags att slänga in en brandfackla av oanade mått.
Jag anser att det daltas förmycket med dagens ungar. Jag har inga barn själv (inga bevisade iallafall) men om jag hade så skulle de ha blivit fantastiska individer. Nu avslöjar jag mina knep här på Sportfloskel.com i en kurs jag kallar "Farbror Freppas skola för Sturm und Drang".

Lektion 1 - Födseln

När barnet föds så tenderar det att skrika. Helt oacceptabelt. Vid sådana tendenser bör fadern omedelbart administrera en lätt dask på rumpan och med hög röst förkunna "Otacksamma unge! Här har mamma legat och haft ont för din skull, och du kan inte ens säga tack?!". Administrera ytterligare en dask på rumpan och överlämna därefter barnet till närmaste sjuksyster.


Lektion 2 - Den första tiden

Tyvvärr tenderar barnen att vara rätt obrukbara första tiden. De ligger mest och jolmar och undersöker saker och ting. För att inte barnet skall falla ner i dekadens direkt, bör man med jämna mellanrum utföra kärnvapenövningar med det. Detta sker enklast genom att låna en stroboskoplampa samt en mistlur modell större, placera det utanför barnets fönster och på given signal sätta igång dessa atteraljer, samtidigt som man kastar sig in och skriker "KÄRNVAPEN! SKYYYYYYDD!!!!!!!!!". Ett gott barn bör hörsamma faderns uppmaning och genast slänga sig i skydd. Om barnet svarar med att i panik enbart skrika i högan sky, bör en lätt dask administreras och övningen göras om.


Lektion 3 - Tre månader gammal - första spärrprovet

Vid tre månaders ålder är det dags att genomföra det första spärrprovet. Ett enkelt test som barnet bör klara av utan problem, och därigenom ta första steget för att avlasta sina föräldrar i deras arbetsbörda. Sätt barnet i en spjälsäng, ge barnet en konservburk samt en konservöppnare samt en dricksflaska med mjölkersättning. Om barnet inte löser uppgiften, ja då var det inte meningen att det skulle finnas heller.


Lektion 4 - 3-12 månaders ålder.

Barnet har nu klarat det första spärrprovet och bör erhålla ett namn. Samtliga namn i Svenska Adelskalendern är godkända, men pojkar bör ha "Carl" som ett delnamn och flickor bör ha "Victoria" som delnamn. Barnet bör nu också uppvisa viss fingerfärdighet, lämplig för lättare arbete, exempelvis knyppla mattor eller jobba med starkström. Upprepa för barnet "Volten är ointressant - det är amperen som dödar". Barnet söker en trygghet och visdom, som du som förälder bör ge.


Lektion 5 - Ett år gammal - andra spärrprovet

Barnet bör nu kunna bidra med en inkomst i från sitt förvärv. (Tips! Lönerna för barnarbete är högre i västländer). Barnet bör nu även klara att manövrera, dock ej framföra längre sträckor, en motorcykel. Tyvärr tenderar dagens barn att sakna den väl utvecklade muskelmassa som vi barn av den vackra generationen fick vid motsvarande ålder, så jag rekommenderar en lättare MC, modell 125cc - 500cc. Tänk på att det oftast räcker med inköp av en hjälm. Barnets späda kropp rymms i hjälmen som helhet, vilket sparar kostnader i form av skinnställ.


Lektion 6 - Ett till fyra år gammal

"Hur svårt kan det vara?!" är den kommentar som bör användas mest under dessa levnadsår. Detta, samt att administrera en lättare dask bör få barnen att verkligen bygga upp det kurage samt förståelse för samhällets krav som krävs för att vara en produktiv medborgare. Det är även lämpligt att här börja utföra "Socialdemokrat=dåligt, Moderat=bra"-övningen. För er som inte köpt min tidigare bok "'Poff' säger Hamstern..... samt 100 andra roliga lekar med en mikrovågsugn", så går den i korthet ut på att visa en bild på Göran Persson, samtidigt som man utdelar en kort elektrisk stöt (0,3amp max 0,5 sekunder). Därefter visar man en bild på Carl Bildt framför Svenska Flaggan varpå barnet kommer känna en omedelbar kärlek.


Lektion 7 - Fem till femton år gammal

Barnet bör nu vara kapabel att ha en årsinkomst på cirka 200.000 kronor per år före skatt. En lämplig hyra bör uttagas av barnet (3/4 av totala beloppet efter skatt) samt en mindre avgift för VVS.


Så, nu har ni alla fått en grundläggande bild av hur ni skall fostra era barn. Jag svarar självklart på era specifika frågor om så önskas här i denna tråd, men betänk att jag är en upptagen man med olika projekt. Bland annat skriver jag nu på min nästa barnbok "Mamma och Pappa skall skiljas, och det är faktiskt ditt fel" samt bearbetar massorna via den fantastiska singeltråden som du hittar HÄR

Med vänliga hälsningar

Freppa
 
Last edited:

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/på ön mitt i stan
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Hmmm. Är det INGEN här som har ett jobb att sköta??? :p

Suv. tips Freppa. Ska omedelbart börja utöva taktiken på brorsans tre glin. :D :tummenupp
/FW
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Precis så. Syrrans äldste grabb fyller snart fyra bast. Jag har fått passa honom en gång.

Varje gång vi diskuterar baranuppfostran blir jag idiotförklarad och inser att jag nog inte kommer behöva passa gangstrarna på ett tag. Men det är för att HON inte har förtått. Jag ska genast hänvisa henne hit....
 

Viper

Nu ännu grönare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Slöddertälje
Hoj
En grön..
Vadå jobba? varför ska man göra sånt?
Jag ska hem och fixa knoddar, med freppas tips kan man inte misslyckas... :bow

// V
 

Ginton

bla bla bla
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Yamaha XT 600E -00
Som nybliven pappa till en tre veckors krabat skall jag genast implementera dessa simpla men ändå så grundläggande principer genast!! :rolleyes:
 

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Brisbane, Australien
Hoj
Yamaha R6-08
Freppa, varför är du singel men såna fina barnuppfostrings-metoder borde väl alla vilja skaffa barn med dig??? Hmm...konstigt! :confused:

Well...om jag vore singel skulle jag slå till direkt! :tummenupp
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Freppa du lovade ju mig att sitta barnvakt hela min semester..
Skönt att se att du kan få pli på dom små odjuren ;)
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Freppa skrev:
Barnet bör nu också uppvisa viss fingerfärdighet, lämplig för lättare arbete, exempelvis knyppla mattor eller jobba med starkström. Upprepa för barnet "Strömmen är ointressant - det är amperen som dödar". Barnet söker en trygghet och visdom, som du som förälder bör ge.

Med vänliga hälsningar

Freppa

Ström ÄR ampere, tänkte bara påpeka det. :D
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
McB: Jag menade Volten. Du har rätt. My bad.
Wheeliegirl: Jag fattar inte det heller. Undrar om det är min aftershave?
GSXR1100R: Sätt dom på tåget upp till Stockholm med en beskrivning av var jag bor så skall jag lära dem drill och disciplin enligt den preussiska modellen.
Ginton: Jag ger även privatlektioner.
 

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
MT-01 Stage 3
Freppa skrev:
Bland annat skriver jag nu på min nästa barnbok "Mamma och Pappa skall skiljas, och det är faktiskt ditt fel"

Med vänliga hälsningar

Freppa

Fantastiskt...kan man förhandsbeställa?? :tummenupp :tummenupp :tummenupp
 

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Ingen för tillfället
Freppa skrev:
Så går det när du inte är här och injicerar mig! Allt är ditt fel! Våga Vägra Eget Ansvar!

hahahahahaaaaa.... ja får nog komma me en gång verkar de som... * tar fram lugnanerFreppasprutan*
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
HELT RÄTT FREPPA!!!!!! Jag tänker aldrig skaffa barn, men om det ändå skulle hända så blir det den uppfostran, har tänkt i samma banor själv.
 

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Ingen för tillfället
OLJEKYLD GSXR skrev:
HELT RÄTT FREPPA!!!!!! Jag tänker aldrig skaffa barn, men om det ändå skulle hända så blir det den uppfostran, har tänkt i samma banor själv.

tänk att du aldrig lär dig... de är inte du som bestämmer det :p
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Och till dig Freppa har vi (Nitrous och jag) skänkt våra 3 st arma barn. Funderar starkt på att åtehämta dessa efter detta.

Vi som fostrat dessa på bästa sätt med minimotors lägerskola i Spanien under ett år.

Du raserar dina nya plast barn Freppis :eek:
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top