Sena 10C Någon med erfarenhet?

Cire

Ny medlem
Gick med
2 May 2016
Ort
Bromma
Hoj
15 Kawasaki Versys
Hej.

Håller på att ta körkort nu och jag har tittat på Sena 10c som är kombinerad intercom samt kamera.

Tanken är möjligheten att prata med bror när jag åker med honom och kunna prata i telefon om det behövs. Det slog mig att det vore väldigt smidigt att ha en kamera i ren säkerhetssyfte om det skulle ske något så har jag förhoppningsvis bevis, samt en kamera som inte tar så mycket plats som tex en gopro gör.

Så tänkte kolla om någon kör med en Sena 10C eller har haft en sådan? Vad är era tankar? För/Nackdelar?
 

Lillencb 1

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2016
Ort
Stockholm Norrort
Hoj
KTM 1290R 2016
Jag har en som jag kör med, helt ok och är en bra kamera dock inte samma bildkvalitet som en go pro. Att tala i telefon fungerar förbannat bra samt att snacka med andra förare, du kan även koppla upp dig till en icke Sena dock endast en sådan. Är ni två så som har Sena kan ni koppla upp en varsin och alla hör varandra men i mellan Sena tror jag att 8 är max. Jag filmar och snackar med en kille som jag brukar busa runt med och då håller filmningen ca 3tim, kameran stänger av sig själv när batteriet är dåligt och säger det också. Men du kan snacka vidare i minst två tim , jävligt bra funktion, du kan även ställa in kameran på video tagging då filmar den hela tiden men sparar endast filmen om du trycker på knappen , tar då 1 min före och två min efter. Då har du bara de roligaste med och slipper sitta och spola igenom hela jävla filmen. Jag är helnöjd men som vanligt är det alltid något, skulle vilja kunna filma lite längre det är det enda jag kan klaga på , en sak till fungerar det inte att uppdatera eller att kameran strular så är skiten trasig. Jag hade otur när jag köpte min trasig från fabrik men fick den utbyt direkt, du ska ha ett 32gb micro sd kort från SanDisk ultra när du ska uppdatera sen kan du sätta i ett 64 om du vill. Något som också är bra är appen som du kan ladda ner till moben så kan du ställa in allt snabbt och smidigt och du slipper trycka på alla knappar på enheten.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top