Hugger, hur nära däcket ska den sitta?

raoul

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2015
Ort
till skogs
Hoj
2006, Honda CB600F Hornet
Monterade huggern på Hornet nyligen men tycker den ser ut att sitta lite onödigt nära bakdäcket, närmare bestämt är det bara 6 mm mellan där det är som närmast.

För nära?

Risker med detta?

Förslag på lämpliga åtgärder?

Jag har redan pillat dit en extra bricka och en liten gummidutt för att få den att höja sig aningen.
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Risken är väl att man får upp grus som fastnar mellan huggen och däcket. Förstår mig inte på huggers, det gör ju grusköring näst intill omöjligt. Ett av livets goda ting. :7peta

Ta bort skiten = löst! :tummenupp
 

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
20160504_185939.jpg
Så här sitter min. Är också osäker på hur nära den får sitta utan att riskera att ta i. Det jag närmast är osäker på, är hur mycket däcket expanderar i hög fart. 150 gick i alla fall utan missöden.
 

raoul

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2015
Ort
till skogs
Hoj
2006, Honda CB600F Hornet
Risken är väl att man får upp grus som fastnar mellan huggen och däcket. Förstår mig inte på huggers, det gör ju grusköring näst intill omöjligt. Ett av livets goda ting. :7peta

Ta bort skiten = löst! :tummenupp

Gruskörning = omöjligt? :( Inte för att Horneten är nån grusmaskin, men jag gillar att köra tills vägen tar slut ute i ingenstans och då hamnar man rätt ofta bortom det asfalterade vägnätet :)

Om jag tar bort skiten hamnar ju all småsten i bakdämparen! :mad: Att förhindra det var liksom grejen med hugger-skrället från början. Kanske feltänk!? :va
 

raoul

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2015
Ort
till skogs
Hoj
2006, Honda CB600F Hornet
View attachment 430673
Så här sitter min. Är också osäker på hur nära den får sitta utan att riskera att ta i. Det jag närmast är osäker på, är hur mycket däcket expanderar i hög fart. 150 gick i alla fall utan missöden.

Att däcket skulle expandera är inget jag funderat på...oroade mig mer för diverse skakningar och vibrationer.

Usch jag gillar egentligen inte plast... :gnissla
 
Nyheter
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Biljettförsäljningen till å...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Top