Vad håller Honda på med??

=PerssoN=

Joråsatte..
Gick med
8 May 2010
Ort
Gävle
Hoj
Aprilia RSV4 RR - 2016
1. Äger inte hojen.
2. Om den platsar här på forumet har du inget att säga till om, det avgör admin, och eftersom den diskuteras så...
2. Tagga ner? Det är okej för trådskaparen att kalla den för en "thai-moppe" men när jag skriver något om hans urfula hoj så ska jag tagga ner? Kamma dig, pojke lilla.
3. Återigen, jag äger inte hojen.

Vad roligt att du bidrar med bra stämning till forat! :tummenupp Du hade bara betong i sandlådan eller?

Upplys mig gärna, vad åker du för hoj?
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Såg i Hondas annons i en stor mc-tidning nyss att de skulle byta VD i Sverige. Hoppas denne kan lyfta märket till fornstora dagar!

Det är nog att ge Sverige en liiite för stor roll i det globala skeendet...


Men, Kungsbacka - tillsammans med hela övriga världens Hondaimportörer har legat på hårt för att det skulle bli en nu Africa Twin.
20 år tog det.
 

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Ort
V-ås
Hoj
H1
Det ser ut som att designern på Honda har ritat en snygg hoj på en skärm med 16/9 format men sedan råkat spara den i 4/3 format så att hojen blev kort och tjock när den gick i produktion :va
 

kallholmen

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2009
Ort
stockholm
Hoj
2004 Triumph Thunderbird Sport
Att världens största mc-tillverkare som Honda titulerar sig och levererar sån dynga 2016 är för mig en gåta!
Finns inte många mc därifrån som lockar! Det tragiska är också att det absolut inte hade behövt vara så! Med Hondas muskler hade vi kunnat se helt grymma vidareutvecklade modeller: ny Blackbird, Firestorm, RC30-liknande V4, grym grussmiskare/sm av XR650 R mm mm!
Det enda Honda gjort rätt på många år är nya Africa Twinen. Men att leverera 94 hästar ur en modern parallelltwin är rent pinsamt! Yamaha har sen 10 år tillbaka tillverkat en motor som sitter i dels sportsnöskotern Phazer, dels i deras touringskoter Venture lite. Det är en 500cc parallelltwin som ger 80 hästar. Den går till månen och tillbaks och tål hur mycket överladdning som helst!

Såg i Hondas annons i en stor mc-tidning nyss att de skulle byta VD i Sverige. Hoppas denne kan lyfta märket till fornstora dagar!

Överladdad går den inte till månen och tillbaka. Å andra sidan en snöskoter med 2000 mil på mätaren brukar i regel vara tvärslut även i chassiet. Har bromsat min Phazer till 142,5. Än så länge är det bara grenröret som gett upp, blir nå jävulskt varmt...
 

petrolpants

Medlem
Gick med
4 Jun 2013
Ort
Stockholm
Hoj
R nineT
1. Äger inte hojen.
2. Om den platsar här på forumet har du inget att säga till om, det avgör admin, och eftersom den diskuteras så...
2. Tagga ner? Det är okej för trådskaparen att kalla den för en "thai-moppe" men när jag skriver något om hans urfula hoj så ska jag tagga ner? Kamma dig, pojke lilla.
3. Återigen, jag äger inte hojen.

Honda bygger fortfarande drömhojar, bla CBR1000RR SP och nya Africa är läcker.
Men det här är katastrof... Vad har hänt på 6-7 år? Då hade de bland det snyggaste modellutbudet. Även på mellanhojarna som Hornet och CBR600FA. Har själv ägt 2 hornet.

Jag gillar min hoj. Du får skapa en egen tråd om du vill gnälla på den :)
 

Zuul

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2016
Ort
-
Hoj
-
Sporthoj.com, småpojkar som tror att hästkrafter är det som gör hojen. Töntar!
 

petrolpants

Medlem
Gick med
4 Jun 2013
Ort
Stockholm
Hoj
R nineT
Sporthoj.com, småpojkar som tror att hästkrafter är det som gör hojen. Töntar!

Haha, ja? Det är väl hela grejen. Utan några hästkrafter blir det inte så spännande.

Läste dina andra trådar att du precis hämtat ut en ny cb1000r. Grattis det är en kul hoj. Tråkigt att du tog åt dig av kritiken mot Honda och deras marknadsföring.
 

=PerssoN=

Joråsatte..
Gick med
8 May 2010
Ort
Gävle
Hoj
Aprilia RSV4 RR - 2016
Sporthoj.com, småpojkar som tror att hästkrafter är det som gör hojen. Töntar!

Och enligt dig så är det bara utseende som gör hojen eller? Så uppenbart att du är butthurt bara för att du har köpt en CB1000R. Men visst, vi är töntar, cant argue with logic.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Jag tror den där kommer sälja bra. Se till Asien där medelklassen växer i rask takt i en miljö där man tidigare mestadels sett små motorer av praktiska/ekonomiska skäl. Många av dessa människor har nu en tillräcklig inkomst och tillgång till ett förbättrat vägnät, vilket bidrar till suget efter större maskiner. Givetvis måste priset vara rätt och Honda har garanterat hållit nere kostnaderna, så de kan möta priskraven och säkra de volymer som krävs.

Sen skiljer givetvis smaken när det gäller design, men man får garanterat trånande blickar om man stannar vid ett rödljus i Indien, Kina, Indonesien, SEA, osv.

Sen en högst personlig åsikt: sluta släng skit på varandras hojval. Det är väl härligt att det faktiskt finns så många olika modeller att välja mellan?
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Sporthoj.com, småpojkar som tror att hästkrafter är det som gör hojen. Töntar!
650:n ser ju ut som en dröm jämfört med storasystern. Ser ut som om man korsat en myrslok med ett vietnamesiskt hängbukssvin. Fy Fan.
2016-honda-cb1000r-cbr-1000-sport-bike-naked-1000r.jpg
 
Last edited:

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Ort
V-ås
Hoj
H1
En trevlig grej med de nya modellerna är att de bryter den långa trenden att alla sporthojar länge har sett ganska så lika ut så när som på färgsättningen. Det verkar också som att Tyskrövstuket har slagit igenom mer än man trodde och vunnit acceptans. Honda skulle ju inte göra de här hojarna utan att veta att de kommer att tyckas om av många. Man får försöka att ha ett öppet sinne, för det som initialt kan se knepigt ut kan bli helt rätt med tiden.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Alla moderna hojar ser ju exaCkt likadana ut, så vad klagar ni på?

De som ser ut som hojar gjorde förr (retro/scrambler/etc) hyllas, de som ser ut som hojar gör om 10 år (vissa BMW etc) hånas.

Kvar finns myrsloksnakenhojarna som inte går att skilja åt med sin löjliga framlykta nere vid knäna och sin bakdel i vädret a la knarkarhottad R1 -99


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det beror väll på vilken färg man tar finns ju fler, eller hur, skulle jag måla din hoj i rosa skulle man spy över den med...

Det är så dramatiska misstag i proportionerna att jag inte ens tänker på färgerna när jag spyr. Titta bara på hjulstorlekarna, titta på bakhjulet i relation till resten av hojen. Jag tycker bara att det är vidrigt fel helt enkelt. De är detta plus den stora "tunga" och lågt hängande mittsektionen på hojen som gör att jag direkt tänker på ett hängbukssvin med sina korta ben.
Men det här är ju vanlig WT-design. Kommer sälja bra.
1249472327.jpg
 
Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
650:n ser ju ut som en dröm jämfört med storasystern. Ser ut som om man korsat en myrslok med ett vietnamesiskt hängbukssvin. Fy Satan.
View attachment 430602

Men färgsättningen, OK-röd och svart, är väl inte fel? :D


Men det här är ju vanlig WT-design. Kommer sälja bra.
View attachment 430610

Är inte detta en HOG? :lol


Den kantiga stilen och de fula lyktorna på moderna hojar tilltalar inte mig men jag kommer troligtvis aldrig köpa en nytillverkad hoj heller.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top