Nolan N87 - Någon med erfarenhet av denna hjälm?

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Jag har en N86 och är väldigt nöjd med den med tanke på priset, det viktigaste är att du testar hjälmen först så att du hittar just den modellen som passar ditt huvud. när jag kollade ville jag ha N64 (billigare) men den passade inte mitt huvud perfekt oavsätt storlek, så de fick bli en N86 för den passade mitt huvud perfekt.

haft min i 2 år, kört 1400mil med den och den ser nästan ny ut
 

danneking

Ny medlem
Gick med
3 May 2015
Ort
Psyksäter
Hoj
Spyder RSS -15
Jag har en N86 och är väldigt nöjd med den med tanke på priset, det viktigaste är att du testar hjälmen först så att du hittar just den modellen som passar ditt huvud. när jag kollade ville jag ha N64 (billigare) men den passade inte mitt huvud perfekt oavsätt storlek, så de fick bli en N86 för den passade mitt huvud perfekt.

haft min i 2 år, kört 1400mil med den och den ser nästan ny ut

Jag testade den och tyckte att den satt bra.
Har en Airoh idag som klämmer ihop ansiktet så är ute efter nåt som är mer vänligt mot mina fläskiga kinder :)
Testade även N64 och även den kändes bra men där saknades solvisiret. Trodde aldrig (innan min Airoh) att jag skulle behöva nåt sånt men nu vill ja inte vara utan de, väldigt smidigt istället för solglasögon eller vanligt tonat visir.
Andra krav är att ja ska kunna ha min Scala intercom och som jag förstått så gick de att ta ur för att sätta i "högtalarna" vid öronen.
Inredningen går väl att ta ur gissar ja, för tvätt eller för att gömma sladdar från intercom osv?

Edit: Hittade den här videon som visar hur man installerar deras intercom och det är väl bara att göra på samma sätt med mitt. Såg enkelt och bra ut.
https://www.youtube.com/watch?v=0OV3TZMSqyM
 
Last edited:
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top