Vad finner du irriterande gällande utrustning och mc åkning!

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Knäskydden i mina skinnbyxor:huvet
Efter 3-4tim på hojen så kunde de lika gärna vara gjorda av järn:näsblod
 

Mr:Dark

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2015
Ort
Västerås
Hoj
Letar ny hoj! Mv Agusta F3 675, Honda CBR 600RR, Yamaha R6 -99
Jag kunde inte köra hoj i mina skinnbyxor, såfort jag drog på mig skiten och körde ett tag så domnade alltid vänster pungkula bort, av vibrationer osv, köpte mig ett par kevlarbyxor och nu slipper jag mina pungproblem.:yoparty

Ja jävlar vad jag skratta när jag läste detta! :rofl
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Att ta på sig hela jävla riddarutrustningen för att sen inse att man måste baxa ut hojjäveln ur garaget.

Eller när man lastar på packning för en veckas hojsemester på hojen, kränger på sig hela rustningen och sedan märker att batteriet är dött. Givetvis har jag garage på källarplan också så att knuffa igång hojen gick inte heller. :huvet
 

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Alnö, Sundsvall
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
När solen skiner och man krängt på sig hela rustningen och kört 1km och Splaff - stor insekt som smetas ut över visiret, mitt i synfältet.

Eller den här: Att köra med öppen hjälm och helskägg en varm sommarkväll och plötsligt blåsa igenom ett moln med knott..det har jag provat.:zpy
 
Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
När solen skiner och man krängt på sig hela rustningen och kört 1km och Splaff - stor insekt som smetas ut över visiret, mitt i synfältet.

Eller den här: Att köra med öppen hjälm och helskägg en varm sommarkväll och plötsligt blåsa igenom ett moln med knott..det har jag provat.:zpy

Alltid i tankväskan: plastpåse med våt liten frottéhandduk (ursprungligen tänkt för rengöring av babystjärtar - tillklippt 20x20cm av badlakan går självfallet lika bra). När den snusdosestora timmermannen träffat visiret i 90 knyck är det bara att bromsa in, dra fram trasan, torka rent, stoppa tillbaka trasan och köra vidare.

Upprepa var 8 km sommartid på Nordkalotten... Eller huka bakom kåpglaset.

Öppen hjälm, helskägg och insekter: Sorry, finns ingen hjälp att få här. Stäng munnen, möjligen.
 

Geban

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Sthlm.
Hoj
2000 Triumph Daytona 955i & Solex Knallert
Att det ska vara så jäkla bökigt!

På med underställ, tunt svalkande på sommaren eller ett lite varamare på hösten/våren.
På med ryggskydd.
På med stället, och nästan vrida axlarna ur led.
På med buff och bula.
På med midjeväska.
På med hjälm.
På med handskar. (Det är nu man kommer på att man glömt att ta fram nyckeln i den trånga fickan på midjeväskan.)

Täcka av kapellet från hojen.
Låsa upp kättingen.
Låsa upp skivbromslåset och packa in det under sadeln.

10 min senare när man är framme vid jobbet, så gör man nästan allt i omvänd ordning. :4skrika
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Måste tyvärr säga att dåligt underhåll på vägar seglat upp som klar etta på klagomålstoppen. :4skrika

Om man överhuvudtaget lagar potthåll, skador och sprickor görs det så dåligt att efter några veckor är skadan tillbaka i full glans. :(

De eländiga snabelbilarna och hela mattor av "gruslagningar", år efter år i lager på lager, är också lika sorgligt som trafikfarligt. :dummer
 

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Alnö, Sundsvall
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
Ja vägarna är nog det värsta av allt. Äger SP1:a mest av estetiska skäl. Finns inte många sträckor hemmavid där jag kan nyttja dess potential. Bästa vore att sälja den till en skåning och köpa en Africa Twin istället.
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Att ta på sig hela jävla riddarutrustningen för att sen inse att man måste baxa ut hojjäveln ur garaget.

Att mitt i sommaren ta på sig hela stället inkl hjälmen, och sedan kicka igång motarden.
Normalt sett startar den på första kicken, men ibland har "en rödvecka" och inte vill starta just nu...
pust... :gnissla :smasha
 

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Prova skinnställ och inse att de flesta verkar vara avsedda för korta och tjocka män.
Slutresultatet är att promenera runt med kameltå så fort man ska till/från/av hojen.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Vägarnas totala brist på underhåll.

Snabelbilen, i den mån de försöker få till underhållet.

Trafikanter som stannar inför rondeller som varit öde sedan dackefejden (har en busslast rondeller på väg till jobbet :gnissla ).

Försäkringen.
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha FZR600R -94, tidigare Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Alla jävla flugor, mygg och knott som ska kleta ner hjälmen, kläderna och hela fronten på hojen varje gång man är ute och kör. Kan de inte flyga bredvid vägen istället?
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Helt klart vilket jäkla meck det är att baxa ut hojen och klä på sig skinnpyjamas med tillbehör. På sommaren är man ju helt genomsvettig innan man ens kommit på hojen.

Annars är det när man inte får till byxbenen ordentligt i stöveln (som i skaftet sitter tight som satan eftersom jag var dum nog att hålla på med hästar i 25 år och utvecklade fula vadmuskler) så att det trycker på någon nerv efter ett par km så att foten domnar bort. Bara att stanna och börja om.

På hojen kan jag störa mig på att det inte går att köra i under 100 km/h i mer än 2 minuter, sedan går ryggen av eftersom man sitter som en padda. Men jag älskar henne över allt annat ändå, och det är trots allt inte meningen att man ska köra så sakta med henne! :kär
 

PellePe

Kopplar inte.
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Vittinge!
Hoj
Kawasaki Z400 -83, Honda NC700SD och Monark M71 -47
En hjälm som inte låter så inåt h-e. Tjöpte en Schubert för att dom påstods vara tysta, men inte då.
Kompisinnan vill ha en hjälm med bra akustik för sång.
 

Coq Rouge

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2014
Ort
Nacka
Hoj
Aprilia RSV Mille 1000, -99
Det finns många saker...
1) När man kommer ut från jobbet efter lång dag och dragit på sig utrustningen och inser att någon j-kel slängt ut lappmögel överallt :mad:
2) Sen till första mötet på morgonen och naturligtvis skall dragkedjorna krångla när man ska ur sparkdräkten :huvet
3) Grusbilar på bulten :smasha
4) Söndagsutflykt för mormor och morfar på dom bästa mc-vägarna :gnissla
5) Att vara mc-lös denna sommar :brinnerup
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top