Suzuki SV650S 35kw?

Jorfen

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki SV650S K3
Jag funderar på att köpa en hoj som jag kan köra med A2-kort. Är väldigt intresserad av en Suzuki SV650S 2004 som jag hittat på Blocket. Min fråga gäller strypningen av denna för att den ska vara lagligt körbar med A2-behörighet.
Den info jag har hittat på internet är att den väger 169 kg, alltså under de 175 kg som krävs för att den ska vara laglig med 35kw effekt.
169 kg ger en tillåten effekt på max 33.8kw (169*0.2).

Hur fungerar då strypning? Strypsatser har väl bestämda effekter som t.ex. 35kw? Får man då ta till andra metoder eller är detta något en verkstad kan lösa?
Uppskattar alla svar!

Mvh
Fredrik
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
En strypsats ger inte universalt 35kW eftersom alla motorer är olika.
Leta efter en modellspecifik strypsats.
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Det är vad som står i reg pappret som gäller, 169 är nog torrvikt, de är tjänstevikten man räknar på (skulle tippa på en närmare 200kg på en sådan) så en 35kw sats är mer än tillräckligt. Alternativt om du kan hitta en 25kw sats (vet ej hur vanligt 35kw är än). hur som.

Lagligt o fint som A2

om du söker reg nr WBU625 får du en sådan suzuki, tydligen har den 190kg i tjänstevikt
GKU821 är en 2008a med ABS, den har 200kg i tjänstevikt.

Så du är nog rätt SAFE med vikten :)
 

auraDiiN

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2016
Ort
hallstavik
Hoj
Kawasaki er5 -98
Jag köpte en 35kw strypsats från mc-kompaniet (sök på google) till min kawasaki er5 -98 (den har 37kw orginal så var tvungen att strypa 2kw, löjligt). Verkade vara billigast att köpa därifrån. Kom relativt fort med tanke på att de tydligen gör satsen när du lagt en order :) Lycka till med kortet :)
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Jag köpte en 35kw strypsats från mc-kompaniet (sök på google) till min kawasaki er5 -98 (den har 37kw orginal så var tvungen att strypa 2kw, löjligt). Verkade vara billigast att köpa därifrån. Kom relativt fort med tanke på att de tydligen gör satsen när du lagt en order :) Lycka till med kortet :)

lika bra o göra så inte ordningsmakten gnäller, men om du skulle köra utan strypningen så tror jag aldrig du skulle få problem om något händer, vem kan känna skillnad på 2kw? och säga den har 35 eller 37 (utan om jämföra/köra samma hoj före och efter strypning)
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Dom modell specifika strypsatserna är anpassade till respektive hojmodells vikt. Det gör att vissa satser stryper till t.ex 32 kw om det är en lätt hoj t.ex Ktm 690 Duke/ smc
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top