Red Bull Grand Prix of The Americas

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
På tal om att bowla - när Bautista numera mest harvar på utanför bild ser han i vart fall att upprätthålla bowlingkompetensen... https://www.facebook.com/GPOnecom/videos/1242340245779699/

Han var ju lite mer taktisk än vanligt denna gång, bowla precis där andrahojen står. :tummenupp

Fan vet om han inte borde få straffpoäng för att mangla ner folk sådär, tycker han är mer värd en straffpoäng för att bowla ner en stillastående tekniker än Iannone som bautistade av Dovi.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Han var ju lite mer taktisk än vanligt denna gång, bowla precis där andrahojen står. :tummenupp

Fan vet om han inte borde få straffpoäng för att mangla ner folk sådär, tycker han är mer värd en straffpoäng för att bowla ner en stillastående tekniker än Iannone som bautistade av Dovi.

Precis.. Har aldrig behövt tänkt på det, men håller de verkligen stumt den tillåtna depåhastigheten för att nita mitt på märket för cykelbytet. Kan ju möjligt ha funkat tidigare , men med allt som hänt under helgen skulle möjligen adrenalinpåslaget i depåkörningen hos gode Bautista vart några hekto mindre :fakta
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Vi får väl se om det överhuvudtaget blir något i Austin. Halva paddocken inklusive mängder med material sitter fortfarande fast i Argentina. Mängder med flyg inställda på grund av vädret.
 

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Vi får väl se om det överhuvudtaget blir något i Austin. Halva paddocken inklusive mängder med material sitter fortfarande fast i Argentina. Mängder med flyg inställda på grund av vädret.

Ja planen kör säkert med Michelin-däck så de är nog oroliga för att få framhjulssläpp i vattnet som ligger i första kurvan ut på landningsbanan :hihi

Trotts alla förseningar verkar dock Jack Miller vara glad i alla fall:
https://www.facebook.com/marcvdsmoto/videos/10154059594466779/

Edit:
MCN hävdar nu att Lorenzo kommer köra för Ducati nästa år:
MCN understands that the move, which has been speculated about for weeks, is now believed to be a verbally done deal and there will be an official announcement of the tie-up between the three-time MotoGP champion and the Italian manufacturer when the championship returns to Europe at Jerez in three weeks time.
http://www.motorcyclenews.com/sport/motogp/2016/april/lorenzo-to-make-ducati-switch/
 
Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Stora delar av personalen sitter just nu på ett antal bussar från Tucuman till Buenos Aires, för att sedan kunna flyga till Dallas, Houston eller Austin. Mängder med material står dock fortfarande kvar i Tucuman då inga plan har kunnat lyfta på mer än två dagar. Risken är uppenbar att materialet inte hinner till Austin i tid. Det pratas om en krisplan där fredag ställs in helt och alla träningar körs på lördag men också om att materialet inte ens kommer fram i tid för detta.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Stora delar av personalen sitter just nu på ett antal bussar från Tucuman till Buenos Aires, för att sedan kunna flyga till Dallas, Houston eller Austin. Mängder med material står dock fortfarande kvar i Tucuman då inga plan har kunnat lyfta på mer än två dagar. Risken är uppenbar att materialet inte hinner till Austin i tid. Det pratas om en krisplan där fredag ställs in helt och alla träningar körs på lördag men också om att materialet inte ens kommer fram i tid för detta.

Enligt yr.no så ska det inte regna förens på kvällen imorgon så det kanske finns en bra chans att det löser sig?
 

falco_tuna

Medlem
Gick med
9 Jul 2011
Ort
Eskilstuna/Mariefred
Hoj
Aprilia Falco -00(såld), GSX-R 1000 K5 Räser Edition, Tuono V4 1100RR -15
Helt riktigt. Jag verkar ha buffertspill i pallet. Undrar vilken bana det handlade om, jag var så säker på att det var i USA.

Eftersom ingen har svarat kan jag ju nämna att det var Indianapolis som kördes åt "fel" håll. F1 körde medurs och MotoGP moturs.

Numera så kör varken MotoGP eller F1 där, så vi kan glömma den skitbanan. :hihi

Som utvikning i ämnet, har för mig att Mo i Rana från början var tänkt att köras åt andra hållet som den körs nu. Eller så har jag drömt det(?)
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Någon som hört något mer angående logistikproblemen?

1. MM
2. JL
3. VR
4. MV
5. AI
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Eftersom ingen har svarat kan jag ju nämna att det var Indianapolis som kördes åt "fel" håll. F1 körde medurs och MotoGP moturs.

Numera så kör varken MotoGP eller F1 där, så vi kan glömma den skitbanan. :hihi

Som utvikning i ämnet, har för mig att Mo i Rana från början var tänkt att köras åt andra hållet som den körs nu. Eller så har jag drömt det(?)

Efter att i April 2001 varit på Indianapolis Motor Speedway under tidtagningsdagen innan Indyloppet så håller jag inte med. Under tidtagningsdagen som är veckor före loppet kör förarna för att få startplats så långt fram som möjligt. Och man kan med bara 25000 åskådare gå fritt omkring bland ca 400000 åskådarplatser. Och att stå längst ner på en kortsida och se bilarna passera 5 meter från mig i 350km/h. Ja det går att jämföras med att stå nere i svackan före Bray Hill på Isle of Man.
Med en skillnad som jag minns det, hojarna på Isle of Man surrar som myggor jämfört med Indybilarna.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Det verkar att de styrande i MGP "om det inte är rent estetiskt" (vilket det absolut oxå kan vara) börjar se ett möjligt problem med dessa fasansfulla vingar.

Screenshot_2016-04-07-15-30-11.jpg
 

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
Någon som hört något mer angående logistikproblemen?

1. MM
2. JL
3. VR
4. MV
5. AI

Det verkar lösa sig. David Emmet skriver så här:
The drama did not finish once the race was over, however. The flight which was due to take the vast majority of the paddock from nearby Tucuman airport to Buenos Aires, and thence onward to Texas, did not appear, apparently canceled due to poor weather conditions. Travel plans were hastily rescheduled, buses wrangled and the better part of the paddock was whisked off on a 12-hour odyssey to Cordoba. From there, they went in different directions, spread across many flights to the US. By midnight on Wednesday, almost every was on American soil. They will be ready for the US GP in Austin, but there will be a fair few who need matchsticks to keep their eyes open.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag vill nog hellre se Viñales på en stark Suzuki. Faktastiskt tråkigt om Honda och Yamaha tjuvhåller på toppförarna fortfarande.
Rossi kan fortfarande vinna, och verkar inte vara på väg från Yamaha.
Lorenzo till Ducati, för Iannone verkar lite ojämn, och Dovi tror jag itne räcker hela vägen till toppen.
Marquez kvar på Hondan,
Viñales på Suzukin (som helst ska vara i klass med de övriga hojarna)
Sedan kanske en Pedrosa på en Aprilia när den kommer upp i nivå med.
KTM, ptja, det vete gudarna, men gärna en toppförare på en topphoj! :D
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Detta är första säsongen av MotoGP som jag följer så jag kan inte uttala mig om vem som vinner vad, har inte heller någon riktig favorit ännu. Även om jag såklart tycker det är kul att se Rossi högt upp då han är lite av en "veteran" :)
Hur som helst ser jag verkligen fram emot att få se ytterligare ett rejs i helgen! :banana
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top