Gran Premio Motul de la República Argentina

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Jag tror Rossi klarar det hårda däcket bäst om de måste köra på det. Men nu låter det som regndäck kommer bli aktuellt.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Jag tror Rossi klarar det hårda däcket bäst om de måste köra på det. Men nu låter det som regndäck kommer bli aktuellt.

YR säger regn hela dagen. Spännande för inte har dom testat Michelins regndäck än? Känns som att vem som helst kan vinna i så fall.
 

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Michelin tagit beslutet om att ta bort båda tillgängliga bakdäcken för att leverera ett nytt däck med stabilare däckstomme medium compound enbart! som ingen kört på tidigare.

Verkar som michelin svålarna inte tål Ducati och tunga förare?

Nu verkar det bli wetrace? kommer nog bli en del överraskningar oavsett.
 

Slappskinnet

Medlem
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Hojlös för tillfället
Michelin tagit beslutet om att ta bort båda tillgängliga bakdäcken för att leverera ett nytt däck med stabilare däckstomme medium compound enbart! som ingen kört på tidigare.

Verkar som michelin svålarna inte tål Ducati och tunga förare?

Nu verkar det bli wetrace? kommer nog bli en del överraskningar oavsett.

Ja, växlar banan mellan blött/upptorkat och det ska in och bytas hojar.
Är ju lite lotteri över vem som hamnar på pallen.
 

Raderad medlem 61114

Guest
Hur mår MM idag tror ni :crash Han såg tagen ut efter kraschen som inte såg jättebekväm ut..
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Är det verkligen okej att banan är i typ sämre skick än Arlanda test track? Varför går man inte ut och rengör banan? Om det ändå kostar X antal livstidslöner att hålla racet så borde det väl finnas pengar för att hålla en viss standard på banan? Så många krascher det har varit i kurva 1 så är det ju pinsamt att inget görs.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Är det verkligen okej att banan är i typ sämre skick än Arlanda test track? Varför går man inte ut och rengör banan? Om det ändå kostar X antal livstidslöner att hålla racet så borde det väl finnas pengar för att hålla en viss standard på banan? Så många krascher det har varit i kurva 1 så är det ju pinsamt att inget görs.

Ja, skicka ut alla fans på banan dagen innan race-helt med varsin batteridriven dammsugare? Eller sopborste, för den delen... Den är skamligt skitig.
 

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
Jag har för mig att jag sett en bild på en asfläskig dammsugare på Losail.

Racet i Texas blev fördröjt pga att vatten läckte från en bro över banan. Då körde de in en fet blower på en pickup om jag inte minns fel. Kan det vara den du tänkte på? Den blåser och värmer dock.

Har för mig att det var nåt liknande den här:
1211_gen2_01.jpg
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Enligt crash.net var Lorre inte glad, han "was visibly unhappy with his front rear tyre" Det är INTE kul att ha problem med sitt främre bakhjul!!!!

Read more at http://www.crash.net/motogp/news/22...-charge-lorenzo-14th.html#dYB4VooKdlMCMcbk.99

Och nu drar Michelin tillbaka BÅDA bakdäcken!!! Så uppenbarligen är BÅDE det främre och bakre bakdäcket dåliga!!!! SKÄRPNING Michelin!!!
http://www.crash.net/motogp/news/229030/1/michelin-withdraws-both-rear-tyres.html
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Har väl behandlats hundratals gånger, men vilka alternativ finns att se motogp? Pynta över 300 spänn för viasats sportpaket tänker jag inte göra. Betala för massa NHL och fotbollsskit känns ju rätt meningslöst
 

Slappskinnet

Medlem
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Hojlös för tillfället
Borde väl inte vara speciellt stora kostnader och ta in städpersonal som sopar rent banan i ett land som argentina.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Och nu drar Michelin tillbaka BÅDA bakdäcken!!! Så uppenbarligen är BÅDE det främre och bakre bakdäcket dåliga!!!! SKÄRPNING Michelin!!!
http://www.crash.net/motogp/news/229030/1/michelin-withdraws-both-rear-tyres.html

ja, det lär ju vara jävligt otäckt att råka ut för ett exploderande bakdäck när man laddar på för fullt i 250. Skulle vara intressant att få veta vad problemen med däcken är egentligen... Förarna kan nog börja bli lite negativt inställda om ett däck smäller en tredje gång...
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Har inte satt mig in 100% i däckdebacklet .. Men regnet verkar väl för tillfället rädda Michelin. Eller hur gör de om det torkar upp nu när de tagit tillbaka en del däck?
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Vet någon hur vädret är där just nu?
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Det har torkat upp.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top