Försäkringsfråga

Scorpiokid

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Malmö
Hoj
2009,Kawasaki zx-10
Hej alla,jag har sprungit på en CBR600RR -10 som är fabriksny.Den ska alltså startas och garantiregas till våren och sedan försäkras. Fråga: Vilket bolag har lägst försäkringar just nu.ev.tar jag bara trafik. Någon som har tips. 41år bor i Malmö.
 

Paul B

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2014
Ort
Alvesta
Hoj
Gs1000g bobber & YZF R1
Ring runt! Kör olika på mina. Brukar skilja JÄTTEMYCKET! Kör länsförsäkringar på sporthoj. Vart billigast för mig. Ring o googla o jämför alla du kan så kan det inte gå fel. Lycka till
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Googlade på Honda CBR600RR och hittade på biluppgifter.se en 2013 med
regnr EWO 095
http://biluppgifter.se/brukare/5562758127
Den kan du ha och börja kolla av vad bolagen vill ha över internet.
Lite jobbigt att på telefon få koll på nått mer än premien, tex självrisker, krav osv. Lättare se på hemsidorna
Bara köra igenom rubbet, Svedea, Bilsport&MC, Folksam, Gjensidige, Länsförsäkringar, Trygg Hansa osv osv.
Hittade också en CBR600RR 2004 regnr UXD 120
 
Last edited:

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple R -13
På min förra hoj, CBR600 var Folksam en av de billigaste. På min nya hoj, en triumph street triple så var Folksam en av de dyraste, mer än 3 gånger dyrare än vissa andra... :va
 

Scorpiokid

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Malmö
Hoj
2009,Kawasaki zx-10
Försäkringar

Ni har rätt.När jag byte bort min ZX-10 mot Versys1000 så sa firman där jag köpte den att vår märkesförsäkring är garanterat billigast men det var den inte,efter rundringning så var Folksam billigast på just den hojan.ca.20% under Svedea.Insplanet som gör koll till dig på olika bolag suger däremot.
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Trygg Hansa är billigast för min R1 , 40+ Stockholm.

Insplanet gjorde en sökning åt mig på min fyrhjuling och återkom med ett pris som var 1000:- dyrare än det jag hade. :3freak
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Trygg Hansa är billigast för min R1 , 40+ Stockholm.

Insplanet gjorde en sökning åt mig på min fyrhjuling och återkom med ett pris som var 1000:- dyrare än det jag hade. :3freak

Insplanet ger alltid jäkligt dåliga priser av någon anledning, undvik! Har alltid fått bättre pris när jag pratat direkt med försäkringsbolagen.
 

DonPeroni

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2015
Ort
Nv Skåne
Hoj
2006, Yamaha FZ 1-S
Har du köpt den hos mc-handlare så kolla om han har avtal med något bolag. Köpte min FZ1 hos Lillemans mc i Lund och han har avtal med bilsport&mc så där sänkte jag priset några %.
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
På min förra hoj, CBR600 var Folksam en av de billigaste. På min nya hoj, en triumph street triple så var Folksam en av de dyraste, mer än 3 gånger dyrare än vissa andra... :va
När jag spekulerade på daytona 675 innan då hade länsförsäkringar märkesförsäkringar för triumph som var rätt mycket billigare
 

lolrazz

Medlem
Gick med
13 Aug 2015
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSXR 1000, 2011
Jag skulle behöva ett reggnummer till en gixxer 750 07-08, någon som har ett jag kan låna eller vet vart jag kan få tag på ett? Blocket är snåla, hittar ingen bra där.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Omöjligt att svara på vilket bolag som har bäst premier. Det skiljer sig så mycket från individ till individ och modeller och var man bor. Det bästa sättet är fortfarande att själv ringa upp och jämföra bolagen själv. Ger inte mycket för de där tjänsterna som erbjuder hjälp att hitta de bästa premierna. Jag är övertygad om att man gör ett bättre jobb själv. Börja med de större bolagen och ett par av bolagen med specialförsäkringar (om hojen uppfyller kraven. En modern som som en CBR600RR accepteras nog inte). Gå vidare med "dotterbolag" till de större bolagen. Ibland har de bättre premier än sina moderbolag.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Trygg Hansa är billigast för min R1 , 40+ Stockholm.

Insplanet gjorde en sökning åt mig på min fyrhjuling och återkom med ett pris som var 1000:- dyrare än det jag hade. :3freak

Min 954RR blev en micra.. Bra pris som resulteratde i ett brev från TFK (fick ett brev efter 5dagar där de stod Nissan micra) idioter...
 

isleofman

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2015
Ort
Västerås
Hoj
Kawasaki z800, 2013
En jamma R1 2011 kostar mig 42 000kr på bilsport och mc i helförsäkring.
Länsförsäkringar bad mig dra åt helvete.

28 år och åker streetfigter! (det är ju inte så dåligt bara det)
 

skipp

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2012
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki
Ger dom inte samma uppgifter på hemsidorna som när man ringer? Så slipper man ju sitta i massa köer osv
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ger dom inte samma uppgifter på hemsidorna som när man ringer? Så slipper man ju sitta i massa köer osv

Det är huller om buller ! Hela havet stormar ! :D Exempel:
Jag fick ett bra pris på Folksam för Triumphen och beställde försäkring via hemsidan.
Sedan när inbetalningskortet kom så var det några 100kr högre, typ istället för ca 2500kr/år så var inbetalningskortet på ca 2800kr. :mad:
Har dom höjt?
Så jag gick in på Folksams hemsida och kollade. Mitt eget regeistreringsnummer funkade inte längre på Folksams hemsida. Men jag hittade ett registreringsnummer på en annan Triump Sprint RS 2001 och det fungerade. För den fick jag premien ca 2600kr. :gnissla
Jag skickade tillbaka inbetalningskortet med ett surt brev till Folksam. Då fick jag ett nytt inbetalningskort på det unsprungliga beloppet ca 2500kr. :va

Men då hade jag redan fixat försäkring till Triumphen på Bilsport & MC på MC-mässan 2014 i Stockholm.

Så hittar du ett bra pris på en hemsida. Ta en skärmbild eller skriv ut hemsidan.
Så du har nått att visa upp och klaga ifall de senare skickar inbetalningskort med ett högre belopp ! :)
 
Last edited:

AndreasStam

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2012
Ort
Uppland väsby
Hoj
2007, Suzuki Gsxr 1000
Jag kör Länsförsäkringar. Min cbr 1000 RR 2008 betalade jag 14000:- per år hel/hel.
Min street triple r 2011 kostar 3500:- per år hel/hel
Jag är 30 bor i Sthlm
 

lolrazz

Medlem
Gick med
13 Aug 2015
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSXR 1000, 2011
Jag kör Länsförsäkringar. Min cbr 1000 RR 2008 betalade jag 14000:- per år hel/hel.
Min street triple r 2011 kostar 3500:- per år hel/hel
Jag är 30 bor i Sthlm

Bra priser! :tummenupp Kollar jag på en Gixxer 750, 07-08 så vill LF ha drygt 20K om året! Rätt nöjd över det jag med med tanke på att jag inte tagit kortet än.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Bra priser! :tummenupp Kollar jag på en Gixxer 750, 07-08 så vill LF ha drygt 20K om året! Rätt nöjd över det jag med med tanke på att jag inte tagit kortet än.

Och lägger du den, lätt hänt. Har du pengar till självrisken ?
För är självrisken, det du ska betala verkstaden själv, tex 25000kr så kanske det blir lite jobbigt få fram pengarna ?

Försäkringskostnaden består att två delar:
Premie
Självrisk
Och det är när man lägger ihop dom två delarna man ser vad försäkringen verkligen kostar !
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top