Video KTM faller genom isen

joonsered

Medlem
Gick med
14 Dec 2012
Ort
ale
Hoj
2014 yamaha xt1200
Klurigt att hålla rätt mot svagaste isen.

Påminner om att alltid kliva rätt på huggormen istället för att gå runt, det blir mer spännande då :crash
 

Jimmy

Guest
Hahaha! Ja jävlar! Men seriöst, nog fan borde han gått över med lite mer fart och ett milt framhjulslyft?
Förbannat underhållande iaf. Liksom, peta med en pinne i bakhjulet, vad hjälper det en drunknande hoj där i princip bara regplåten är i luften? Saknas bara att han ställer sig och tok-kickar för att få liv i den!
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Jänke.
Odubbat.
Han är ju på väg omkull flera gånger om redan innan han kommer fram till vaken.
Jag väntade mig bara att han skulle trilla i på nytt när han stod kvar på kanten och fepplade.
 

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Ort
örebro
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
ååå titta isen är blöt där ska de övas krypkörning inför uppkörningen i sommar :crash

tur att han fick upp hojen iaf :)
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag har inga bilder men för många år sedan åker vi skidor i norra Jämtland vid månadskiftet april maj.
Vi är två, jämtlänningen T och jag som bor i Skåne.
Vi åker på förmiddagarna när det är skare (och vilar och solar på eftermiddagarna).
Näst sista dagen kommer vi till en å. Den är 6 meter bred och vattnet forsar på friskt.
T bara åker rakt ut i vattnet och vattnet går bara till knäna.
För isen ligger kvar under !
Så kommer vi till nästa vatten. Min tur att åka först.
När jag är nere till midjan inser jag att här var det ingen is.
Det var skönt kunna torka kläderna vid en eld på kvällen.
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
För en som aldrig kört offroad. Hur går man tillväga för att få liv i en hoj som varit under vatten sådär? Går det att göra i fältet? Antar man fått vatten i bensintanken också.. så det kanske är svårt.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
För en som aldrig kört offroad. Hur går man tillväga för att få liv i en hoj som varit under vatten sådär? Går det att göra i fältet? Antar man fått vatten i bensintanken också.. så det kanske är svårt.
Töm tank.
Töm förgasare.
Plocka ur tändstift och dra runt motorn för att få ut allt som är i.
Återmontera.
Kör.

Är man lite försiktig kan man återanvända den vattenskadade bensinen genom att dekantera.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Töm tank.
Töm förgasare.
Plocka ur tändstift och dra runt motorn för att få ut allt som är i.
Återmontera.
Kör.

Är man lite försiktig kan man återanvända den vattenskadade bensinen genom att dekantera.

Vänner på en guidad endurotur ramlade i en bäck, guiderna lyfte upp den, ställde den uppochner och körde startmotorn en stund. Sen körde de vidare.
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Vänner på en guidad endurotur ramlade i en bäck, guiderna lyfte upp den, ställde den uppochner och körde startmotorn en stund. Sen körde de vidare.

precis, har man manuell dekomp kan man hålal den inne när drar runt motorn, annars har ju dom flesta offroadhojar autodekomp på låga varvtal, så det ska ju inte hydraullåsa allt för jävligt om man drar runt motorn långsamt, kan ju vara bra att ställa den upp så vattnet kommer ut ut avgassystemet också...
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Vänner på en guidad endurotur ramlade i en bäck, guiderna lyfte upp den, ställde den uppochner och körde startmotorn en stund. Sen körde de vidare.
Hydraulisk låsning är såklart en fara man förmodligen kan undvika med dekomp, men även om det inte kommit in vatten i cylindern så kommer det vara i stort sett omöjligt starta om det kommit in vatten i tank eller förgasare.
 
Nyheter
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Top