Postnord, vad händer???

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Ort
jöttebårj
Hoj
SD 1290
Måndag förmiddag, beställer ett nytt bilbatteri från Tyskland.

Måndag eftermiddag, får besked att batteriet skickats.

Onsdag kväll, hittar en lapp i brevlådan att Postnord sökt mig för leverans men då jag inte var hemma kan jag hämta det hos ICA MAxi.

Fredag kväll, åker förbi ICA MAxi men de har inget batteri. Går heller ej att spåra var det finns.

Från Tyskland hem till mig tar 2 dgr.
Från mig till ICA Maxi ca 3km bort tar det mer än två dagar :)
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Knepigt det där men,de brukar köra tillbaka godset till terminalen om man inte är hemma. Sen ska det gå med turen till utlämningsställe. Är det fredag, går inte turen förrän måndagen..
Så gissar att det finns på plats eftermiddag imorgon...
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Vissa saker får inte vara hos utlämningsstället heller, t.ex däck. Så de kan mycket väl hamna på terminalen för utlämning där.
 

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Har du spårning på varan? Ibland kan det vara så att varan faktiskt finns hos utlämningsstället, men att de missat att registrera den korrekt. Då kan det hjälpa att ringa till Postnords kundservice och fråga. I mitt fall ringde sedan Postnord till utlämningsstället och uppmanade dem att göra en inventering. Då hittade de varan och det hela löste sig.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Precis samma sak hände mig med ett paket från USA, det slutade med att chefen på Postnord i Östersund ringde runt och letade. Paketet hittades till slut på utlämningsstället, kassörskan hade visst glömt att scanna in det när det kom med postbilen....:)
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Väntade på ett insug fr UK.
Avi kommer i brevlådan pga "för stort brev".
Hustrun tar med avin till butiken när hon ändå ska handla..
Men "försändelsen redan utlämnad!" enl datorn?
Hur kan detta ske?? Posten skyller på att inget leg krävs vid "stort brev"..
JAG åker dit till butiken och mycket riktigt "stora brevet" ligger på en hylla när personalen letar.....
HUR kan det bli så???? ..och ffa när jag kommer då letar man, men när hustrun kommer lägger man inte två strån i kors?
Nej, det var inte COOP..
 

Smagatusk

Guest
Så blir det när man blandar in norrmän i affärerna.
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Mycket skit kan man belasta norrmännen för men Postnord ägs av Svenska och Danska staten. Så norrmännen är utom förskyllan denna gång.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag får lappen "Vi har varit här och sökt dig för att lämmna paket, men ingen var hemma" varje jävla gång, och då har det funnits folk hemma hela dagen, det finns inga spår i snön att någon bil har varit in ÖHT

Dom tar helt enkelt betalt för en tjänst dom aldrig utför!

Jag har ringt och skällt varenda gång, och dom har bara beklagat sig och betalat tillbaka frakten till den som har skickat paketet (inte till mig som har betalt frakten).

Det är tydligen lönsamt att göra så, för 98.5% ids inte bråka, utan låter dom behålla pengarna trots att dom inte levererar (bokstavligt talat)

Men det är inte bara PostNord, alla fraktbolag fungerar skitdåligt nuförtiden, Shenker har anlitat OKQ8 att lämmna ut mina paketet, och tröttare jävlar får man leta, dom hittar inte heller paket som ligger på hyllan, och mer än en gång har jag inte fått någon avisering alls utan fått efterlysa paketet själv, en gång hade dom skickat tillbaka ett paket som dom hade glömt skicka avisering på, en annan gång hittade dom det i returbacken när jag frågade efter det...
 

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Jag får lappen "Vi har varit här och sökt dig för att lämmna paket, men ingen var hemma" varje jävla gång, och då har det funnits folk hemma hela dagen, det finns inga spår i snön att någon bil har varit in ÖHT

Dom tar helt enkelt betalt för en tjänst dom aldrig utför!
Har exakt samma erfarenhet - uselt :mad:

OBS
För tunga, farliga, otympliga paket som ej kunnat leverats ("ingen hemma") får man ofta hämta på deras terminal. INTE på ICA
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
I normalfallet så blåljuger dom ju, men en gång hade jag beställt bla en motorhuv, och förväntade mig att få åka och hämta den på någon avlägsen terminal någonstans. Men en onsdagförmiddag ringer en chaufför och undrar varför jag inte öppnar?! Kanske för att jag satt på jobbet? Jag hade ingen som helst aning om att dom skulle köra ut, än mindre just då. Men han var faktiskt rätt vettig och jag dök upp hemma en halvtimme senare och fick mina grejer :tummenupp
 

#68

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Ort
Enköping
Hoj
S1000 RR ///M
PostNord hahaha, Sveriges sämsta företag. Vet inte hur många gånger dom fuckat upp leveranser för mej privat och på firman. Några exempel från senaste halvåret:

- Får avi i brevlådan som budet skrivit något oläsligt på. Ringer kundtjänst som glatt meddelar att mitt paket ligger på postkontoret 30 min hemifrån. Frågar om öppettiderna, åker dit och upptäcker att kontoret är stängt. 1 timme i bilen tur o retur åt helvete... Åker dit nästa dag igen och får då besked att mitt paket inte alls finns där utan på ICA butiken 10 hemifrån...

- Beställer present till flera kunder som PostNord ska leverera till deras kontor. Somliga paket levereras till rätt adress. Andra paket till exakt samma adress hamnar istället på Coop och min kund får avi. Även jag får avi men får inte hämta ut paketet med mitt leg eftersom min kund står som mottagare. Flera kunder hinner inte hämta ut sina paket eftersom PostNord har bråttom att returnera dem...

- Två paket i samma leverans, ett hamnar på ICA 10 min bort det andra på postkontoret 30 min bort.

- Kontaktar kundtjänst upprepade gånger på mejl med konkreta frågor - får aldrig svar.

Medan jag kör i skytteltrafik mellan ICA, postkontor gör PostNord jätteskojsiga reklamfilmer och lovar "Vi levererar". Tjena... :glömdet

 

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Ort
jöttebårj
Hoj
SD 1290
Lite uppdatering i ärendet.
ICA Maxi hade igår måndag inte fått paketet.
Idag när jag kom hem hade jag fått ett brev från Postnord med besked att jag kan hämta det i Postnords lokaler på andra sidan Göteborg :)

Summering:
2 dgr från Tyskland o hem till mig
6 dgr för Postnort att meddela mig var jag kan hämta det
Första meddelandet säger ICA Maxi men inte när.
Andra meddelande 6dgr senare säger en helt annan plats på andra sidan Gbg
 

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Ort
På landet
Hoj
XJR1300
Jag har blivit av med flertalet paket som kommit från utlandet via PostNord. Ingen annan firma har lyckats strula bort något för mig.
Sist trodde jag att ännu ett paket för 2000:- var borta. Efterlyste paketet när inget hade hänt efter 10 dagar. Då hade spårningen visat att det varit I Sverige 7 av de 10 dagarna. En vecka senare fick jag meddelande att det fanns att hämta ut. Tror de har stora problem I det företaget.
Man får allt lite magknip var gång man beställer något.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Lite uppdatering i ärendet.
ICA Maxi hade igår måndag inte fått paketet.
Idag när jag kom hem hade jag fått ett brev från Postnord med besked att jag kan hämta det i Postnords lokaler på andra sidan Göteborg :)

Summering:
2 dgr från Tyskland o hem till mig
6 dgr för Postnort att meddela mig var jag kan hämta det
Första meddelandet säger ICA Maxi men inte när.
Andra meddelande 6dgr senare säger en helt annan plats på andra sidan Gbg

I det läget skulle jag ringa postnord och säga: "Antingen kör ni ut paketet omedelbart, eller så ringer jag en taxi som får hämta mig och avin och skjutsa mig till andra sidan stan och tillbaka, ni betalar taxin"
 
Nyheter
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Top