Årets julklapp suger...

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Aha, så i år har handlarna köpt in mer robotdammsugare än vad de lyckats sälja. Det var ju intressant. :hihi
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Bättre grej än den där bakmaskinen som lanserades som guds gåva till mänskligheten i slutet på 80-talet.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
De är väl ingen dammsugare???... Är inte såna me roterande borstar... Då är de väl en robotborste....:D
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Var inte sånna redan det för nåra år sen? :va

De har iaf redan hittat till loppisarna så nya är de definitivt inte.

Personligen kan jag säga att den hade funkat dåligt i mitt hem för den hade varken kommit in under soffbordet eller skrivbordet eller matbordet eller kökssoffan. Förmodligen hade den inte tagit sig över trösklarna heller.

Däremot bodde jag för många år sen med två polare i en lägenhet med många kvm, få möbler och inga trösklar. Perfekt att starta igång robotdammsugaren (som vi faktiskt hade redan då för minst 10 år sen) när man gick till jobbet. Sen körde den runt där från rum till rum hela dagen.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
De har iaf redan hittat till loppisarna så nya är de definitivt inte.

Personligen kan jag säga att den hade funkat dåligt i mitt hem för den hade varken kommit in under soffbordet eller skrivbordet eller matbordet eller kökssoffan. Förmodligen hade den inte tagit sig över trösklarna heller.

Däremot bodde jag för många år sen med två polare i en lägenhet med många kvm, få möbler och inga trösklar. Perfekt att starta igång robotdammsugaren (som vi faktiskt hade redan då för minst 10 år sen) när man gick till jobbet. Sen körde den runt där från rum till rum hela dagen.

Jag kan då mycket väl tänka mig att modifiera mitt hem om jag slipper en massa städjobb. Men jag har ju sambo... :crash
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Jag kan då mycket väl tänka mig att modifiera mitt hem om jag slipper en massa städjobb. Men jag har ju sambo... :crash

En jag pratade med för en tid sen hade byggt ungefär som en centraldammsugare fast med inbyggt utsug i väggen i golvhöjd. Hon behövde bara sopa dit smutsen och skicka in det i hålet, ungefär som en del frisörsalonger har.

Ingen dammsugare, inga slangar, bara en sopkvast :)
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Fördelen med centralsug är ju att man faktiskt får ut smutsen från rummet, istället för att bara cirkulera den...

Eller har dessa robotar HEPA filter nuförtiden?
 

Bowin

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2015
Ort
Urshult
Hoj
2012 Kawasaki Z750R
Suger den bra då??? Eller hur stor är påsen, som en tändsticksask???

Jag skulle nog inte skaffa mig en sån sak efter 20 års användning av centraldammsugare...
Den i har suger riktigt bra till och med. :) Behållaren är på 0,5 liter så tömning efter varje städning är ett måste hemma hos oss iallafall. Anledningen till att vi skaffade en är att vi har en Rottweiler som fäller kopiösa mängder hår. Men det funkar mer som ett komplement. Man får köra med den vanliga dammsugaren ett par gånger i veckan ändå. Roboten tar inte riktigt längst med kanterna. Men det är skönt att slippa det varje dag.
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Jag kallar min för "drönaren" :) . Har inte dammsugit manuellt på över ett år och jag har aldrig bott någonstans renare. Min är av den D-formade typen så den kommer även åt i hörnen.
 

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Ort
Ö-vik
Hoj
Trampcykel...
Personligen kan jag säga att den hade funkat dåligt i mitt hem för den hade varken kommit in under soffbordet eller skrivbordet eller matbordet eller kökssoffan. Förmodligen hade den inte tagit sig över trösklarna heller.

Vad tusan har du för typ av bord egentligen?

Far och Mor hade en robotdammsugare för en sisådär 10år sedan. Romba tror jag den hette? Funkade bra bortsett från att den inte gillade fransar. Sen efter ett tag la automatladdningen av (att den sökte upp stationen själv) och något år eter de dog batterierna. Batterierna var dyrare än en ny maskin...

Men som Jompa säger är det ju mest ett bra komplement. Man kommer nog inte ifrån att göra en riktig dammsugning själv någon gång nu och då.
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Robotdamsugare är ju skitbra.Brukar möta min egen då och då här hemma så jag har inget att klaga på.Men undvik att köpa dom versionerna som inte kan söka av hur rummen ser ut.Don brukar mest studsa fram och tillbaka rent sporadiskt och kan missa samma fläck varje gång.
 

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Vi har en Irobot Roomba med Hepa filter som kör två gånger i veckan medans vi är på jobb. Vi ser i princip aldrig damm längre och som bonus tar det mycket längre tid innan det blir dammigt på högtalare etc.

Vardagsrumsbordet har fått möbelfötter och soffan fick förlängda ben, så nu tar den sig under överallt det behövs. Väldigt skönt att slippa dammsuga under dubbelsängen också :Bugar
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Vilken är bäst då?

Bortsett från Roomba, jag köper av princip inget som börjar med ett litet "i"
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
En jag pratade med för en tid sen hade byggt ungefär som en centraldammsugare fast med inbyggt utsug i väggen i golvhöjd. Hon behövde bara sopa dit smutsen och skicka in det i hålet, ungefär som en del frisörsalonger har.

Ingen dammsugare, inga slangar, bara en sopkvast :)

Finns som tillbehör till varenda jävla centraldammsugare. Har ett sånt i sockeln i köket, använder det.... aldrig. Centraldammsugaren med slang är det som gäller.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top