Nya Ducati XDiavel

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
Snyggaste produktionshojen ever? :Bugar

XDIAVEL3.jpg

Fick REJÄLT sug i köptarmen. Jag gillar ju mer Monster när det kommer till körställning, gillade inte alls Diavel, men utseendet på denna.... god damn...
Bra sugen på att förbeställa.

Fler bilder och info: http://www.motorcyclenews.com/news/new-bikes/2015/november/ducati-xdiavel-2016/

Teknisk spec etc: http://www.ducati.com/bikes/diavel/x_diavel_s/tech_spec.do

Displacement
1262 cc (77,0 cu in)
Power
156 hp (114,7 kW) @ 9500 rpm
Torque
95,0 lb-ft (128,9 Nm) @ 5000 rpm
Dry weight
220 kg (485 lb)
Wet weight (KERB)
247 kg (545 lb)
Fuel tank capacity
18 l (4,75 US gal)

XDiavel 196 500 kr
XDiavel S 231 500 kr
 
Last edited:

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
rätt sugen på "gamla" diaveln ... fan undra vad denna kommer att kosta ... den e fetingball
 

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
rätt sugen på "gamla" diaveln ... fan undra vad denna kommer att kosta ... den e fetingball

Det jag inte riktigt gillade med vanliga Diavelen, förutom körställningen, var dels att den var för "tjock" med all plast där fram. Dels att kopplingarna till kylarna inte var snyggt draget.

Priser... enligt länken "£15,795 in standard trim, and £18,395 if you want the S model.". Vanliga Diavel kostar £14,495.
Svenskt pris för vanliga Diavel är 180 500 SEK.
Räknar man om det till svenska priser så ... 180500 / 14495 = 12,45 ... 12,45 * 15795 = 196 647 .... 12,45 * 18395 = 229 017.
Dvs ca 196 000 för standardmodellen, ca 229 000 för S-modellen.
 

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
Framåtflyttade fotpinnar? :arsele

Ja tyvärr verkar ju denna ännu mer "gubbe" rent körmässigt, än vanliga Diavel.
Om inte jag ser fel så är det även mer vinkel på gafflarna.
Fotpinnar går ju alltid flytta, och sadel kan höjas, men gaffeln är inte så lätt att fixa. :gråta
Men det kanske är värt en gubbig körställning för att få köra världens snyggaste hoj?

EDIT: Jupp, 30 rake vs 28 på Diavel. 24,3 på Monster 1200...
 
Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Den är otroligt fet på alla sätt, en äkta kukförlängare i Barcelona med en lönnig restaurangägare bakom styret. Med glansig piké, taxibrallor, tofsloafers och bögslunga, begynnande flint och får ligga utavhelvete.

Positivt menat alltså.
 

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
Den är otroligt fet på alla sätt, en äkta kukförlängare i Barcelona med en lönnig restaurangägare bakom styret. Med glansig piké, taxibrallor, tofsloafers och bögslunga, begynnande flint och får ligga utavhelvete.

Positivt menat alltså.

BAH. Jag har sett flera Diavels här på Östermalm i Sthlm, och det är inte gubbar som kör dem. Snarare IT-snubbar i 30-årsåldern. Som mig själv. :)
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
BAH. Jag har sett flera Diavels här på Östermalm i Sthlm, och det är inte gubbar som kör dem. Snarare IT-snubbar i 30-årsåldern. Som mig själv. :)

Jag har faktiskt också sett en kille i kostym på Östermalm, på en Diavel. Jag säger ju det, gränsöverskridande, mäktig och riktigt fet. Jag är inte ironisk, men du måste väl ändå inse hur vanlig den är i erkänt småkukade länder i Sydeuropa?
 

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
Jag har faktiskt också sett en kille i kostym på Östermalm, på en Diavel. Jag säger ju det, gränsöverskridande, mäktig och riktigt fet. Jag är inte ironisk, men du måste väl ändå inse hur vanlig den är i erkänt småkukade länder i Sydeuropa?

Näe jag har faktiskt dålig koll på småkukade länder. Känner inte direkt att jag behöver jämföra mig med någon på den fronten. :arsele
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Verkar gå att välja vart fotpinnarna skall sitta , 4 olika lägen om jag missupfattat rätt .... som på bilderna med fötterna framme vid styret går helbort

Såg även priset ... vart kanske liiiite i överkant , men förhoppningsvis kommer "den gamle" droppa i pris på resthojjar samt det lär nog dyka upp en hel del beggat lågmilat och välskött

Sura e ju att min buse ligger åxå ute för försäljning och MV kommer med en ny Brutale .... = jag får mindre och mindre för min .... kanske blir tvungen att lattja runt en sommar till på vilden , det gåååår ju trots allt att åka 2 på den och det gåååår ju faktiskt att cruisa runt och lukta på blommorna :rofl
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det är väl en förbättring mot en Diavel, men nej, utseendet funkar inte alls för mig. Får mig mest att tänka på en gammal lastbil.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Näe jag har faktiskt dålig koll på småkukade länder. Känner inte direkt att jag behöver jämföra mig med någon på den fronten. :arsele

Ta inte illa upp nu, Jag menar att den är en klockren förlängare, bland annat. Att männen i Sydeuropa har de minsta trodde jag hörde till allmänbildningen, oavsett behov av jämförelse. Ledsen om jag trampade på en öm tå, det var verkligen inte meningen.
 

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
Ta inte illa upp nu, Jag menar att den är en klockren förlängare, bland annat. Att männen i Sydeuropa har de minsta trodde jag hörde till allmänbildningen, oavsett behov av jämförelse. Ledsen om jag trampade på en öm tå, det var verkligen inte meningen.

Visst, men who cares. Själv kör jag i dagsläget en ER6. Fått höra att det är en "tjejhoj" osv, men folk som säger så tycker jag bara är korkade. Att ens tänka i dom banorna betyder för mig att man har ngt man behöver kompensera för...
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Visst, men who cares. Själv kör jag i dagsläget en ER6. Fått höra att det är en "tjejhoj" osv, men folk som säger så tycker jag bara är korkade. Att ens tänka i dom banorna betyder för mig att man har ngt man behöver kompensera för...


Det är Sveriges vanligaste instegshoj, ofta körd av nyblivna mc-förare och tjejer. Det betyder nog inte att den är dålig, utan billig, svag och lättkörd. Det är statistik och behöver inte ha att göra med behov av kompensering.
 

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Aprilia rsv
Där ser man att smaken skiljer, vilken bara är kul. Personligen tycker jag att den är galet ful:zpy
 

petrolpants

Medlem
Gick med
4 Jun 2013
Ort
Stockholm
Hoj
R nineT
Den är otroligt fet på alla sätt, en äkta kukförlängare i Barcelona med en lönnig restaurangägare bakom styret. Med glansig piké, taxibrallor, tofsloafers och bögslunga, begynnande flint och får ligga utavhelvete.

Positivt menat alltså.

HAHA!
Jag vet inte om du har sett Netflix dokumentären 'Chefs table'.
Såg första avsnittet i helgen och du beskriver PRECIS Massimo Bottura som driver Modenas schysstaste restaurang. Man var ju föga förvånad när han tog sin Diavel till lokala slaktaren och köpte kött!
Var tvungen att leta fram trailern och jepp det var med vid 1:32 :lol
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
HAHA!
Jag vet inte om du har sett Netflix dokumentären 'Chefs table'.
Såg första avsnittet i helgen och du beskriver PRECIS Massimo Bottura som driver Modenas schysstaste restaurang. Man var ju föga förvånad när han tog sin Diavel till lokala slaktaren och köpte kött!
Var tvungen att leta fram trailern och jepp det var med vid 1:32 :lol

HAHA inte sett, men kul att du delade med dig:tummenupp
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top